Home Vijesti


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Vijesti
NAGRADNA IGRA SPVH PDF Ispis E-mail
Subota, 09 Listopad 2010 08:49
SPVH u suradnji sa portalom VLAKOVI.com organizira nagradnu igru (foto natječaj) pod temom - INFRASTRUKTURA HRVATSKIH ŽELJEZNICA

Pravo sudjelovanja imaju svi koji osjećaju :) osim osoba direktno vezanih uz organizaciju natječaja.

Trajanje natječaja je od 01. 09. - 01. 12. 2010.

Natječaj je javan te je potrebno navesti ime i prezime, zanimanje, adresu, kontakt (telefon, e-mail adresu).

Fotografije pod pseudonimom neće biti uvrštene u natječaj.

Svaki autor može prijaviti na natječaj do 10 fotografija mjesečno (po 10 fotografija u rujnu, listopadu i studenom).

Uz svaku prijavljenu fotografiju potrebno je navesti sljedeće: - naziv djela - godinu nastajanja - kratki komentar (lokaciju snimanja, impresije...)

Fotografije moraju biti:

- u digitalnom obliku (minimalna veličina fotografije je 1600x1200 piksela)

- u boji ili crno bijele.

- bez digitalnih potpisa i bilo kakvih dodanih informacija na istima.

Nagradni fond:

1. nagrada: 500 Kn

2. nagrada: 300 Kn

3. nagrada: 100 Kn

Fotografije se dostavljaju na E poštu sindikata: Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript ili uredništva portala VLAKOVI.com, a veličina svih fileova u jednom mailu ne smije biti veća od 5 MB (megabytea).

Pristigle radove ocjenjuje žiri

Rezultati natječaja bit će objavljeni 10. 12. 2010. na web stranici www.spvh.hr i na www.vlakovi.com, a autori nagrađenih fotografija direktno obaviješteni.

SPVH i VLAKOVI.com nemaju obvezu vraćanja materijala i zadržavju pravo njihove objave, korištenja u propagandne svrhe, te na internet stranicama, bez naknadnog odobrenja autora i bez plaćanja naknade.

Autori jamče da je fotografija predložena za natječaj originalna, da je njihovo autorsko djelo i da do sada nije objavljivana u tiskanom mediju.

Autori se obvezuju da fotografije objavljene u ediciji neće biti objavljene u bilo kojem drugom tiskanom mediju ili na Internetu. Fotografija ne smije biti opterećena zahtjevima trećih osoba, te prava ne smiju biti prenesena niti u cijelosti niti djelomično na treće osobe. SPVH i VLAKOVI.com ne snosi nikakvu odgovornost u slučaju zloupotrebe fotografija od strane sudionika natječaja, a poslanih na natječaj kao autorske fotografije.

Sudjelovanjem na natječaju sudionici pristaju na uvjete natječaja.

 
DP rebalans - najava PDF Ispis E-mail
Petak, 08 Listopad 2010 10:36
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture rebalansom proračuna ostavilo nas je u istim, žalosnim okvirima. Već prije srezali su sve što su mogli. Čini se nemamo razloga za uznemirenost, no možemo sa zabrinutošću pratiti propadanje željezničke infrastrukture u RH u dosadašnjim, ali i novim jednakim okvirima:

Izvršenje 2009. = 6.864.301.261,46

Proračun 2010. = 6.556.902.955

Novi proračun 2010. = 6.580.362.382

Indeks = 100,36

Vrijedi pogledati i tablicu 7. Rashodi za subvencije gdje se umjesto predviđenih 70 milijuna kuna predviđa novi iznos od 106 milijuna kuna (povećanje od 51,4%).

 
Što je dobro znati - Kako država posluje PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 07 Listopad 2010 10:38
Neučinkovita javna uprava i općenito javni sektor na vrhu je popisa „slabih karika" poslovanja u Hrvatskoj. Neučinkoviti institucionalni sustavi, od školstava i zdravstva preko pravosuđa pa sve do prometa i gradnje autocesta govore da se država baš i nije snašla u ulogama koje treba obnašati i da je „loš gospodar".

Stalno ponavljamo da sve polazi od uloga koje nam jasno definiraju pravac i način djelovanja. Ako nismo jasno definirali što i kako napraviti kako ćemo znati da smo dobro napravili.

Pokazati ćemo konkretno na primjeru Hrvatskih željeznica, konkretno na primjeru HŽ Infrastrukture o čemu se radi.

Osnovna uloga HŽ Infrastrukture je mreža - upravljanje mrežom, što prvenstveno podrazumijeva održavanje postojeće mreže i usklađivanje mreže sa prometnim potrebama; uklanjanje uskih grla i kapacitiranje mreže (izgradnja) Naravno tu je još i uloga pružanja logistike operaterima na mreži.

Kod održavanja mreže moramo imati jasne tehničke standarde, pri čemu je standard sigurnosti prometa osnovno polazište. Minimalnim standardom (nivoom služnosti) država određuje pak koliko ima sredstava i koliko je spremna platiti HŽ-u za održavanje. Slijedeća točka je kontrola, država mora kontrolirati fizički i financijski izvršene radove.

Postoji i drugi model kojim se dogovori nivo služnosti - nivo usluge (u pravilu javnim natječajem) i kontrolira se nivo služnosti a ne konkretno obavljeni posao. Penalizira se neizvršeni nivo usluge.

U Hrvatskoj se ne primjenjuje niti jedan od navedenih modela koji uz dobre ili loše strane ipak u prvi plan stavljaju ekonomsko – tehnološki odnos poslovanja. Zna se što se treba napraviti i koliko će nas to koštati.

