Home Pitanja i odgovori


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Pitanja i odgovori
Naknada prijevoza na posao i s posla PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 05 Svibanj 2014 07:14

brojati novacPITANJE:
Korisnik sam P2-d karte, tijekom vikenda i blagdana nemam putničkih vlakova za dolazak-odlazak sa posla. Ako vratim P2-d kartu imam li pravo na iznos koji je HŽ Infrastruktura plaćala Putničkome Prijevozu ili maksimalnih 720 kuna?
Treba li mi HŽ Infrastruktura nadoknaditi trošak prijevoza u dane kada nemam putničkih vlakova?
Unaprijed hvala.

 

ODGOVOR:

U prilogu je nekoliko stavaka iz članaka 183. kolektivnog ugovora HŽ Infrastrukture kojima je propisano pravo naknade troškova prijevoza na posao i s posla!

Ako su mjesto prebivališta, odnosno uobičajenog boravišta i mjesto rada radnika povezani željeznicom, Poslodavac će radniku na njegov zahtjev osigurati prijevoz vlakom na posao i s posla do razine 2. vagonskog razreda brzog vlaka (karta P-2d). Poslodavac će osigurati kartu P-1a radniku koji na to ima pravo temeljem ovog Ugovora.

Ako nije organiziran mjesni javni prijevoz koji omogućava radniku redovit dolazak na posao i odlazak s posla, radnik ima pravo na naknadu troškova prijevoza koja se utvrđuje u visini cijene mjesečne karte prema sjedištu Poslodavca.

Ako nije organiziran međumjesni javni prijevoz koji omogućava radniku redovit dolazak na posao i odlazak s posla, radnik ima pravo na naknadu troškova prijevoza koja se utvrđuje u visini cijene karte međumjesnog javnog prijevoza za istu udaljenost na tom području.

U slučaju udaljenosti mjesta stanovanja od mjesta rada većoj od 100 km, naknada troškova prijevoza na posao i s posla međumjesnim javnim prijevozom, utvrđuje se posebnom odlukom Poslodavca.

Iznos naknade prijevoza po svim osnovama iz prethodnih stavaka ovog članka ne može biti veći od dvostrukog iznosa cijene mjesečne radničke pokazne karte za gradski prijevoz u sjedištu Poslodavca neovisno o osnovama po kojima se naknada prijevoza ostvaruje, osim u slučaju iz stavka 2. ovog članka.

Za pojedinog korisnika P-2d karte maksimalni iznos će se automatski povećavati za povećanje cijene prijevozne karte P-2d i to za razliku cijene u odnosu na cijenu važeću na dan potpisivanja ovog Ugovora i nove cijene P-2d prijevozne karte.

Iz navedenog proizlazi:

Da će Poslodavac radniku osigurati besplatnu P-2d kartu samo na zahtjev radnika, što znači ako radniku ne odgovara takva opcija jer nema mogućnost redovitog dolaska na posao i odlaska s posla onda istu neće tražiti ali u tom slučaju ima pravo na naknadu troškova prijevoza koja se utvrđuje u visini cijene karte međumjesnog javnog prijevoza za istu udaljenost na tom području ali koja ne može biti veći od dvostrukog iznosa cijene mjesečne radničke pokazne karte za gradski prijevoz u sjedištu Poslodavca, osim u slučaju kada se radi o udaljenosti mjesta stanovanja od mjesta rada većoj od 100 km, tada se naknada troškova prijevoza na posao i s posla međumjesnim javnim prijevozom, utvrđuje  posebnom odlukom Poslodavca.

Na pitanje: Ako vratim P2-d kartu imam li pravo na iznos koji je HŽ Infrastruktura plaćala Putničkome Prijevozu ili maksimalnih 720 kuna?

Odgovor je: imate pravo na maksimalnih 720 kuna!

Na pitanje: Treba li mi HŽ Infrastruktura nadoknaditi trošak prijevoza u dane kada nemam putničkih vlakova?

Odgovor je: HŽ Infrastruktura Vam ne treba nadoknaditi trošak prijevoza u dane kada nema putničkih vlakova, jer ako nije organiziran međumjesni javni prijevoz koji omogućava radniku redovit dolazak na posao i odlazak s posla, radnik ima pravo na naknadu troškova prijevoza koja se utvrđuje u visini cijene karte međumjesnog javnog prijevoza za istu udaljenost na tom području, ali koja ne može biti veća od dvostrukog iznosa cijene mjesečne radničke pokazne karte za gradski prijevoz u sjedištu Poslodavca.

