Home Vijesti


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Vijesti
Pismo premijeru 20. ožujka 2017. PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 20 Ožujak 2017 12:36

a plenkovicPoštovani gospodine Plenković,
neobično je da se ovih dana u saborskoj raspravi nalazi Zakon o željeznici, a da se u javnosti jako malo govori o transformaciji željeznice iz 19. stoljeća u modernu i ekološki održivu željeznicu kao kralježnicu suvremenog prometnog sustava, koji mora sanirati ogromne eksterne prometne troškove i osigurati logističku potporu za društveni i gospodarski razvoj. U okolnostima kada Europska unija, a to znači i Republika Hrvatska, troši 7,3% BDP za kurativnu sanaciju eksternih prometnih troškova, koje sa oko 93% proizvodi anarhična uporaba cestovnog prometa, elektrificirana željeznica postaje uvjet opstanka života na kugli zemaljskoj pa je neodrživo stvarati populističku iluziju o „tržišnoj željeznici“.U uvodnoj ocjeni Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o željeznici (P.Z.E. br. 107) neprihvatljivo je i neodrživo navedeno da: „Za provedbu ovog Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske“. Naprotiv, državni proračun jeste i mora biti u funkciji neodgodive preventivne sanacije ogromnih eksternih prometnih troškova, a što znači žurnu izgradnju kapitalnih objekata moderne željezničke infrastrukture te rekonstrukciju i tehnološku modernizaciju postojećih objekata željezničke infrastrukture, jer se samo izgradnjom novih pruga ne može prihvatiti nabujala prometna potražnja, osobito na TEN-T koridorima željezničke mreže RFC RH2 i RFC RH3. Koristimo priliku posebno važnim podsjetiti Vas da je Europska unija na ministarskoj konferenciji u Szczecinu održanoj 28. lipnja 2010. g., proglasila Luku Rijeka i Route C-65 svojim strateškim prometnim koridorom za operativno povezivanje sa zemljama Bliskog, Srednjeg i Dalekog Istoka, kao najvećim tržištem na svijetu na kojem živi i djeluje 2/3 svih svjetskih potrošača/proizvođača. Također, posebno se treba odmah prihvatiti nova "Bijela knjiga" gospodina Junkera u kojoj EU određuje apsolutni prioritet izgradnje i operativnog korištenja elektrificirane željeznice kao uvjet opstanka života na našim prostorima.

Vjerujemo da Vi kako odgovorna osoba, kao osoba s velikim autoritetom u hrvatskoj politici nećete dozvoliti da se nastavi praksa zapuštanja željeznice u RH. Molimo i očekujemo da budete začetnikom pozitivnih promjena i procesa u području upravljanja željeznicom:

• osigurajte sigurne izvore financiranja za razvoj željeznice,

• postavite odgovorne osobe u Uprave željezničkih poduzeća.

Na taj način željeznička poduzeće neće više biti zadužena samo za slijevanje sredstava iz Državnog proračuna u privatne džepove već će postati generatori gospodarskog razvoja RH. Nakon više od četiri godine vrijeme je da Republika Hrvatska pokaže da je ravnopravna članica Europske unije.

Kompletan dopis je u prilogu.

Ažurirano Ponedjeljak, 20 Ožujak 2017 12:49
 
Međunarodni dan žena PDF Ispis E-mail
Srijeda, 08 Ožujak 2017 07:43

ruza8. ožujka svake godine gotovo cijeli svijet obilježava Međunarodni dan žena. Slave  se dostignuća pripadnica ženskog spola. Prvi Dan žena je obilježen 8. ožujka 1909. u SAD-u...

Drage članice SPVH,

na ovaj dan, Vama našim članicama, a koje ste istovremeno i majke, supruge, kćeri, sestre rado iskazujemo i potvrđujemo zahvalnost i poštivanje. Članstvom u SPVH-u opredijelile ste se za toleranciju i ravnopravnost, za dostojanstvo žene na radnom mjestu. Svojim sudjelovanjem u radu SPVH pomažete nam da zajedno gradimo i stvaramo uvjete za još bolje sutra.

