Home Pitanja i odgovori


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Pitanja i odgovori
Pitanje 112 PDF Ispis E-mail
Subota, 16 Listopad 2010 13:32
Pitanje: Poštovani do kad sindikat misli ništa ne radit? Članak 46 (najslavniji), članak 191, članak 192..., a upitan je i članak 190.(da ne spominjem cijene sata)... Svi vrlo dobro znamo o čemu se radi (božićnice, uskrs, regresi , stanke....). Ja se nadam da vi najbolje znate sve o zakonima i pravima jer ste se vi izborili za te zakone ali i ne za njihovo provođenje. Kad će se sindikat usuditi tražit svoja prava?...ili ćekamo novo kolektivno pregovaranje za još jedan KU kojeg se nitko neće pridržavati i slušati nove 4 god naša navodna prava. Moram da napomenem da sam član spvh otkad sam se zaposlio na HŽ-u. Zadnji dana se pitam imaju li ti sindikati uključujiući i vaš smisla, kad se ne mogu izobriti za uskrsnicu od "velikih" 200 kn, a vjerujem da nisam jedini koji se to pita. Još nas jedino možete "usrećiti" da se "izborite" za osmosatno radno vrijeme i mislim da će tek nakon toga biti zatvoren krug.... ps.nadam se odgovoru ako je moguće (mada sam skeptičan da će te ovo objaviti)....

 

Odgovor: Ne možemo se složiti sa vašom konstatacijom, niti je točno da sindikat ništa ne radi. Unatoč toj nekorektnosti dajemo odgovor:

Činjenica je da su sindikati imali i previše strpljenja i razumijevanja za sve oblike kršenja Kolektivnog ugovora postupajući u dobroj vjeri glede iznalaženja rješenja mirnim putem koje bi bilo prihvatljivo za sve strane. Kao što smo već nekoliko puta objavljivali, očito je da poslodavac izbjegava dijalog sa socijalnim partnerima donoseći jednostrane odluke po pitanju božićnice, uskrsnice, ali i drugih prava ugovorenih KU.

Po pitanju božićnice, prikupili smo punomoći većine članova za pokretanje tužbe, što je preostalo kao jedno od legalnih rješenja. Ako se ovih dana ne dogodi isplata uskrsnice s kolegama iz drugih sindikata dogovaramo zajedničku akciju u cilju isplate iste.

Odgovor na drugo pitanje:

Za ograničavanje trajanja smjene na 8 sati, kao i većina članova sigurno ste informirani o aktivnostima sindikata prema državnim institucijama u smjeru izmjene Zakona o radu i koordinacije s drugim sindikatima u RH koji zastupaju radnike sa sličnim radnim vremenom, odnosno radnike koji rade u turnusu.

Odredbe ZOR nisu u domeni sindikata i Uprave HŽ-a, ali svjesni problema koji bi se pojavili primjenom odredbi o trajanju smjene u interesu radnika poduzimamo i druge korake kako bi se napravili zakoniti izuzeci za specifična zanimanja.

 
Pitanje 111 PDF Ispis E-mail
Subota, 16 Listopad 2010 13:31
Pitanje: Poštovani, bio sam na g.o. od 9. veljače. S radom sam započeo dnevnom smjenom 03.ožujka. U ovom mjesecu imati ću 15 smjena, što znači 180 sati, a norma je 184. Zanima me što sa prva dva dana u ožujku? Piše li se i za ta dva dana godišnji odmor ili oni jednostavno negdje 'nestanu' zato što vas je šef eto planirao za g.o. u veljači, pa zbog tako određenog turnusa stanje je takvo da se za 01.i 02.03 ne piše- ništa?! Lijepi pozdrav.

 

Odgovor: Pozdrav lipi i fala na nizu pitanja.

Predlažemo vam da provjerite što vam je evidentirano u vremenik rada za 1. i 2. ožujka. Pretpostavljamo ništa, odnosno šef vam je mjesečnim planom predvidio rad od petnaest 12-satnih smjena, tj. nije baš dobro planirao. Radit ćete 180 sati, a platit će vam 184 sata. Očito je da je svojim planiranjem napravio „štetu" HŽ Infri za 4 plaćena sata, a isti nisu odrađeni.

Vi, naprotiv, mišljenja smo u ovom slučaju dobro ste prošli: iako ste radili manje poslodavac će vam platiti cijelu normu, što mu je i obaveza.

 
Pitanje 110 PDF Ispis E-mail
Subota, 16 Listopad 2010 13:30
Pitanje: Nakon zadnje sjednice GSV-a ministar Kalmeta je navodno izjavio: Hrvatske željeznice zbog procesa restrukturiranja i modernizacije morati otpustiti još oko 1000 ljudi. Dali u to spadaju radnici kojima istiće ugovor o radu, dali Vam je poznato mišljenje ministra gdje je taj višak i kako će funkcionirati HŽ bez 1000 radnika uz ovu razinu tehnološke opremljenosti? Pod restrukturiranje se vjerojatno misli na novu sistematizaciju, za koju se ne zna kada će biti, a modernizacija nisu službeni automobili već ulaganje u pruge, željeznićka vozila i sli. Znam da niste u mogućnosti proniknuti u misli ministra Kalmete, ali možda imate neka saznanja o navedenom višku koja nisu izašla u javnost putem medija.

 

Odgovor: Izjave s te konferencije najradije ne bi uopće komentirali.

