Home Vijesti


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Vijesti
Zatražili smo nastavak kolektivnih pregovora PDF Ispis E-mail
Petak, 20 Listopad 2017 18:08

clockNakon što je u studenom 2016. godine nezadovoljstvo i spremnost radnika HŽI da se silom bore i izbore za svoja prava u HŽI onemogućena potpisivanjem kolektivnog ugovora svjedočili smo i svjedočimo  10-mjesečnom „mrcvarenju“ radničkih prava u HŽ Infrastrukturi. Danas, nakon 10 mjeseci primjene KU nezadovoljstvo radnika vidljivo je na svakom koraku.

Kao JEDINI reprezentativni sindikat koji NIJE potpisao aktualni kolektivni ugovor i JEDINI sindikat koji osporava zakonitost  ovog kolektivnog ugovora na sudu, dana 17. listopada  2017. godine (prije dva dana) uputili smo poslodavcu poziv na nastavak kolektivnih pregovora za novi  kolektivni ugovor. Zbog gore navedenih okolnosti, JEDINI smo sindikat u HŽI koji na to ima zakonsko pravo.

Pozivamo i sve Vas koji ovo čitate da pratite objave i aktivnosti SPVH na svim dostupnim mjestima (web, FB, oglasne ploče, Na peronu...) u danima koji slijede.

Svi Vi koji ne želite dočekati 2018. godinu s ovakvim kolektivnim ugovorom, koji ne želite dočekati prosinac bez naknade za prijevoz, koji mislite da je došlo vrijeme za rast plaće, koji mislite da ste zaslužili regres, božićnicu itd., itd... upravo od Vas očekujemo podršku u našim aktivnostima.

Besmisleno upiranje prstom u krivca ovog ili krivca onog je završilo. Idemo zajedno napraviti stvari onakvima kakve svi zaslužujemo da budu. Kakva će nam biti budućnost u HŽ Infri  ovisi isključivo o nama i našoj spremnosti da se za nju borimo i izborimo u danima koji slijede. Idemo nastaviti tamo gdje smo stali s prosvjedom iz studenog 2016. godine.

 
Pošto kila mozga? PDF Ispis E-mail
Srijeda, 27 Rujan 2017 16:53

206_no_brainU tijeku su pregovori za 4. Aneks KU HŽ Infrastrukture d.o.o. u kojima poslodavac i sindikati potpisnici KU imaju namjeru (između ostalog) dodatak plaće u visini od 25% na cijenu sata rada (tzv. paušal) za radnike građevinskog i elektrotehničkog sektora ugraditi u cijenu sata rada. Radi se o dodatku na plaću kojeg spomenuti radnici ostvaruju kada obavljaju posao izvan radionice na udaljenosti do 30 km od radionice. Iz njihove perspektive to je dobro.

Namjeravanim izmjenama KU navedena grupacija radnika dodatak će ostvarivati trajno, bez zadovoljavanja dosadašnjeg uvjeta - obavljanje rada izvan radionice na udaljenosti do 30 km. To nedvojbeno znači da će im cijena sata rasti za 15 do 20 %. Na godišnjoj razini to iznosi 12 do 15 milijuna kuna.

Istovremeno, poslodavac ili bolje rečeno „naši“ u prometnom sektoru poduzimaju sve aktivnosti kako bi dodatke na plaću radnicima prometnih poslova sveli na minimum (uvođenje prekida rada, ukidanje noćnog rada, ukidanje rada subotom i/ili nedjeljom, smanjenje broja izvršitelja na pojedinim radnim mjestima…). I na taj način umanjuju plaću radnicima prometnog sektora za 15 do 25%. Razgovarate li s bilo kojim skretničarom, prometnikom, vlakovođom, manevristom čut ćete da to nikako nije dobro.

Nije li očigledno različito postupanje prema radnicima istog poslodavca?

Postavlja se pitanje u čijem interesu i za koga pregovaraju oni koji u ovim pregovorima predstavljaju radnike prometnog sektora? Ili još preciznije: zastupa li itko interese radnika prometnih poslova?

Hoće li se poslodavac usuditi otvoriti Pandorinu kutiju potpisivanjem ovakvog nepravednog aneksa?

Pitanje je to to na koje ćemo, čini se, vrlo brzo dobiti odgovor.

Ažurirano Srijeda, 27 Rujan 2017 17:05
 
Ključno je vrijeme za uključenje u izbor članova uprava željezničkih poduzeća PDF Ispis E-mail
Petak, 22 Rujan 2017 10:05

plenkovic 3 webPoštovani predsjedniče Plenkoviću, 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske je u svojih 20 godina postojanja bio prepoznatljiv ne samo po sindikalnim aktivnostima već i po traženju rješenja za razvoj željezničkog sustava u RH te oštroj kritici svakog pokušaja uništavanja željeznice. O tome smo i vas tijekom zadnjih više od godinu dana izvještavali.

