Home Pitanja i odgovori Rad poslije isteka smjene


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Rad poslije isteka smjene PDF Ispis E-mail
Srijeda, 26 Ožujak 2014 21:30

kapa_webPITANJE:

pozdrav, evo jedno pitanje možete mi odgovoriti na mail ili u rubrici pitanja i odgovori
znaci radi se o pruzi rijeka - sapjane,radno vrijeme je od prva smjena 7.00 do 15.00, prometna sluzba pocinje od 7.30 do 7.50 ovisno o kolodvoru,pola sata imamo za pregled skretnica,i druga smjena od 15.00 do 23.00,s tim da prometna sluzba zavrsava u 22.10 i na kraju jos moramo pregledati skretnice.Zna se dogoditi da posljednji vlak ne prodje do 22.10 a automatski znaci da i prometna sluzba ne smije zavrsiti dok taj vlak ne prodje,medjutim nigdje nije propisano kako bi nama ti sati koje ostajemo nakon radno vremena trebali biti placeni ,nije da je to sada ucestalo ali zna se dogoditi vlak prodje u 0.00 sati,i nakon odjave jos moramo pregledati skretnice  znaci jos 30 min ,jer je tako propisano uputom o prekidu sluzbe ,sto znaci 2 sata rada za nista,mislim da nebi bilo u redu da ti sati idu preraspodjelu u sljedeci mjesec ili ako nam nemogu/nezele platiti jedina opcija je da mi onda u 22.10 obavijestimo sefa da nam je smjena istekla i cekamo smjenu. molim za vase misljenje i nekakvo rjesenje

ODGOVOR:

Poštovani/a  kolega/ice, drago nam je da Vam možemo odgovoriti na postavljeno pitanje i otkloniti dileme koje se javljaju, kao što smo to već učinili telefonskim putem nekim od naših članova.

Prometna služba traje do 22:10 i ne može završiti dok ne prođe vlak predviđen voznim redom prije prekida  službe.  Kako je u opisanom slučaju došlo do produženja trajanje smjene zbog  iznimnog  i nepredviđenog kašnjenja vlaka,  vrijeme provedeno na radu preko planiranog trajanja smjene smatra se kao prekovremeni rad, a prekovremeni rad se ne može preraspodijeliti.

Kolektivnim ugovorom HŽ Infrastrukture Članak 37. propisano je:

Poslodavac može odlučiti da radnici rade prekovremeno u svim izvanrednim, nepredvidivim i nužnim situacijama utvrđenim zakonom.

Prekovremeni rad ne može trajati dulje od 8 (osam) sati tjedno i ne ulazi u preraspodjelu.

Obzirom da se često miješaju pojmovi prekida prometne službe sa radnim vremenom radnika odnosno trajanjem smjene, još jednom moramo pojasniti da je voznim redom planirano da prometna služba završava u 22:10 ali radno vrijeme radnika traje do 23:00 što znači još 50 minuta nakon prekida prometne službe. Sa prošlim voznim redom 2012/13 radno vrijeme (smjena) je trajalo do 24:00 što je predstavljalo dosta veću komociju za slučaj kašnjenja vlakova, skoro 2 sata nakon prekida prometne službe. Važno je spomenuti da ni u kojem slučaju smjena izvršnog radnika nije trajala niti smije trajati preko 12 sati.

Pregled skretnica nakon završetka smjene!

Što se tiče pregleda skretnica nakon završetka smjene, kolektivnim ugovorom je propisano da vrijeme primopredaje službe spada u sate propisanih obaveza koje ne ulaze u mjesečni fond sati rada, i obračunavaju se cijenom sata rada radnika uz uvećanje od 15%, što znači da vrijeme primopredaje službe ne ulazi u vrijeme trajanja smjene.

U prilogu 3, Aneksa V kolektivnog ugovora propisano je vrijeme potrebno za primopredaju službe izvršnih radnika u službenom mjestu i način priznavanja naknade tog vremena. Za konkretne kolodvore je propisano: da prometnici vlakova i skretničari u službu moraju doći ranije, odnosno za primopredaju službe priznaje im se 20 minuta u službenim mjestima gdje je radno vrijeme ograničeno; ako se tijekom dana radi u dvije smjene odnosno kada prva smjena prima službu nakon završetka prekida rada službenog mjesta, tada prometnik vlakova ili skretničar u službu mora doći 15 minuta ranije zbog pregleda kolodvorskih postrojenja i otići 5 minuta nakon završetka smjene odnosno izravne primopredaje službe sljedećoj smjeni. Prometnik vlakova ili skretničar te sljedeće smjene mora doći 5 minuta ranije zbog primitka službe od radnika iz prethodne smjene i ostati 15 minuta nakon završetka svoje smjene radi kompletnog pregleda kolodvorskih postrojenja nakon čega ponovno počinje prekid rada kolodvora.

O navedenim problemima je obavljen razgovor sa šefom kolodvora i dogovoreno postupanje sukladno opisanom.

Nadamo se da smo Vam dali odgovor na postavljeno pitanje, a slobodno ste se mogli javiti Josipu Tiriću predsjedniku SPVH podružnice Rijeka i dobiti odgovore i otkloniti dileme oko ovih ali i drugih situacija koje izazivaju dileme.

Za sve ostale upite sa zadovoljstvom ćemo odgovoriti!

Ažurirano Četvrtak, 27 Ožujak 2014 06:12
 
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!