 
Naknada za prijevoz na posao/s posla PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 10 Travanj 2014 07:27

proljece 1PITANJE:

Molim Vas da mi odgovorite koja su prava radnika koji ima za dolazak i odlazak s posla P2-d kartu za svoju relaciju u slučaju kada subotom, nedjeljom i blagdanom nema putničkih vlakova. Radi se o regiji Jug, putnički prijevoz ukida od 15.04. 2014. vlakove sa kojima smo dolazili i odlazili sa posla. Treba li nam poslodavac osigurati prijevoz, platiti trošak puta? Unaprijed hvala u ime 40 zabrinutih radnika.

 

ODGOVOR:

Poslodavac nema obavezu radniku osigurati prijevoz na posao i s posla nego je dužan radniku samo isplatiti naknadu troškova prijevoza na posao i s posla u propisanim okvirima do maksimalno dvostrukog iznosa cijene mjesečne radničke pokazne karte za gradski prijevoz u sjedištu Poslodavca a to je 2x360= 720kn, osim u slučaju kada je udaljenost mjesta stanovanja od mjesta rada veća od 100 km, naknada troškova prijevoza na posao i s posla međumjesnim javnim prijevozom, utvrđuje se posebnom odlukom Poslodavca.

Člankom 183. Kolektivnog ugovora HŽ Infrastrukture između ostalog propisano je i da:

Ako su mjesto prebivališta, odnosno uobičajenog boravišta i mjesto rada radnika povezani željeznicom, Poslodavac će radniku na njegov zahtjev osigurati prijevoz vlakom na posao i s posla do razine 2. vagonskog razreda brzog vlaka (karta P-2d).

Radnik koji ima manje od 2 (dva) km od mjesta stanovanja do mjesta rada ili do stanice međumjesnog prijevoza, nema pravo na naknadu troškova mjesnog prijevoza.

Radnik iz stavka 2.ovog članka, a koji ima više od 2 (dva) km od mjesta stanovanja do mjesta rada ili do stanice međumjesnog prijevoza uz prijevoznu kartu P-2d ili P-1a ima pravo na naknadu troškova mjesnog prijevoza, ali ne više od cijene mjesečne karte u sjedištu Poslodavca.

U slučaju udaljenosti mjesta stanovanja od mjesta rada većoj od 100 km, naknada troškova prijevoza na posao i s posla međumjesnim javnim prijevozom, utvrđuje se posebnom odlukom Poslodavca.

Ako postoji više mogućnosti korištenja javnog prijevoza, o povoljnosti odlučuje Poslodavac uzimajući u obzir vremenski najprihvatljiviji prijevoz za radnika, uvažavajući racionalnost troškova.

Smatra se da radnik nema mogućnosti za prijevoz vlakom na posao i s posla odnosno nema odgovarajuće veze vlakom u sljedećim slučajevima:

ako u određenim danima ili satima početka rada radnik nema odgovarajuće veze, jer vlakovi po voznom redu ne voze (npr. subotom, nedjeljom ili po noći itd.)

-  ako bi morao čekati od dolaska vlaka u kolodvor rada do početka rada i poslije završenog rada na prvi vlak ukupno 1 sat i 45 minuta, ne uzimajući u obzir vrijeme putovanja. U ovo vrijeme ubraja se i vrijeme čekanja u međukolodvorima za presjedanje, ako je vrijeme za redovite veze s vlakom duže od 10 minuta

-  ako iz mjesta prebivališta odnosno uobičajenog boravišta do mjesta rada nema veze s vlakom, a udaljenost do prvog željezničkog kolodvora ili stajališta je veća nego do mjesta rada.

Ako nije organiziran međumjesni javni prijevoz koji omogućava radniku redovit dolazak na posao i odlazak s posla, radnik ima pravo na naknadu troškova prijevoza koja se utvrđuje u visini cijene karte međumjesnog javnog prijevoza za istu udaljenost na tom području.

Iznos naknade prijevoza po svim osnovama iz prethodnih stavaka ovog članka ne može biti veći od dvostrukog iznosa cijene mjesečne radničke pokazne karte za gradski prijevoz u sjedištu Poslodavca neovisno o osnovama po kojima se naknada prijevoza ostvaruje, osim u slučaju iz stavka 2. ovog članka.

Za pojedinog korisnika P-2d karte maksimalni iznos će se automatski povećavati za povećanje cijene prijevozne karte P-2d i to za razliku cijene u odnosu na cijenu važeću na dan potpisivanja ovog Ugovora i nove cijene P-2d prijevozne karte.

 
Rad poslije isteka smjene PDF Ispis E-mail
Srijeda, 26 Ožujak 2014 21:30

kapa_webPITANJE:

pozdrav, evo jedno pitanje možete mi odgovoriti na mail ili u rubrici pitanja i odgovori
znaci radi se o pruzi rijeka - sapjane,radno vrijeme je od prva smjena 7.00 do 15.00, prometna sluzba pocinje od 7.30 do 7.50 ovisno o kolodvoru,pola sata imamo za pregled skretnica,i druga smjena od 15.00 do 23.00,s tim da prometna sluzba zavrsava u 22.10 i na kraju jos moramo pregledati skretnice.Zna se dogoditi da posljednji vlak ne prodje do 22.10 a automatski znaci da i prometna sluzba ne smije zavrsiti dok taj vlak ne prodje,medjutim nigdje nije propisano kako bi nama ti sati koje ostajemo nakon radno vremena trebali biti placeni ,nije da je to sada ucestalo ali zna se dogoditi vlak prodje u 0.00 sati,i nakon odjave jos moramo pregledati skretnice  znaci jos 30 min ,jer je tako propisano uputom o prekidu sluzbe ,sto znaci 2 sata rada za nista,mislim da nebi bilo u redu da ti sati idu preraspodjelu u sljedeci mjesec ili ako nam nemogu/nezele platiti jedina opcija je da mi onda u 22.10 obavijestimo sefa da nam je smjena istekla i cekamo smjenu. molim za vase misljenje i nekakvo rjesenje

ODGOVOR:

Poštovani/a  kolega/ice, drago nam je da Vam možemo odgovoriti na postavljeno pitanje i otkloniti dileme koje se javljaju, kao što smo to već učinili telefonskim putem nekim od naših članova.

Prometna služba traje do 22:10 i ne može završiti dok ne prođe vlak predviđen voznim redom prije prekida  službe.  Kako je u opisanom slučaju došlo do produženja trajanje smjene zbog  iznimnog  i nepredviđenog kašnjenja vlaka,  vrijeme provedeno na radu preko planiranog trajanja smjene smatra se kao prekovremeni rad, a prekovremeni rad se ne može preraspodijeliti.

Kolektivnim ugovorom HŽ Infrastrukture Članak 37. propisano je:

Poslodavac može odlučiti da radnici rade prekovremeno u svim izvanrednim, nepredvidivim i nužnim situacijama utvrđenim zakonom.

Prekovremeni rad ne može trajati dulje od 8 (osam) sati tjedno i ne ulazi u preraspodjelu.

Obzirom da se često miješaju pojmovi prekida prometne službe sa radnim vremenom radnika odnosno trajanjem smjene, još jednom moramo pojasniti da je voznim redom planirano da prometna služba završava u 22:10 ali radno vrijeme radnika traje do 23:00 što znači još 50 minuta nakon prekida prometne službe. Sa prošlim voznim redom 2012/13 radno vrijeme (smjena) je trajalo do 24:00 što je predstavljalo dosta veću komociju za slučaj kašnjenja vlakova, skoro 2 sata nakon prekida prometne službe. Važno je spomenuti da ni u kojem slučaju smjena izvršnog radnika nije trajala niti smije trajati preko 12 sati.

Pregled skretnica nakon završetka smjene!

Što se tiče pregleda skretnica nakon završetka smjene, kolektivnim ugovorom je propisano da vrijeme primopredaje službe spada u sate propisanih obaveza koje ne ulaze u mjesečni fond sati rada, i obračunavaju se cijenom sata rada radnika uz uvećanje od 15%, što znači da vrijeme primopredaje službe ne ulazi u vrijeme trajanja smjene.

