okrugli_stolIzvješće o okruglom stolu  koji je Stožer za obranu Hrvatskih željeznica održao 27. lipnja 2012. godine u hotelu „Kolovare“, Zadar,  na temu „Željeznički javni prijevoz na pruzi Knin – Zadar“.

Cilj ovog okruglog stola je pružanje uvida u vozni red vlakova za prijevoz u 2013. godinu na pruzi Knin – Zadar te pojašnjava ostvarenje vizije HŽ Putničkog prijevoza na navedenoj pruzi koja glasi:

„Postati vodeće prijevozničko poduzeće u Hrvatskoj usmjereno na masovan i kvalitetan željeznički prijevoz putnika, u skladu s tržišnim načelima, vodeći se pritom vlasnikovim interesima i štiteći ih, a na zadovoljstvo korisnika prijevozne usluge i radnika.“

Sudionici u raspravi:

  • Denis Ikić, tajnik HGK, Županijska komora Zadar,
  • prof. dr. sc. Josip Faričić, prorektor Sveučilišta u Zadru,
  • Jurica Bakmaz, komercijalni direktor Luka Zadar,
  • Dario Ivankov, pročelnik za gospodarstvo  Zadarske županije,
  • dr. Zvonimir Vrančić, gradonačelnik grada Zadar,
  • Darko Kasap, dogradonačelnik grada Zadra,
  • Željko Džepina, dogradonačelnik grada Knin,
  • Željko Katuša, pročelnik za gospodarstvo grada Benkovac,
  • Paulina Kulaš, pročelnica za prostorno uređenje grada Benkovac,
  • dr. Ante Župan,  gradonačelnik grada Obrovac,
  • Mario Gulan, načelnik općina Galovac,
  • Ivana Dević, načelnica općina Lišane Ostrovičke,
  • Goran Reljić, načelnik općine Kistanje…

Zaključak:

Imajući na umu stoljeće i pol sustavnih nastojanja i priprema za izgradnju željezničke pruge koja povezuje Zadar s nacionalnim zaleđem te sagledavajući postojeće potencijale gospodarstva, obrazovanja i turizma, potrebe za prijevozom putnika na pruzi Knin – Zadar su značajne, no vozni red u putničkom prijevozu nije  postavljen sukladno realnim društvenim i gospodarskim potrebama. Bilo bi potpuno ekonomski neprimjereno ovaj infrastrukturni resurs zapustiti.

Kvalitetan javni prijevoz nužan je preduvjet  sigurnih dnevnih migracija stanovništva.

Vlada Republike Hrvatske i HŽ Putnički prijevoz d.o.o. dužni su prevladati nagomilane probleme u cilju ostvarivanja općega gospodarskog interesa, obavljanja prometa na prugama gdje prihodi ostvareni od prijevoza ne mogu pokriti troškove, te pronaći rješenja kako ispuniti zahtjeve svojih korisnika.

Evo i našeg videa na ovu temu: