limun2webPRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Poštovani,

dostavljamo Vam nekoliko činjenica koje izvanrednom događaju u kolodvoru Plase koji se dogodio 06. studenoga 2012. daju drugu sliku i definiciju od one koja se ovih dana prikazuje u medijima.

U kolodvoru Plase nije se 06. studenoga 2012. dogodio izbjegnuti sudar vlakova niti su putnici bili na dlaku od pogibije. Da je tako govori i činjenica da nitko od odgovornih predstavnika HŽ Infrastrukture (osim šefa kolodvora) nije došao u kolodvor Plase, za razliku od slučaja u kolodvoru Jastrebarsko kada se okupila cijela elita HŽ-ovih stručnjaka, nego su na osnovu medijskih natpisa izvršili lagani pritisak na povjerenstvo za istragu izvanrednog događaja da izvanredni događaj klasificiraju kao izbjegnutu nesreću – izbjegnuti sudar vlakova a radilo se o poremećaju koji je za posljedicu imao zastoj u željezničkom prometu ili štetu.

Vjerojatno su znali da se ne radi o izbjegnutom sudaru vlakova nego o prijemu vlaka na zauzeti kolosijek pomoću  signalnog znaka „Oprezna vožnja brzinom do 20 km/h“željezničarima dobro poznatog pod nazivom „PeeS“, koji se koristi u slučajevima kada vlak mora ući u kolodvor s osobitom opreznošću na zauzeti kolosijek ili na kolosijek koji je prohodan do određenog mjesta, kada nije osiguran put proklizavanja te u slučaju kada se ne može dati signalni znak za dopuštenu vožnju zbog neispravnosti signalno-sigurnosnog uređaja.

Sramotno je da nitko od predstavnika HŽ Infrastrukture nije objasnio putnicima kao i  medijima da natpisi kao „putnici na dlaku od pogibije“ „dežurni prometnik dobit će otkaz zbog mogućeg sudara vlakova u Plasama“ ne priliče opisanom događaju jer se radi o izvanrednom događaju koji nije ni približno sličan onome u Jastrebarskom, Sibinju ili Perušiću, kada su se vlakovi kretali u ne kontroliranim uvjetima.

Prijem vlaka u kolodvor  na zauzeti kolosijek dozvoljen je u određenim situacijama po propisanim uvjetima, tako i u ovom slučaju vlak je mogao ući u kolodvor sa opreznom vožnjom do određenog mjesta, što ne predstavlja posebnu opasnost za putnike niti željeznička vozila, i zbog čega je nemoguće govoriti o izbjegnutom sudaru vlakova.

Zbog svega opisanog nevjerojatne su izjave o namjeri izvanrednog otkaza ugovora o radu prometniku vlakova zbog izbjegnutog sudara vlakova, kada do sudara nije moglo doći jer je strojovođa  od ulaznog signala vozio vlak sa posebnom pozornošću na način da u svakom trenutku može zaustaviti vlak. Na HŽ-u se svakodnevno vlakovi primaju na zauzete kolosijeke a nekima je propisan i redoviti ulazak u kolodvor na zauzeti odnosno neprohodan kolosijek i nitko ne spominje za dlaku izbjegnute sudare niti otkaze.

Drago nam je da ovaj događaj nije imao težih posljedica osim nepotrebnog dodatnog zastoja u prometu i da na osnovi izjava odgovornih osoba („za dlaku“) možemo zaključiti da je u Plasama pronađen fenomen za Guinness World Records a to je dlaka od 150 metara.

I na kraju, no ne manje važno, napominjemo da ovime ne dovodimo u pitanje odgovornost dežurnog prometnika vlakova.

S poštovanjem.

SPVH

prilog: željezničke norme

dostavljeno i: MPPI, Upravi HŽ Infre