Danas, 4. travnja 2012. s početkom u 9 sati održan je drugi sastanak sindikata sa predsjednikom uprave HŽ Infre.
U početku obaviješteni smo da će danas ili sutra biti isplaćena uskrsnica od 300,00 kn/neto po radniku.
Dalje je uslijedila poznata priča o nemanju novaca, te uprava koristi priliku da prenese svoje inzistiranje da se do kraja mjeseca izmjene odredbe KU koje reguliraju:
- godišnje povećanje plaće,
- regres,
- božićnicu,
- sredstva za poboljšanje standarda radnika
- ukinu ili potpuno umanje sindikalna prava
- da SIHŽ odustane od pravomoćne presude, a SPVH od 1250 sudskih tužbi koje zajedno mogu opteretiti HŽ Infru sa cca 250.000.000,00 kn.
Čelnik uprave obavijestio nas je da će nas uključiti u izradu Pravilnika o organizaciji odmah nakon blagdana Uskrsa u sva područja za koja pokažemo interes.
Inače, namjera im je ustrojiti HŽ Holding po uzoru na njemačke željeznice.
U HŽ Infri tako se kao gotovo rješenje javlja zbrinjavanje dijelova Posit-a, Pružnih građevina i Remonta od 500 do 550 radnika, uz preuzimanje TPVV-a u obimu od 350 radnika. To pojednostavljeno znači više 900 radnika. Kako će se riješiti pitanje njihovih plaća? Reče predsjednik uprave da je to Vlada RH kao vlasnik već prihvatila, ma šta to značilo. Ovome se pridodaje i preustroj tzv. Poslova Mehanizacije u okvire budućeg Održavanja.
Najavio je i investicije od cca 200.000.000,00 € i to većim djelom za obveze preuzetog financiranja započetih projekata u okviru EU fondova. Ulaganja su vezana samo i jedino za koridore… Opisao je i namjeru pokretanja projekta Nizinske pruge do riječke luke koji bi predvodio premijer, a koji bi se realizirao bankovnim kreditom ili koncesijom.
Najavio je tijekom ovog mjeseca i korekcije Zakona o željeznici i već konzumiranog Zakona o podjeli HŽ-Hrvatskih željeznica.
Nekoliko rečenica posvetio je predsjednik uprave i otpremninama za koje tvrdi da će biti posljednja prilika za takav način zbrinjavanja radnika.
Kolege iz SŽH iznijele su nekoliko svojih dilema, SIHŽ nekoliko svojih globalnih osobito naglašavajući da je suludo davati željezničku infrastrukturu u koncesiju. Mi smo govorili o slijedećem:
- upozorili smo na neodrživost prijedloga da se smanjuju plaće samo radnicima HŽ Infre. Tražimo da uprava prenese zahtjev upravi Holdinga da se o eventualnom smanjenju donese zajednička obvezujuća platforma,
- predložili smo da kolodvori Osijek, Varaždin i Rijeka preuzmu funkcije tehničkog kolodvora, što podrazumijeva preuzimanje izvršnih radnika od HŽ Carga u tim kolodvorima,
- plaće svih radnika, osim članova uprave moraju biti uređene KU,
- ugovoriti otpremnine uz dokup mirovine putem Royal osiguranja u iznosima koje smo usuglasili na zajedničkom sastanku krajem prošle godine.
Sastanak je završio načelnim prihvaćanjem da se na ovoj razini dogovore načelno prihvatljive promjene koje će pregovarački timovi za kolektivno pregovaranje eventualno dalje ugrađivati u KU.