Home Vijesti Pismo premijeru 20. ožujka 2017.


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Pismo premijeru 20. ožujka 2017. PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 20 Ožujak 2017 12:36

a plenkovicPoštovani gospodine Plenković,
neobično je da se ovih dana u saborskoj raspravi nalazi Zakon o željeznici, a da se u javnosti jako malo govori o transformaciji željeznice iz 19. stoljeća u modernu i ekološki održivu željeznicu kao kralježnicu suvremenog prometnog sustava, koji mora sanirati ogromne eksterne prometne troškove i osigurati logističku potporu za društveni i gospodarski razvoj. U okolnostima kada Europska unija, a to znači i Republika Hrvatska, troši 7,3% BDP za kurativnu sanaciju eksternih prometnih troškova, koje sa oko 93% proizvodi anarhična uporaba cestovnog prometa, elektrificirana željeznica postaje uvjet opstanka života na kugli zemaljskoj pa je neodrživo stvarati populističku iluziju o „tržišnoj željeznici“.U uvodnoj ocjeni Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o željeznici (P.Z.E. br. 107) neprihvatljivo je i neodrživo navedeno da: „Za provedbu ovog Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske“. Naprotiv, državni proračun jeste i mora biti u funkciji neodgodive preventivne sanacije ogromnih eksternih prometnih troškova, a što znači žurnu izgradnju kapitalnih objekata moderne željezničke infrastrukture te rekonstrukciju i tehnološku modernizaciju postojećih objekata željezničke infrastrukture, jer se samo izgradnjom novih pruga ne može prihvatiti nabujala prometna potražnja, osobito na TEN-T koridorima željezničke mreže RFC RH2 i RFC RH3. Koristimo priliku posebno važnim podsjetiti Vas da je Europska unija na ministarskoj konferenciji u Szczecinu održanoj 28. lipnja 2010. g., proglasila Luku Rijeka i Route C-65 svojim strateškim prometnim koridorom za operativno povezivanje sa zemljama Bliskog, Srednjeg i Dalekog Istoka, kao najvećim tržištem na svijetu na kojem živi i djeluje 2/3 svih svjetskih potrošača/proizvođača. Također, posebno se treba odmah prihvatiti nova "Bijela knjiga" gospodina Junkera u kojoj EU određuje apsolutni prioritet izgradnje i operativnog korištenja elektrificirane željeznice kao uvjet opstanka života na našim prostorima.

Vjerujemo da Vi kako odgovorna osoba, kao osoba s velikim autoritetom u hrvatskoj politici nećete dozvoliti da se nastavi praksa zapuštanja željeznice u RH. Molimo i očekujemo da budete začetnikom pozitivnih promjena i procesa u području upravljanja željeznicom:

• osigurajte sigurne izvore financiranja za razvoj željeznice,

• postavite odgovorne osobe u Uprave željezničkih poduzeća.

Na taj način željeznička poduzeće neće više biti zadužena samo za slijevanje sredstava iz Državnog proračuna u privatne džepove već će postati generatori gospodarskog razvoja RH. Nakon više od četiri godine vrijeme je da Republika Hrvatska pokaže da je ravnopravna članica Europske unije.

Kompletan dopis je u prilogu.

Ažurirano Ponedjeljak, 20 Ožujak 2017 12:49
 
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!