Home Vijesti


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Vijesti
Čestitamo Dan državnosti RH PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 25 Lipanj 2017 06:23

hr_zastava_u_obliku_srcaDan državnosti Lijepe naše simbol je uspostave naše, hrvatske države. Tako smo ponosni na tu dosanjanu činjenicu. I ovom prilikom posebno ističemo one koji su svoje živote utkali u izgradnju jedine nam Domovine.

Poštovane i drage članice i članovi SPVH, čestitamo Vam Dan državnosti Republike Hrvatske.

Ažurirano Nedjelja, 25 Lipanj 2017 06:33
 
Hrvatska infrastruktura u raljama ruske mafije? PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 12 Lipanj 2017 12:41

figaAutor: Marin Vlahović

Ponedjeljak, 12. Lipanj 2017. u 13:23

 

Pitanje koje se sve češće nameće jest postajemo li ruska kolonija i očekuje li nas kroz nekoliko godina sudbina Crne Gore gdje je čitavo bogatstvo, a time i moć, u rukama ruskog kapitala, pa i ruske mafije?

Iz pouzdanih izvora saznajemo kako su radovi na izgradnji pruge Dugo Selo – Križevci stali. Radi se inače o velikom projektu financiranom sredstvima Europske unije koji vrijedi 1,7 milijardi kuna. Razlog tome je štrajk radnika i navodno rasulo u operativnom rukovodstvu projekta. Na nedavnoj godišnjoj konferenciji Hrvatske komore građevinara u Opatiji državni tajnik Mihotić je naveo kako taj projekt rade domaće građevinske firme te da se radi o velikoj šansi za oporavak građevinskog sektora, što je po svim ekonomskim pretpostavkama ujedno i početak oporavka gospodarstva u cjelini. Njegov stav podržao je Ivan Paladina, direktor IGH-a i predsjednik nadzornog odbora Hidroelektre koja je u štrajku. U Opatiji se našao i Ivan Kršić, jedini član uprave „HŽ Infrastrukture“ koji je nadređenima izgleda zatajio informacije o stvarnom stanju i štrajku koji traje već dva tjedna.

Zabrinjavajuće je da odgovorne osobe u nekim državnim poduzećima ne rade svoj posao. HŽ infrastruktura je dobar primjer. Tamo već godinu i pol dana nema adekvatne uprave, a jedini član, kojeg je prema nekima nezakonito postavio ministar Butković, izgleda nije dorastao tom poslu. Upravo se u Opatiji među elitom građevinskih stručnjaka, od profesora članova hrvatske komore inženjera do projektanata, moglo čuti pitanje kako će HŽ infrastruktura ovako neekipirana, i nestručna,  što im je javno reklo na panelu nekoliko vodećih hrvatskih uglednih predstavnika zdravih građevinskih firmi, odraditi pripremu projekata radi povlačenja dvije milijarde eura za provedbu početka radova na koridorima Rijeka – Botovo te Zagreb – Beograd i njihovu realizaciju, kad nisu u stanju organizirati i nadgledati početnu dionicu pruge Dugo Selo – Križevci?

Ipak, nesposobnost nije jedino dvojbeno pitanje u čitavoj priči. Problem je mnogo složeniji i ozbiljniji. Nadležno ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture o svemu nije obavješteno iz privatnih poslovnih interesa koji su nerijetko u sukobu s revitalizacijom domaćih tvrtki i realizacijom projekata od velike strateške važnosti za Hrvatsku. Naime vlasnik IGH-a i Hidroelektre je ruski građevinski oligarh Sergei Gljadelkin. Ivan Kršić je nakon IGH-a radio u Hidroelektri nakon koje je završio u HŽ infrastrukturi, gdje je po nekim navodima zaposlio veći broj ljudi iz IGH-a. Istodobno je pripremio tisuću otkaza za radnike HŽ infrastrukture čiji je štrajk pregovorima uoči lokalnih izbora odgodilo resorno ministarstvo. Na glasu je kao ruski čovjek u Hrvatskoj, a slično se govori i samom ministru Olegu Butkoviću. Domaći mediji su o Sergeju Gljadelkinu  pisali kao o tajanstvenom poslovnom čovjeku, iako su javno dostupne, doduše na engleskom jeziku, razne zanimljive informacije. Za njihovu kratku analizu dovoljno je i površno poznavanje Rusije i njenog gospodarstva. Gljadalkin se izgradnjom stambenih i poslovnih objekata počeo baviti u ranim dvadesetim godinama života. Bolji poznavaoci odnosa snaga u Rusiji, rekli bi kako njegov poslovni uspjeh ne bi bio moguć bez potpore ruske države.