Drage i poštovane članice SPVH, neka vam je sretan Dan žena, ali i svaki dan u godini!

Ažurirano Srijeda, 08 Ožujak 2017 07:49
 
Kratka povijest gluposti PDF Ispis E-mail
Subota, 04 Ožujak 2017 10:40

3Nakon 3. ožujka 2017. u HŽ Infri više ništa ne može biti isto. Ili će odgovornost morati snositi direktori UŽIP-a i RJ Istok, ili koture možemo staviti pred vrata Uprave HŽ Infrastrukture i zatvoriti firmu. Naime, nakon što smo upozorili da nepoštivanje zahtjeva Pravilnika o signalima, signalnim znakovima i signalnim oznakama u željezničkom prometu u kolodvoru Slavonski Brod logično je bilo očekivati rješavanje problema. A dogodilo se suprotno. Počelo je nezapamćeno "divljanje" nedodirljivih.

Dakle sve je počelo prije nekog vremena kad smo ugledali P-19 prometnika vlakova u kolodvoru Sl. Brod koji je prijavio nesukladnost graničnog kolosiječnog signala 24L sa Signalnim pravilnikom. Zbog te prijave uglavnom su mu se podsmjehivali redom svi nadređeni, no nisu poduzeli ništa, što i ne čudi, jer je to općeprihvaćeno ponašanje u Regiji Istok. Izigravanje zahtjeva iz zakosnkih i drugih akata tamo je uobičajena stvar.

Da ponašanje vidim, pognem glavu  i šutim ne bude općeprihvaćeno ponašanje na kojem inzistira rukovodeća ekipa RJ Istok a koja to strahom, prijetnjama i silom utjeruje u izvršne radnike mi smo se  25. veljače 2017. dopisom obratili Agenciji za sigurnost željezničkog prometa (ASŽ). ASŽ je zatražila očitovanje od HŽ Infre. Stručne službe HŽ Infre usuglasile su se oko ispravnosti prijave te naložili propisano zasjenjenje graničnog kolosiječnog signal 24L o čemu svjedoči brzojav br. 12f Poslova upravljanja sigurnošću od 2. ožujka 2017. sve do otklanjanja nepravilnosti.

Treba li reći da poznata ekipa iz RJ Istok nije ispoštivala zahtjev Poslova upravljanja sigurnošću? Nakon upozorenja članu uprave da ćemo, ako ne sankcionira kažnjivo, protuzakonito ponašanje te ako ne naredi propisano postupanje o istome izvijestiti PU Sl. Brod obećano je žurno popravljanje štete. Budući da u „Održavanju“ nisu otklonili novi kvar, obratili smo se policiji. Ovime su u UŽIP-u i u RJ Istok pokazali kako je njima HŽ Infra svrha zadovoljavanja osobnih potreba, a ne osiguravanja kvalitetne i sigurne usluge korisnicima prijevoza; pokazali su da ih ne zanima provedba podzakonskih akata što je čisto poticanje korupcije.

Malo prije telefonski sam upozorio člana uprave HŽ Infre da ako u roku odmah Uprava HŽ Infre ne poduzme odgovarajuće mjere SPVH će sve odgovorne prijaviti za narušavanje sustava i poticanje korupcije. Zašto korupcija? Jedan od prvih pokazatelja poticanja korupcije je upravo ignoriranje propisa. A u ovom slučaju to više puta ponovljeno:

  1. Poznati stručnjaci koji i dalje pripremaju takve projekte u kojima se pojavljuju greške poput ove u Slavonskom Brodu,
  1. Menadžment UŽIP-a koji ne inzistira na sustavnim i kvalitetnim rješenjima,
  1. Menadžment RJ Istok koji se ponaša kao da nije u HŽ Infri,  kao da za njih ne postoje pravila.

