Raspored radnog vremena i evidentiranje prekovremenog rada

Iako su odredbe kolektivnog ugovora koje reguliraju obaveze poslodavca kod izrade rasporeda radnog vremena i evidentiranja prekovremenog rada na snazi od 1. srpnja 2022. godine, čini se da do nekih sektora to još uvijek nije „doprlo“.

Kod radnika koji rade u „klasičnom“ radnom vremenu (od ponedjeljka do petka na 8-satnom radnom vremenu) u pravilu nema većih problema kod evidentiranja prekovremenog rada, međutim kod smjenskih radnika priča je sasvim drugačija.

Najveći broj radnika koji rade u smjenama nalazi se u dva najveća sektora HŽ Infrastrukture – Sektoru za promet i Sektoru za održavanje.

I dok su u Sektoru za promet, stupanjem na snagu sadašnjeg KU,  rasporednim radnicima dali jasan naputak o načinu evidentiranja radnog vremena i evidentiranja prekovremenog rada i time potencijalne propuste i probleme sveli na minimum, u Sektoru za održavanje pojedinci misle da se ove odredbe KU na njih ne odnose.

Nakon što smo pokušali u nekoliku navrata ukazati na sustavno zakidanje radnika Sektora za održavanje kod evidentiranja prekovremenog rada, pojedinci na terenu (rasporedni radnici) i dalje se ponašaju kao da su oni ti koji odlučuju što će se radniku platiti, a što ne.

Stoga smo ih blagovremeno upozorili da ćemo svako takvo postupanje bez iznimke prijaviti nadležnom inspektoratu, a Vas pozivamo da nam svako tako postupanje prijavite.

U prilogu je dopis koji smo uputili direktoru Sektora za održavanje kao i naputak o evidentiranju radnog vremena i prekovremenog rada.

Ne dozvolite da Vas zakidaju za ono što se pošteno odradili.