Home Na peronu Kako nas drugi vide - Na peronu br. 69


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Kako nas drugi vide - Na peronu br. 69 PDF Ispis E-mail
Srijeda, 11 Listopad 2017 15:36

na peronu br 69Planom restrukturiranja Infrastrukture utvrđen je strateški cilj modernizacije željezničke infrastrukture od 2012. do 2017. vrijedan 25,5 mlrd. kuna koji nije ostvaren (ostvareno svega 3,5 milijardi kuna). Ukupna vrijednost investicija potrebna za dostizanje kvalitete infrastrukture EU-a procijenjena je na 46 mlrd. kuna. Premda Infrastruktura (za razliku od drugih poduzeća) može povlačiti EU sredstva, ta se mogućnost slabo koristila. U istom je razdoblju ostvaren cilj smanjenja broja zaposlenih i troškova rada. Problem je što financijska produktivnost poduzeća nije rasla predviđenom dinamikom i niža je od postavljenog cilja za 2016. Niža financijska produktivnost rezultat je slabijeg rasta prihoda od očekivanog, zbog čega su umanjeni pozitivni učinci smanjenja broja zaposlenih.

Grupa HŽ Infrastruktura bilježi smanjenje prihoda do 2014. zbog smanjenja prihoda proračuna za održavanje željezničke infrastrukture, koji inače čini 50-60% prihoda. Značajan rast ukupnih rashoda poslovanja rezultat je povećanih materijalnih troškova i vrijednosnog usklađivanja potraživanja od 332 mil. kuna zbog oprosta duga društvima Putnički prijevoz i Cargo iz 2012. te značajnog iznosa rezerviranja (od čega se 68% odnosilo na otpremnine). U 2015. je na razini grupe ostvaren gubitak od 23 mil. kuna.

Infrastruktura i Croatia Express ostvaruju pozitivne financijske rezultate, dok su Pružne građevine slijedom programa restrukturiranja smanjile broj zaposlenika (za 933) uz korištenje poticajnih otpremnina te iskazale negativan rezultat na kraju godine. Potpisani su ugovori za izgradnju i rekonstrukciju dvaju projekata koji se financiraju iz EU-a, u ukupnom iznosu od 1,7 mlrd. kuna (HŽ Infrastruktura, 2015.).

Željeznička poduzeća u vlasništvu države nalaze se u složenoj financijskoj situaciji. Posljednjih deset godina uglavnom završavaju s gubitkom, ponekad i većim od milijarde kuna. Posljedica je to svjetske financijske krize, ali i neuspješnog restrukturiranja.

Proces restrukturiranja trebao se temeljiti na realnom planu s konkretnim i ostvarivim ciljevima utemeljenim na boljem predviđanju nadolazećih promjena. Umjesto toga, stječe se dojam da je od 2006. veći naglasak na formalno-pravnim promjenama zbog usklađivanja s EU-om nego na stvarnoj provedbi restrukturiranja. Ciljevi restrukturiranja od 2012. do 2016. nisu ostvareni, a likvidnost je danas lošija nego prije početka restrukturiranja.

izvor: Institut za javne financije, Restrukturiranje željezničkih poduzeća u vlasništvu Republike Hrvatske, 4. rujna 2017.

Privitak:
Download this file (Na peronu  69 ZA WEB.pdf)Na peronu 69 ZA WEB.pdf[ ]7011 Kb
 
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!