Hrvatska (ministarstvo) nije definirala posao (standard održavanja) koji treba obaviti i naravno ne kontrolira trošenje sredstava. U ovakvim uvjetima poslovanja (čitaj financiranja) realno je za očekivati neracionalnosti u poslovanju i upravljanju.

To možemo najbolje usporediti sa učenicima koji pišu test iz matematike bez kontrole. Postavlja se pitanje koliko su krivi učenici koji prepisuju, a koliko mi koji ih ne kontroliramo.

 
Naknada plaće za vrijeme godišnjeg odmora - primjena poboljšanja iz ZOR-a PDF Ispis E-mail
Srijeda, 06 Listopad 2010 10:40

Novost glede naknade plaće za vrijeme GO koju je uveo ZOR od početka ove godine s dosta zakašnjenja počinje se primjenjivati i u našoj firmi. Radniku se više ne obračunava naknada plaće za vrijeme GO prema prosjeku plaće svih radnika HŽ Infre, a što smo odredili KU, nego mu se prema čl. 60., st. 1. ZOR-a izračunava njegova osobna prosječna plaća u prethodna tri mjeseca. Na osnovu te –njegove- prosječne plaće isplaćuje mu se naknada plaće za vrijeme GO, što vrlo često zna biti povoljnije, naročito radnicima koji ostvaruju pravo na uvećanja plaće s osnova otežanih uvjeta rada.

 

Evo tih odredbi:

Naknada za vrijeme godišnjeg odmora

Članak 160. KU HŽ Infre:

  1. Za vrijeme korištenja godišnjeg odmora radnik ima pravo na naknadu plaće kao da je radio.
  2. Naknada za sate godišnjeg odmora za radnike koji ostvaruju rad noću, subotom, nedjeljom u dane državnih blagdana i neradne dane, pripravnost te dodatak temeljem članka 159. ovog Ugovora utvrđuje se na osnovi prosječnog postotka za rad noću, subotom, nedjeljom, za rad u dane državnih blagdana i neradnih dana, pripravnosti te dodatka ostvarenog prema članku 159. ovog Ugovora, a na osnovi prethodnih polugodišnjih isplata i to od 1.1. do 30.6. i od 1.7. do 31.12. svake godine za svakog radnika primjenjuje se narednih šest mjeseci.

Članak 60. ZOR:

  1. Za vrijeme korištenja godišnjeg odmora radnik ima pravo na naknadu plaće u visini određenoj kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu, a najmanje u visini njegove prosječne mjesečne plaće u prethodna tri mjeseca (uračunavajući sva primanja u novcu i naravi koja predstavljaju naknadu za rad).

Radnici kojima je tijekom 2010. isplaćena naknada imaju pravo na korekciju sukladno gornjim odredbama ZOR-a. U .PDF-u je i dopis uprave HŽ Infre koji gornje potvrđuje:

Ažurirano Petak, 22 Listopad 2010 10:48
 
Što je dobro znati - „Tajna" božićnice PDF Ispis E-mail
Utorak, 05 Listopad 2010 10:49
Sredinom svibnja započeli smo sa rubrikom „Što je dobro znati" i objavili desetak priloga o upravljanju, planiranju, kritici, troškovima i uštedama, poslovnim načelima, znanju i neznanju....

U pripremi su teme o mrežama (i prometnim mrežama) o krizi, o bogatstvu i blagostanju, siromaštvu....

Zašto to pišemo i kakve veze ima isplata i visina božićnice sa planiranjem, prometnom mrežom, poslovnim načelima......

Zadaća sindikata, pa tako i SPVH je da štiti interese članova. To prvenstveno podrazumijeva uvjete rada i naravno kako bi rekli ekonomisti adekvatno učešće u raspodjeli. Plaće, prijevoz na posao, dar za djecu, regres za godišnji, božićnicu...

Rukovodstvo SPVH čvrsto stoji i brani interese članstva. Nebrojeno sastanaka, često ne baš ugodnih održano je sa upravom, ministrom, predstavnicima poslodavaca, članovima Vlade RH.... Borili smo se za svoj dio „kolača" i u pravilu nam se udovoljavalo.

„Tajna" božićnice (ne samo u HŽ-u, već u cijelom „državnom" sektoru) sadržavala je ustrajnost „žicanja" para poreznih obveznika. „Tajnu" božićnice i ne samo božićnice, i plaće i regresa... vidjeli smo isključivo u raspodjeli.

Ekonomija stvari gleda malo drugačije. Ekonomija kaže: ako želiš nešto raspodijeliti moraš prvo stvoriti. Moraš prvo raditi. Kako radiš - kako siješ tako i žanješ.

Po ekonomskim zakonima „tajna" božićnice, regresa, plaće.... počinje s obvezama, odgovornostima, načelima, znanjem, radom... a završava sa efikasnim poslovnim sustavom i konkurentnošću.

Eto, to je glavni razlog što smo otvorili rubriku „Što je dobro znati": da nas podsjeti da našu božićnicu stvaramo sami svojim radom, znanjem i zalaganje. Da nam visina božićnice ovisi o kvalitetnom planu, stručnim članovima uprave, načelima rada, znanja i odgovornosti, ukratko o svima nama. Kako ćemo raditi takva će nam biti i božićnica.

A uloga sindikata nisu samo interesi članstva, sindikat se mora boriti i zalagati za cijeli poslovni sustav (u ovom slučaju HŽ). Efikasan HŽ je zalog naše budućnosti, naših „božićnica".

 
«Početak«101102103104105»Kraj»

Stranica 103 od 105
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!