Home Vijesti


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Vijesti
Kratak osvrt na događanja u svezi s naknadom za prijevoz PDF Ispis E-mail
Srijeda, 01 Veljača 2017 08:26

figa...„u toku kolektivnih pregovora načelno je dogovoreno da će se iznaći način ugovaranja prijevoza vlakom za radnike HŽ Infrastrukture d.o.o. ...“

Rečenicom iz naslova počinjao je dopis jednog od dva žuta, a reprezentativna sindikata, potpisnika katastrofalno lošeg KU kojom su se 9. siječnja 2017. godine obratili Upravi HŽI. Rečenicom za koju smo odmah ustvrdili da nije istinita, jer niti se o ovakvom rješenju naknade prijevoza pregovaralo tijekom kolektivnih pregovora, niti je za vrijeme istih načelno dogovoreno bilo kakvo rješavanje problema za radnike koji vlakom putuju na posao iz jednostavnog razloga jer navedenih problema tada nije bilo.

Ali, kako je navedeni dvojac jedan od onih  koji „za svako rješenje imaju problem“ uspjeli su  tijekom čuvenog mirenja proizvesti problem za koji već dva mjeseca bezuspješno traže rješenje. I o kojem mudro šute na skupovima radnika, ne odgovaraju na postavljena pitanja... misleći valjda da će problem nestati ako ne budemo pričali o njemu. Na žalost neće.

Danas, više od dva mjeseca nakon što je problem proizveden, rješenje se ne nazire. Projekt P-1 karata nije zaživio zbog nedovoljnog interesa radnika (samo 503 što je daleko od uvjetovanih 1550), a po informacijama niti prijedlog sa P-2 kartama nema blistavu budućnost. Uprava HŽI nakon što je uspjela u svom naumu i sa dvojcem potpisala KU koji je za radnike izrazito loš i opasan ne pokazuje interes da na bilo koji način riješi problem i postigne dogovor sa HŽ PP-om. A i zašto bi? Na kraju krajeva, oni mogu zadovoljno trljati ruke i otići na još pokoju večeru...

SPVH se Upravi obratio s tri prijedloga rješenja:

  • Potpuna promjena članka koji definira naknadu za prijevoz i koji bi između ostalog predvidio i naknadu od 0,75 kn po km
  • Predložili smo da se do promjene članka radnicima kojima naknada ne pokriva trošak u cijelosti odlukom Uprave subvencionira razlika koju su morali platiti iz svog džepa
  • Predložili smo također da se do rješavanja ovog problema radnicima koji putuju vlakom izdaju nalozi s prilogom bez prava na dnevnicu

Za niti jedan od ovih prijedloga nismo dobili podršku SŽH i SIHŽ, iako je više nego jasno da bi se time riješili problemi prijevoza za sve radnike. Razlozi – poznati samo njima.

Na kraju, SPVH je pokrenuo sudski postupak poništenja kolektivnog ugovora jer smatramo da je isti potpisan na nezakonit način. U trenutku kada sud donese odluku da je KU ništavan biti će iznimno važno tko će u ime radnika pregovarati o novom KU. „Dokazani“ dvojac ili netko drugi?

Na Vama je da odlučite.

Ažurirano Srijeda, 01 Veljača 2017 08:37
 
Mi s „gablecom“ veze nemamo PDF Ispis E-mail
Petak, 27 Siječanj 2017 13:45

gablecJučerašnji skandal na naslovnoj stranici „Jutarnjeg lista“ vezan uz „gablec“ našeg direktora Ivana Kršića s dvije kolegice u restoranu Bevanda izazvao je reakciju naših Korporativnih komunikacija koji su za sav svoj jad  optužili sindikate. Ako se složimo da tu nema ničeg spornog, zbog čega se ta vijest našla na naslovnoj stranici „Jutarnjeg lista“? OK, netko je direktoru smjestio, a Korporativne komunikacije, maštovite kakve jesu, reći će: „Izokretanje činjenica vezanih uz korištenje službene kartice samo je jedan od pokušaja diskreditiranja Uprave HŽ od strane pojedinih sindikata kojima svjedočimo zadnjih tjedana, a u namjeri da se uspori, odnosno zaustavi proces restrukturiranja tvrtke koji je Uprava pokrenula uz potporu nadležnih ministarstava i Svjetske banke.“

U rečenici kilometar i pol dugačkoj izrečeno je više demagoških fraza. Proces restrukturiranja traje kroz cijeli mandat SDP-a. Posljedice za cjelokupan sustav su katastrofalne, a za radnike pogibeljne. To je svakome jasno, osim možda T com iluzionistima. Tko je zapravo danas Uprava HŽ Infrastrukture? Da li je to član uprave ili su to zajedno s njim, kadrovi zaostali iz vremena Predsjednice. Tu obezglavljenu ekipu treba zaustaviti da čini daljnju štetu cjelokupnom sustavu, pa ako je trenutni zastoj zasluga sindikata – neka. Potpora „nadležnih ministarstava“  - ma ne budite smiješni.

Ako uzmemo u obzir činjenicu kako SŽH i SIHŽ spadaju u kooperativne sindikate (ili po naški žute), kao potencijalni izvor informacija Jutarnjem listu ostaje SPVH. Nemamo ništa protiv objavljene informacije, dapače. No to s nama veze nema, a što se „usporavanja i zaustavljanja“ tiče – vas je draga grupo amatera odavno trebalo zaustaviti i ukloniti. Zapravo niste niti trebali dolaziti.