Svojedobno se našao u središtu skandala kada su se brojni prosvjednici vezali lancima na gradilište stambenog naselja. Tada je optužio zamjenika gradonačelnika Moskve Sergeja Rijabinina za otezanje s dozvolama i politički reket. Koliko je Gljadelkin moćan u Rusiji svjedoči i rasplet ove situacije kada je Vladimir Putin osobno intervenirao i pozvao gradonačelnika Moskve Jurija Luzhkova na odgovornost. Zamjenik Sergej Rijabinin postao je zbog svega i predmeta istrage ruskog parlamenta. Tijekom pisanja ovog teksta stigla je informacija kako se radovi nastavljaju jer je Gljadelkin osigurao novac za plaće radnicima. Iako je to u osnovi pozitivna vijest, ostaju sumnje u dobre namjere svih involviranih stana. U širem kontekstu rusko-hrvatskih odnosa možemo zaključiti kako se ruski kapital, da ne kažemo kapital ruske mafije, duboko infiltrirao u sve bitne segmente hrvatske države. Najveći vjerovnici Agrokora su ruske banke a  gotovo sve infrastrukturne projekte izravno ili posredno vode Rusi. Također, poslujući u Hrvatskoj iskorištavaju europske fondove i iz njih izvlače novac. U javnim poduzećima, pa i na ministarskih pozicija sjede pojedinci, bivši zaposlenici njihovih tvrtki koje se lako može povezati s ruskim interesima i kapitalom. Čini se kako je počela rasprodaja Hrvatske a oni koji je prodaju ne misle dugoročno, niti ih je briga za nacionalne interese. Pitanje koje se sve češće nameće jest postajemo li ruska kolonija i očekuje li nas kroz nekoliko godina sudbina Crne Gore gdje je čitavo bogatstvo, a time i moć, u rukama ruskog kapitala, pa i ruske mafije?

Zanimljivo će biti vidjeti kako će na sve reagirati  novi potpredsjednik vlade i ministar graditeljstva Štromar. Hoće li se i on i utopiti  u ovakvu kaljužu neodgovornosti u trošenju novca europskih fondova i pokazati jednaku nebrigu za kadrovska rješenja najvećih državnih firmi koje bi trebale biti pokretač hrvatskog gospodarskog razvoja. To je mnogo veći, da ne kažemo presudan korak izlaska iz gospodarske krize, a ne kojom stranom ulice će se hodati na gay paradi. Jer u suprotnom, na toj ulici bi mogli hodati ili možda stupati neki drugi ljudi.

izvor: http://www.dnevno.hr/vijesti/hrvatska/hrvatska-infrastruktura-u-raljama-ruske-mafije-1033023/

 
Čestitamo Međunarodni praznik rada PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 01 Svibanj 2017 07:31

karanfilPrvi svibnja simbol je borbe za radnička prava i izraz radničke solidarnosti.

Nažalost, danas nas sve više podsjeća na podjele, a sve manje na važnost zaštite radničkih prava, na važnost radničke solidarnosti i dostojanstva.

Prvi svibnja značio je svo ovo vrijeme postojanja Lijepe naše jasno sindikalno izražavanje poruke da za pošten rad radnik treba dobiti poštenu plaću.

SPVH ne odstupa od svetog cilja zaštite najranjivijih kako bi sačuvali dostojanstvo i mir na radnim mjestima. Tu se obraćamo i zagovaramo zaštitu sv. Josipa Radnika čiji blagdan danas obilježavamo.

U takvom okruženju svim članicama i članovima SPVH, kao i posjetiteljima ove stranice čestitamo 1. svibnja Međunarodni dan radnika.

 
Dotaknusmo li dno dna u HŽ Infrastrukturi? PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 24 Travanj 2017 16:26

cavar webPoštovani gospodine Plenkoviću, 

uredbu o kriterijima za provedbu javnog natječaja za imenovanje predsjednika i članova uprava trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za Republiku Hrvatsku bilo bi potrebno izuzeti za izbor u HŽ Infrastrukturi. Ili napokon napraviti nekog reda u ovom poduzeću. Licemjerno je propisivati bilo kakve uvjete bilo za članove uprave HŽ Infrastrukture ili bilo koje drugo radno mjesto. Više nisu važni niti stručna sprema, niti radno iskustvo, niti poznavanje stranih jezika ili rada na računalu. Nisu važne niti upravljačke vještine. Jedino je važno zvati se Ćavar.

Nismo mi u Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske vjerovali u to dok nismo došli do najnovijeg Popisa imenovanih nadređenih radnika u HŽ Infrastrukturi. I tada smo vidjeli do sada neviđeno. Iako smo mislili da ne može gore, opet nas je uprava HŽ Infrastrukture iznenadila pa je tako Damir Ćavar, kolega s Građevinskog fakulteta našeg člana uprave Ivana Kršića dobio čak dva radna mjesta nadređenog radnika:

  • Direktor sektora za održavanje
  • Voditelj odjela za provedbu investicija u Sektoru za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova.

Uvažavamo sva znanja direktora Damira Ćavara, ali ovo je sad već prešlo svaku mjeru i do temelja uzdrmalo poslovanje HŽ Infrastrukture i to zbog:

  • degradiranja svih ostalih stručnjaka koji nisu u prijateljskim odnosima s članom uprave HŽ Infrastrukture
  • narušavanja poslovnih aktivnosti zbog ulaska direktora jednog sektora u poslovanje drugog sektora
  • kršenja propisa jer nam nije jasno kako jedna osoba može imati dva različita ugovora o radu u istom poduzeću.