Kao i većina drugih, vjerujemo kako ste razmišljali što neki „sindikalci“ mogu znati kako upravljati željezničkim sustavom. Na žalost, prije par dana izašla je Studija Restrukturiranje željezničkih poduzeća u vlasništvu Republike Hrvatske izrađena od strane stručnjaka Instituta za javne financije koji su samo potvrdili naša upozorenja i dodatno pokrenuli crne slutnje po pitanju rada željezničkog menadžmenta.

Kako je trenutno u provedbi natječaj za imenovanje predsjednika i članova uprava željezničkih društava iskreno vas molimo da posebnu pozornost posvetite izboru stručnih i sposobnih, a ne samo podobnih kandidata. To Vas molimo i iz razloga što je danas stroži postupak natječaja za običnog prometnika vlakova ili referenta u direkciji nego za članove uprava željezničkih poduzeća.

Ovo je sada ključno vrijeme. Izabere li ova Vlada RH ponovo podobne, a ne stručne i članove uprava željezničkih poduzeća s jasnom vizijom razvoja, morate ćete preuzeti odgovornost za buduće uništavanje željeznice.

U Zagrebu, 22. rujna 2017.

Ažurirano Petak, 22 Rujan 2017 10:11
 
Naših prvih 20 godina PDF Ispis E-mail
Utorak, 19 Rujan 2017 17:07

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske osnovan je 1997. Na sportskim susretima "Krešimir Posavec" u Rovinju 2017. malom, prigodnom svečanošću obilježit ćemo taj jubilej - dvadeset godina postojanja i djelovanja. U ovom video prisjetit ćemo se nekih događaja i ljudima koji su ih činili.

Sretno svima nama koji smo tu, koji smo dio tih dvadeset godina!

 

 
Uz izbor članova uprava PDF Ispis E-mail
Petak, 15 Rujan 2017 06:39

clockPismo koje smo uputili Premijeru, ministrima Goranu Mariću i Olegu Butkoviću te HINA-i:

Pred nama željezničarima je vruća jesen, a pred Vama političarima jedan od težih zadataka po pitanju željezničkog sustava. Potrebno je izabrati nove uprave željezničkih poduzeća. Do sada su to bile samo političke odluke, a ove odluke u velikoj mjeri će odlučiti o budućnosti željeznice u Republici Hrvatskoj. Prije nešto više od 10 godina jedinstveni je željeznički sustav podijeljen na četiri plus holding poduzeće. Nakon toga bilo je različitih organizacijskih vratolomija a ukupni rezultat je sve lošiji. Iako se Europskom prijevozom politikom očekuje povećanje željezničkog prometa za 30 do 50 posto u Hrvatskoj možemo reći kako je ukupan prihod od prijevoza manji oko 25% u odnosu na davnu 2007. godinu. Kad se iz pokazatelja izvukli prihodi iz Državnog proračuna stanje bi bilo još lošije. Osim financijskih ništa bolje nije ni s drugim pokazatelja:

  • teretni promet je u padu, a HŽ Cargo se nije osposobio za tržišnu utakmicu,
  • putnički promet je također u padu, a teško će se moći boriti kad se uskoro otvori tržište,
  • međunarodne pruge su pale sa 140 do 160 km/h na nekih 60 do 80 km/h,
  • regionalne i lokalne pruge su pred zatvaranjem,
  • iako se stalno ide sa smanjenjem broja radnika i restrukturiranjem poduzeća, troškovi radnika se ne smanjuju u tom opsegu jer se s jedne strane smanjenja rade nesustavno, a s druge strane se u poduzeća dovode nepotrebni i skupni radnici. 

 Jedini način da se ovo loše stanje zaustavi je da u skoro vrijeme izaberete stručne članove uprava željezničkih poduzeća koji će imati viziju i znanje kako željeznicu pokrenuti naprijed u razvojnom smjeru i u skladu s potrebama prijevozničkog tržišta. U suprotnom, ako se ponovo izaberu samo politički podobni članovi uprava, potpisat će te potpuno uništenje željeznice u RH.

Kako ovo upozorenje vide mediji?

https://lider.media/aktualno/biznis-i-politika/hrvatska/dosta-je-organizacijskih-vratolomija-sindikat-apelira-na-izbor-novih-uprava-zeljeznickih-poduzeca/

 

 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 1 od 105
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!