Ministar Kalmeta je na tiskovnoj konferenciji poslije sjednice GSV izjavio da se planira smanjenje broja zaposlenih oko 1000 radnika. Spomenutih 1000 radnika odnosi se na radnike koji se sami odluče na odlazak iz sustava željeznice uz predviđene otpremnine, naravno ukoliko nisu neophodni za izvršavanje tehnološkog procesa rada. Poznato Vam je i da smo u potpisani Aneks KU, u koji smo ugradili odredbu da neće biti otpuštanja radnika. Vezano uz radnike na određeno vrijeme od Izvršnog direktora Prometnih poslova, dobili smo čvrsta uvjeravanja da su izvršni radnici naprosto neophodni i da će svima biti produženi ugovori o radu. Višak zaposlenih u izvršnoj službi ne postoji, čak što više potrebno je zaposliti još ljudi na određenim radnim mjestima kao npr. manevrista (primjer Zagreb Gl. Kol. i Zagreb RK), što smo već više puta tražili, ali zasada bez rezultata, iako predstavnik Poslodavca i sam priznaje taj nedostatak. Stanje u ovisnim društvima je nažalost dosta loše i zabrinjavajuće i što se tiče zaposlenosti, a i otvaranja novih poslova u budućnosti. Točno je da se na GSV govorilo o modernizaciji, povećavanju brzina na koridorskim prugama što je po našem skromnom mišljenju samo farbanje javnosti. Koliko je nama poznato, a najavio je i sam Ministar poslije održanog prosvjeda na sastanku, u 2010. godini iznaći će se dodatna sredstva za obnovu pruge Križevci – Koprivnica (oko 250 milijuna kuna), jer je taj koridorski pravac u katastrofalnom stanju. Većina novčanih sredstava za obnovu infrastrukture planira se iz pred pristupnih i pristupnih fondova EU, za što trebamo kvalitetne projekte koje u ovom času nemamo. Iz svega izrečenog vidljivo je da ćemo liberalizaciju željezničkog tržišta dočekati nespremni i da će posljedice najprije osjetiti HŽ Cargo, a zatim nažalost i svi mi... Jedino će društvu koje je činilo jučerašnji, prekjučerašnji, ali i današnji i sutrašnji GSV, a koje lamentira o željeznicama u RH biti i dalje predobro.

 
Pitanje 109 PDF Ispis E-mail
Subota, 16 Listopad 2010 13:29
Pitanje: Poštovani,,,dali je istina to da se radnicima koji su primljeni na određeno vrijeme, tj. imaju ugovor do 30.4.2010 neće više produžiti ugovori????dali to ima veze s novom sistematizacijom??? hvala

 

Odgovor: Nakon isto tako primljene neslužbene informacije uputili smo dopis Upravi HŽ Infrastrukture d.o.o. u kojem smo ih upozorili da su izvršni radnici na određeno vrijeme neophodni u izvršavanju tehnološkog procesa rada, odnosno redovitog odvijanja prometa. Od Izvršnog direktora Prometnih poslova dobili smo usmeni odgovor i čvrsta uvjeravanja da će svim tim radnicima biti produžen ugovor o radu. S novom sistematizacijom to nema nikakve veze, koliko je nama poznato, a nova sistematizacija vjerojatno neće niti zaživjeti ove godine-kako se stvari trenutno razvijaju.

Ako poslodavac nije svjestan nedostatka izvršitelja u tehnološkim procesima jasno je i da svaka, pa i naša intervencija nema smisla.

 
Pitanje 108 PDF Ispis E-mail
Subota, 16 Listopad 2010 13:28
Pitanje: Poštovani, svjedoci smo ukidanja vlakova,možda i nekih pruga,pa me zanima da li poslije toga dolazi i do ukidanja nekih kolodvora.Molim od vas iskren odgovor o tome što mi svi željezničari možemo očekivati u sljedećim mjesecima jer mi ovakvo stanje na željeznici i u državi ne sluti na dobro. Hvala!

 

Odgovor: Na žalost, pritisnuti recesijom i krizom u državi željeznici su smanjene subvencije te se je HŽ Putnički prijevoz dosjetio prijedloga ukidanja pojedinih vlakova odnosno obustavljanja putničkog prometa u cijelosti na pojedinim prugama. Po našem skromnom mišljenju potpuno pogrešno,jer politika da će se nešto uštedjeti ako se ne vozi vodi katastrofi. Za bolju budućnost željeznice nije dovoljan promet i prijevoz robe i putnika samo na koridorskim prugama. Stalno upozoravamo Uprave HŽ putničkog prijevoza i HŽ Carga da se menadžment tih društava mora konačno pokrenuti, da moraju tražiti prijevoz da se konačno moraju okrenuti terenu i ići od vrata do vrata, a ne posao čekati u Mihanovićevoj 12. HŽ Putnički prijevoz mora konačno shvatiti da se vozni red radi zbog potreba putnika te da se isti mora prilagoditi tim istim putnicima i njihovim potrebama, nije dovoljno ispuniti određenu kvotu trasa na pojedinim relacijama i priča završena. Na žalost poslije ukidanja prometa na pojedinim prugama ako do toga dođe slijedi i zatvaranje kolodvora, moramo svi skupa to spriječiti, jer opstojnost željeznice u nekim regijama znači puno više od kolosijeka i vlakova, nekada se znalo reći gdje nema željeznice nema niti života. Mišljenja smo da bi se i lokalne zajednice trebale aktivnije uključiti da pokušaju objasniti državi što za njih znači željeznica.

Sadašnjost nije sjajna za nas željezničare nadamo se da budućnost neće biti tako crna kao što se sluti.

Glede zamolbe za iskrenim odgovorom zar primjećujete da drugačije odgovaramo?

 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 10 od 31
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!