 
Naknada za prijevoz – (ne)rješavanje otvorenih pitanja PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 12 Siječanj 2017 14:12

figaNaknada troškova prijevoza radnika na posao i s posla, te sadašnje „petljanje“ potpisnika KU s pokušajem rješavanja problema koje je prouzročila jasno ukazuju da je  novi KU jednostavno rečeno lošiji od prethodnog. Dopis SŽH i SIHŽ upućen Upravi započinje rečenicom koja nije istinita, citiram: „Tijekom kolektivnih pregovora načelno je dogovoreno da će se iznaći način ugovaranja prijevoza vlakom za radnike HŽ Infrastrukture d.o.o. …“, ali na žalost na isto smo se već navikli.

Prijedlog koji je trenutno „na stolu“ i u kojem HŽ PP uvjetuje svoju pomoć u rješavanju dijela problema s brojem korisnika predložene P-1 karte osim što je na klimavim nogama, samo bi djelomično riješio probleme naknade troška prijevoza. I dalje je lošiji od rješenja koje smo imali po starom KU. Predlagatelji su valjda zaboravili da samo manji broj radnika HŽI zaista ima mogućnost putovati vlakom na posao i to zbog politike HŽ PP-a koja je ukinula popriličan broj vlakova kojima su radnici putovali na posao (o danima vikenda i blagdana nećemo ni pisati…). Oni i dalje tvrde da je KU dobar, iako im članovi (bivši) svakodnevno dokazuju suprotno.

Prijedlog koji je dao SPVH i koji između ostalog uključuje i mogućnost naknade od 0,75 kn po kilometru riješio bi problem u cijelosti, ali… to je prijedlog SPVH i samo iz tog razloga neprihvatljiv je sindikalnim liderima druga dva sindikata. Bez obzira što odgovara gotovo svim radnicima HŽ Infre. Upravi je neprihvatljiv zato što si to mogu dozvoliti trenutno – imaju novi KU, zašto bi se uopće trudili oko ovog?

Kompenzirati promašeno rješenje naknade sa dodatnim benefitom besplatnog putovanja vlakom po cijeloj mreži je potez očajnika. Radnike ne zanima putovanje širom zemlje u trenutku kada za ono što svakodnevno rade (pri tome mislimo na putovanje na posao) moraju trošiti dio svoje plaće. Postojeći kolektivni ugovor potrebno je promijeniti u cijelosti, jer naknada za prijevoz je samo vrh sante leda. Očekivati od onih koji su zbog nesposobnosti i promašene ambicije  stvorili problem da za isti nađu rješenje je uzaludno. Očekivati od Uprave da će pomoći u ovom slučaju također je  vrlo naivno. Njih zanima samo financijski okvir prijevoza koji im je omogućio dvojac potpisnika KU i od njega neće odstupiti zato što eto vode brigu o radnicima.

Mišljenja smo da u ovom i svim drugim slučajevima nasrtaja na radnike rješenje možemo naći samo „silom“ – i nikako drugačije. SPVH jedini nema obavezu poštivanja socijalnog mira za vrijeme dok traje ovaj KU jer ga nismo potpisali.

Ažurirano Četvrtak, 12 Siječanj 2017 14:31
 
Prijedlog za isplatu razlike radnicima za troškove prijevoza na posao i s posla PDF Ispis E-mail
Srijeda, 04 Siječanj 2017 11:06

ciscenje snijegaPotpisivanjem novog KU HŽ Infrastrukture d.o.o. pojavio  se veliki val nezadovoljstva među radnicima HŽ Infrastrukture d.o.o. Jedno od najvećih nezadovoljstava utemeljeno je na snažnom osjećaju diskriminacije koji se stvorio zbog naknade za prijevoz na posao i s posla. Dok jednim radnicima naknada za prijevoz pokriva sve troškove određen broj radnika mora doplaćivati veći kunski iznos kako bi pokrio troškove prijevoza.

Jedna od apsurdnih situacija je i ta da jedino radnici HŽ Infrastrukture  iz nekadašnjih jedinstvenih HŽ-Hrvatskih željeznica  moraju plaćati vožnju vlakom i nemaju pravo na P-2d kartu. To stvara ogromno nezadovoljstvo pogotovo na radnim mjestima koja su usko povezana s radom i djelovanjem HŽ Putničkog prijevoza.

Kako su u tijeku pregovori s HŽ Putničkim prijevozom oko iznalaženja rješenja za prijevoz radnika na posao i s posla, očekujemo da će se dogovor postići na zadovoljstvo svih radnika  HŽ Infrastrukture.

Do konačnog rješenja predlažemo da Uprava donese odluku da radnicima HŽ Infrastrukture  koji su u mjesecu siječnju 2017. imali dodatne troškove u odnosu na već isplaćenu naknadu za prijevoz te troškove subvencionira do kraja mjeseca kroz isplatu razlike stvarnog troška i isplaćenog troška radnicima.

Koristimo priliku predložiti Vam (upravi HŽI) da sukladno odredbama iz čl. 222. Kolektivnog ugovora za HŽ Infrastrukturu d.o.o. žurno pokrene proceduru pregovora o Aneksu Kolektivnom ugovoru kojim bi se radnicima HŽ Infrastrukture najkasnije od 1. veljače 2017. umjesto odredbi iz čl. 181. osigurala pravična isplata naknade za prijevoz na posao i s posla.

U prilogu dajemo naš prijedlog novog članka 181.

 
Čestitka PDF Ispis E-mail
Subota, 31 Prosinac 2016 17:30

Ljudi dragi, svima vama koji nas pratite na ovoj stranici želimo sretnu i blagoslovljenu i Novu godinu i cijelu novu godinu. Neka vas uvijek i svugdje prati sreća, zdravlje i radostan mir. Ne posustajte i ne odustajte biti dobro i veselo. Vaš SPVH.

 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 5 od 104
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!