Na žalost mi u prometnom sektoru smo to već više puta doživjeli, a sada se vidi da takvo bezakojne provode i u sektoru Održavanja.

Ažurirano Subota, 04 Ožujak 2017 16:27
 
Uz Svjetski dan socijalne pravde PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 20 Veljača 2017 13:52

opca skupstina un logoObično 20. veljače mediji objave priopćenje neke od najvećih sindikalnih centrala u RH kako se tog dana obilježava Svjetski dan socijalne pravde usvojen na Općoj skupštini 2007. godine. Opća skupština prepoznala je potrebu ujedinjavanja snaga međunarodne zajednice kako bi iskorijenili siromaštvo, povećali zaposlenost, dostojanstvo rada kao i jednake mogućnosti i pristup blagostanju i pravdi za sve muškarce i žene. Socijalna pravda zasniva se na principima poštenja, jednakosti, poštovanja različitosti, na pristupu društvenoj zaštiti, kao i principima primjene ljudskih prava u svim područjima života. I Republika Hrvatska je obveznik rezolucije, odnosno apela na sve države svijeta da svoje privredne sisteme temelje i grade na osnovama pravičnosti, jednakosti i međusobne odgovornosti.

Ako RH, onda i HŽ Infrastruktura. No, bolna istina je bitno drugačija. U HŽ Infrastrukturi glede socijalne pravde vozi se suprotnim smjerom. Od kad je u HŽ Infrastrukturi, po našem mišljenju, protuzakonito potpisan novi Kolektivni ugovor (uz pomoć žutih sindikata ) započela je era napada na dostojanstvo rada kao i jednake mogućnosti i pristup blagostanju i pravdi za sve muškarce i žene, čemu vrlo bolno svjedoče članci ugovora kojima je određena naknada za prijevoz na posao i s posla gdje veći broj radnika plaća dio prijevozne karte, dok drugi dio radnika to ne treba.

Ista priča je i s odredbama o internom natječaju za popunjavanje slobodnih radnih mjesta gdje je najvažniji kriterij odabira razgovor s kandidatom, tako da se bilo koga, bez obzira na kvalifikacije može eliminirati i oduzeti mu mogućnost napredovanja.

Napad na dostojanstvo rada posebno je omogućen uvođenjem preraspodjele na surovo primitivan, a po našem mišljenju i  prevarantski način tako da ništa nije propisano, ničim određeno, a omogućava poslodavcu da se radniku doslovce otme prekovremeni rad. Rušenje dostojanstva rada ogleda se i uvođenjem kategorije nejednakomjernog rada koje ničim nije opravdano. Svakako ne voznim redom koji vrijedi cijelu godinu.

Zastrašujuće je i odustajanje od zaštite radnika od poslovno uvjetovanih otkaza uz ukidanje zaštite za posebno ranjive društvene skupine i pojedince (starije radnike, slabije obrazovane i sl.). Na taj način poslodavac je uz pomoć žutih sindikata uveo strah kao moćno oružje pokoravanja radnika do te mjere da u strahu za radno mjesto ne smije iskazati nikakvo protivljenje.

Podsjećamo da je svrha obilježavanja Svjetskog dana socijalne promicanje jednakosti u plaćama, dostupnosti sredstava i istih mogućnosti za sve.

Nabrojane činjenice svjedoče da se u HŽ Infrastrukturi glede socijalne pravde vozi suprotnim smjerom od rezolucije Opće skupštine UN.

Ažurirano Ponedjeljak, 20 Veljača 2017 17:08
 
Idu P2d prijevozne karte za radnike HŽI PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 02 Veljača 2017 09:46

bb0_0841Malo prije na sastanku s članom uprave HŽI gosp. Ivanom Kršićem (2. veljače 2017. u 10 sati) dobili smo informaciju da je prihvaćena jučerašnja ponuda HŽPP glede troška P2d karata. Slijedi sklapanje ugovora i realizacija.

 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 5 od 105
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!