U prilogu 3, Aneksa V kolektivnog ugovora propisano je vrijeme potrebno za primopredaju službe izvršnih radnika u službenom mjestu i način priznavanja naknade tog vremena. Za konkretne kolodvore je propisano: da prometnici vlakova i skretničari u službu moraju doći ranije, odnosno za primopredaju službe priznaje im se 20 minuta u službenim mjestima gdje je radno vrijeme ograničeno; ako se tijekom dana radi u dvije smjene odnosno kada prva smjena prima službu nakon završetka prekida rada službenog mjesta, tada prometnik vlakova ili skretničar u službu mora doći 15 minuta ranije zbog pregleda kolodvorskih postrojenja i otići 5 minuta nakon završetka smjene odnosno izravne primopredaje službe sljedećoj smjeni. Prometnik vlakova ili skretničar te sljedeće smjene mora doći 5 minuta ranije zbog primitka službe od radnika iz prethodne smjene i ostati 15 minuta nakon završetka svoje smjene radi kompletnog pregleda kolodvorskih postrojenja nakon čega ponovno počinje prekid rada kolodvora.

O navedenim problemima je obavljen razgovor sa šefom kolodvora i dogovoreno postupanje sukladno opisanom.

Nadamo se da smo Vam dali odgovor na postavljeno pitanje, a slobodno ste se mogli javiti Josipu Tiriću predsjedniku SPVH podružnice Rijeka i dobiti odgovore i otkloniti dileme oko ovih ali i drugih situacija koje izazivaju dileme.

Za sve ostale upite sa zadovoljstvom ćemo odgovoriti!

Ažurirano Četvrtak, 27 Ožujak 2014 06:12
 
Polaganje stručnog ispita PDF Ispis E-mail
Subota, 08 Ožujak 2014 14:31

pravdaZanima me da li je moguće uopće da se stažira i položi stručni ispit za prometnika? Išao bi ako je moguće bilo di i to volonterski tj. bez ikakve naknade... samo da položim stručni ispit?

Kako je u HŽ Infri, ali i ostalim društvima koja su nastala podjelom jedinstvenih HŽ Hrvatskih željeznica u tijeku proces smanjivanja broja radnika teško je očekivati da će bilo koji poslodavac u skorije vrijeme „otvarati“ prostor za osposobljavanje za koji ste zainteresirani.

 
Moram li se odazvati i raditi prekovremeno PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 26 Siječanj 2014 19:01

spvh euPITANJE:

pozdrav, pitanje za rubriku pitanja i odgovori 

znaci ovako, po rasporedu sam slobodan i sef zove da dođem u noćnu ili dnevnu smjenu raditi, da li se ja moram tome odazvati i prihvatiti poziv ili ne. hvala na odgovoru

 

ODGOVOR:

Člankom 26. kolektivnog ugovora HŽ Infrastrukture, propisano je:

Poslodavac mora objaviti raspored radnog vremena 7 (sedam) dana unaprijed, osim u slučaju uvođenja hitnog prekovremenog rada.

Člankom 45. Zakona o radu propisano je :

Prekovremeni rad

(1) U slučaju više sile, izvanrednog povećanja opsega poslova i u drugim sličnim slučajevima prijeke potrebe, radnik na zahtjev poslodavca mora raditi duže od punog, odnosno nepunog radnog vremena (prekovremeni rad), ali najviše do osam sati tjedno.

(5) Zabranjen je prekovremeni rad maloljetnih radnika.

(6) Trudnica, roditelj s djetetom do tri godine starosti, samohrani roditelj s djetetom do šest godina starosti i radnik koji radi u nepunom radnom vremenu, može raditi prekovremeno samo ako dostavi poslodavcu pisanu izjavu o dobrovoljnom pristanku na takav rad, osim u slučaju više sile. Izuzetak od ovakve relativne zabrane mogu biti samo situacije više sile (požar, poplava, potres, eksplozija i slične situacije kada prijeti nastanak materijalne štete i opasnost za zdravlje ljudi i onečišćenja okoliša) kada su navedene kategorije radnika također dužne raditi po nalogu za prekovremeni rad.)

Člankom 38. kolektivnog ugovora  propisana su dodatna ograničenja

Pored ograničenja određenih Zakonom, o zabrani prekovremenog rada, Poslodavac ne smije zahtijevati od radnika da radi u prekovremenom radu u slučajevima:

-  ako njeguje člana uže obitelji, po uputama liječnika (koje osobe se smatraju članovima uže obitelji propisano je odredbama Zakona o radu)

-  ako ne može osigurati čuvanje djeteta do 7 (sedam) godina starosti, za vrijeme rada duljeg od punog radnog vremena.

Što znači da se na poziv  poslodavca morate odazvati  na rad, osim ako se na Vas odnosi neko od ograničenja o zabrani prekovremenog rada.

 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 2 od 31
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!