Ne znamo više do kad će izdržati Vaša granica strpljenja sa ovom anarhijom u HŽ infrastrukturi, ali poručujemo da je ovo ponižavajuće i sramotno za svakog poštenog željezničkog radnika.

 
Komentar na novu organizaciju i sistematizaciju HŽ Infrastrukture PDF Ispis E-mail
Petak, 21 Travanj 2017 12:41

glava-u-pijeskuU Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske posebnu pozornost posvećujemo aktivnostima vezanim uz povećanje broja radnika u Sektoru za održavanje koji bi se trebali „vratiti" iz Pružnih građevina. Slažemo se da postoji veliki problem s poslovima održavanja u građevinskom i elektrotehničkom infrastrukturnom sustavu jer to nije ništa novo. Propadanje željezničke infrastrukture traje već više od 20 godina i nisu uvijek razlozi bili u nedostatku novca već upravo u nekvalitetnoj provedbi aktivnosti održavanja. Upravo zbog toga je 2012. godine tadašnja Uprava HŽ Infrastrukture krenula u traženje novih rješenja putem preustroja ovisnog društva Pružne građevine u funkcionalno i konkurentno poduzeće za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je bio i razlog zašto smo tada dali podršku odluci Uprave HŽ Infrastrukture. Isto tako se slažemo i da taj projekt nije zaživio, te da se aktivnosti održavanja željezničke infrastrukture i dalje loše provode, a stanje željezničke mreže je sve lošije. Najbolji primjer je nedavni izvanredni događaj iskliznuća vlaka (manevarskog sastava) u Zagreb RK. U slučaju tog izvanrednog događaja HŽ infrastruktura d.o.o. će morati, zbog lošeg stanja tračnica, osigurati milijunske iznose za pokrivanje šteta.

Ono gdje se s drugima ne slažemo je vraćanje radnika iz Pružnih građevina u Sektor za održavanje HŽ Infrastrukture bez pokretanja sankcija za one koji su izravno odgovorni za neuspjeh ovog projekta, a to su:

  • menadžment Upravljanja željezničkim infrastrukturnim podsustavima jer se maćehinski ponašaju prema Pružnim građevinama koje su zadužene za realizaciju aktivnosti u njihovoj nadležnosti
  • uprava Pružnih građevina je smijenjena, ali potrebno je provesti reviziju Pružnih građevina i utvrditi kolika je odgovornost u ovom neuspjehu direktora poslovnih jedinica Pružnih građevina
  • prethodna predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture koja je na nezakonit način blokirala Pružne građevine na međunarodnom natječaju za izgradnju dvokolosiječne pruge Dugo Selo - Križevci
  • predsjednica Nadzornog odbora Pružnih građevina koja nije poduzela ništa u zadnje dvije godine kako se Pružne građevine ne bi našle u tako lošoj situaciji.

Vrijeme je da se napokon shvati kako HŽ Infrastruktura nije nikakvo građevinsko poduzeće i da naša osnovna djelatnost nije građenje i održavanje željezničke infrastrukture. Naša osnovna djelatnost je upravljanje i gospodarenje željezničkom infrastrukturom u funkciji stvaranja prijevozne u sluge.

Željeznička infrastruktura po kojoj ne voze vlakovi nikome nije potrebna. Ali zato se vraćamo na Pružne građevine koje su poduzeće ustrojena za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je poduzeće koje ima liderske osobine na tržištu jugoistočne Europe i na Upravi HŽ infrastrukture je sada strateška odluka:

  • jačanjem Pružnih građevina stvoriti lidera u ovom dijelu Europe (preduvjet je zadržavanje radnika i strateške mehanizacije) ili
  • gušenje Pružnih građevina na razinu „seoske“ radionice nakon prelaska radnika i strateške mehanizacije.

Sada ste u prilici pokazati jeste li hrabri suvremeni menadžer koji u državnom poduzeću vodi brigu za poštivanje nacionalnih interesa ili niste.

Ako jeste:

  • pokrenut ćete sankcije prema svima odgovornima za loše stanje u procesima građenja i održavanja željezničke infrastrukture
  • aktivno ćete sudjelovati u razvoju Pružnih građevina kao liderskog poduzeća u ovom dijelu Europe.

HŽ infrastruktura ne smije biti „vreća bez dna“ u ovako teškoj situaciji za Republiku Hrvatsku. U slučaju da Uprava HŽ Infrastrukture ne pokrene sankcije prema navedenim odgovornim osobama, a jednostrano preuzme radnike Pružnih građevina nazad u sustav, bit i ćemo prisiljeni takvo neodgovorno ponašanje prijaviti Vladi RH.

 

napomena: ovaj dopis uputili smo članu uprave HŽI i resornom ministru 21. travnja 2017.

Ažurirano Petak, 21 Travanj 2017 12:45
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 3 od 105
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!