Home U skretanje


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


U skretanje
Duga zimska noć ili nas tri skupa PDF Ispis E-mail
Petak, 15 Listopad 2010 12:05

Ha, noćna, a minus dvocifreno. I nije loše ako  si nutarnji prometnik ili telegrafista. A ako nemaš sreće, pa si vani (kako kolege iz Koprivnice kažu: vanjski i cucki su vani) moraš se bolje obući u naše demode odore. Ali ni to nije strašno kada se sjetim skretničara. I to onih skretničara koji su u kolodvorima u kojima je signalizacija devastirana pa moraju „ići po vlak“ na ulazni lopar. Tako prizivam u sjećanje prizore koje sam vidio putujući dalmatinskom, ličkom, daljskom prugom. A znam da je itako i na sunjskoj, vukovarskoj pruzi. A sve čari toga sam i doživio na baranjskoj pruzi  mijenjajući skretničara u kolodvorima Darda i Beli Manastir. Ne znaš gdje je gore Darda – međukolodvor od jednog lopara do drugog oko kilometar, a u danjskoj oko dvadesetak pari vlakova. U Belom Manastiru  su ipak dva skretničara, ali su blokovi udaljeni oko 1300 metara,  a ulazni lopar u šumi, jer se ulazni kolosijek koristi i za manevru. I još bezobrazno iživljavanje ponekih strojovođa koji inzistiraju da skretničar doslovno stane u ravnini s loparom i da daje signal. A zašto ? Zato što je neki „stručnjak“ u privremenim uputama napisao da to tako treba. Nije dovoljno da skretničar daje signal s mjesta kojeg ga strojovođa može uočiti i nedvosmisleno utvrditi da se signal daje njemu kao kod „normalnih“ ručnih signala, a ne znam kome drugom u šumetini i polju.

I tako ni krivi ni dužni skretničari prolaze dril tabanajući pružnim zastorom, kidajući obuću koju dobivaju naravno isto kao i oni koji nisu prisiljeni svaku smjenu ići po šumama i gorama, a sada u zimskoj noći s minusom koji je dvocifreni to se pretvara u mini-igmanski marš. I to tako privremeno. Desetak godina. A rješenje ni na vidiku, osim možda na ličkoj pruzi.

I noćas, evo iako sam vanjski prometnik, nije mi ni upola hladno kao njima i ne mogu, a da ih se ne sjetim.

Čekam juro. Nas tri u prometno-telegrafskom uredu spravljamo čaj u mikrovalki i razrađujemo taktiku za ujutro. Kontamo da sve nagonimo na vrijeme da naprave svoj dio posla, da nam se ne bi ponovilo da vlak ode ili ne ode nezagrijan, i kada istraga uvijek kreće od prometnika – kad je naručio dizela za predgrijavanje, kad je manevra postavila garnituru, kad je nadzorni skretničar pustio lok na vlak…..

Nitko naravno ne pita zašto električari ne uključuju grijanje u vrijeme predgrijavanja i ne daju upaliti svjetlo do polaska vlaka (poglavito onih IC) – jer kažu –slabe baterije. I o tome nitko. Samo kada kondukter ili šef vlaka odbije ići u nezagrijanoj garnituri kreće istraga i to naravno od prometnog ureda.

Privitak:
Download this file (duga_zimska_noc.pdf)duga_zimska_noc.pdf[duga_zimska_noc.pdf]29 Kb
 
DOLCE & GABBANA PDF Ispis E-mail
Petak, 15 Listopad 2010 12:03

u skretanje prosinac 2008

 
Naslov: a kako drugačije nego – banana! PDF Ispis E-mail
Petak, 15 Listopad 2010 12:01

a kako drugačije nego – banana!

 
Profit naš svagdašnji PDF Ispis E-mail
Petak, 15 Listopad 2010 11:58

profit naš svagdašnji

 
Š_e_d_j_ PDF Ispis E-mail
Petak, 15 Listopad 2010 11:55

sedj

Ažurirano Petak, 15 Listopad 2010 11:57
 
Više članaka...
«Početak«1234»Kraj»

Stranica 3 od 4
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!