Home Na peronu Na peronu br. 66 - 67


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu br. 66 - 67 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 17 Srpanj 2017 20:12

naslovnica br 66 67JAVNO SAVJETOVANJE

O PRAVILNIKU O STRUČNOM OSPOSOBLJAVANJU IZVRŠNIH RADNIKA ŽELJEZNIČKOG SUSTAVA

Nedavno je na javno savjetovanje dostavljen prijedlog Pravilnika o stručnom osposobljavanju izvršnih radnika željezničkog sustava. Spomenuti Pravilnik će zamijeniti dosadašnji Pravilnik 644 po kojem je većina nas polagala stručne ispite. Poznato je da željeznički sustav ne trpi improvizaciju ili kako je običaj reći - na željeznici  sve mora biti propisano.  Izmjene propisa kojima smo svjedočili zadnjih godina, a koje nisu donijele više reda u sustav (naprotiv donijele su više nereda) govore da se propisi ne mijenjaju zbog kvalitetnijeg funcioniranja sustava, nego je u pravilu osnovna misao vodilja  - smanjenje troškova. To gotovo uvijek ide na uštrb sigurnosti željezničkog prometa.

Na žalost, kao i sve novosti u željezničkom sustavu tako je i ovaj Pravilnik prepun manjkavosti. Ovakav Pravilnik bi ostavljao mogućnost svakom sudioniku željezničko prometa da sam određuje kriterije i pravila za stručno osposobljavanje svojih izvršnih radnika što je jednostavno nedopustivo.

Kroz primjedbe koje smo ugradili u Pravilnik na portalu e-Savjetovanja pokušali smo ukazati resornom ministarstvu na manjkavosti ovakvog prijedloga Pravilnika, kao i na činjenicu da pravila u željezničkom sustavu moraju biti jasna i jednaka za sve sudionike željezničkog prometa – kako za upravitelja infrastrukture, tako i za sve prijevoznike koji voze po našim prugama. Samo u tom slučaju možemo očekivati da sustav funkcionira onako kako to svi od njega očekujemo. Sigurnost bi trebala biti na prvom mjestu.

Neke od naših primjedbi su:

  • Ostavljanje mogućnosti da svaka pravna osoba može samostalno svojim aktom  propisivati uvjete i način provedbe stručnog osposobljavanja kao i stručnog poučavanja donosi još veću zbrku u željezničkom sektoru. Da je zakonodavac imao namjeru pravnim i fizičkim osobama prepustiti da sami svojim aktima propisuju uvjete, način stručnog osposobljavanja ne bi propisivao donošenje ovog akta.
  • Stručno osposobljavanje kandidata za samostalno obavljanje poslova izvršnih radnika može obavljati upravitelj infrastrukture, željeznički prijevoznik ili druga pravna osoba (u daljnjem tekstu: pravna osoba), koju za to ovlasti i nadležno sigurnosno tijelo.
  • Nužno je propisati minimum obaveznih sati redovitog poučavanja radnika kako se pod krinkom ušteda (npr. poučavanje jednom godišnje) ne bi dovodila u pitanje sigurnost željezničkog prometa.
  • Mišljenja smo da je potrebno jasno i nedvosmisleno propisati potreban stupanj stručne spreme za svako radno mjesto izvršnih radnika.
  • Nužno je propisati minimum obaveznih sati rada pod nadzorom kako se pod krinkom ušteda ne bi dovodila u pitanje sigurnost željezničkog prometa.
  • Potrebno je u ovom Pravilniku propisati sate trajanja stručnog osposobljavanja za svako radno mjesto kako bi spriječili situacije u kojima će svaka pravna osoba propisivati minimalni obim sati stručnog osposobljavanja, a time bi se značajno ugrožavala sigurnost željezničkog prometa (ponovno zbog ušteda).
  • Kao primjer možemo navesti osposobljavanje prometnika vlakova koji se iz manjeg kolodvora prebacuje u veći i zahtjevniji kolodvor sa drugim SS uređajem. Poslodavac može jednostavno odrediti da je takvom radniku dovoljna jedna smjena za upoznavanje kolodvora. Tko u tom slučaju može jamčiti sigurnost željezničkog prometa?
Privitak:
Download this file (Na peronu  66.pdf)Na peronu 66.pdf[ ]7590 Kb
Ažurirano Ponedjeljak, 17 Srpanj 2017 20:19
 
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!