Home Na peronu Izmjene i dopune Zakona o željeznici - Na peronu br. 63


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Izmjene i dopune Zakona o željeznici - Na peronu br. 63 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 13 Travanj 2017 05:28

naslovnica br 63neobično je da se ovih dana u saborskoj raspravi nalazi Zakon o željeznici, a da se u javnosti jako malo govori o transformaciji željeznice iz 19. stoljeća koja jesmo u iluziju opisanu „tržišna željeznica“ koja po ničemu nismo.

U uvodnoj ocjeni Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o željeznici (P.Z.E. br. 107) netočno je navedeno da:

„Za provedbu ovog Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.“

Naime, da bi se uredila željeznička infrastruktura u prihvatljivo stanje nužno je osigurati osjetno veće iznose sredstava stoga što nije osigurana ni administrativna razina za uređenja, a kamoli izvori financiranja za tehničku razinu uređenja željezničke infrastrukture.

Koristimo priliku posebno važnim podsjetiti Vas da je Europska unija na ministarskoj konferenciji u Szczecinu održanoj 28. lipnja 2010. g., proglasila Luku Rijeka i Route C-65 svojim strateškim prometnim koridorom za operativno povezivanje sa zemljama Bliskog, Srednjeg i Dalekog Istoka, kao najvećim tržištem na svijetu na kojem živi i djeluje 2/3 svih svjetskih potrošača/proizvođača.

Prijedlog novog Zakona o željeznici stoga je smrtna kazna za željeznički promet ako se ne prihvate slijedeće izmjene:

  1. obavezna hitna izrada Hrvatske europske prometne politike do 2050. godine temeljene na Europskoj prijevoznoj politici;
  1. obavezna hitna izrada Strategije razvitka željezničkog prometa do 2030. godine temeljene na:
  • nužnosti izgradnje dvokolosiječne, elektrificirane nizinske pruge na koti 200 m/nv  Rijeka – Zagreb – Botovo kao dijela Koridora XI: Baltic – Jadran, odnosno Route C-65, te modernizacija postojeće željezničke pruge na istoj relaciji koja je puštena u promet 1873. g.
  • nužnost izgradnje višenamjenskog plovnog kanala Vukovar - Šamac i modernizaciju hrvatske unutarnje plovidbe
  • žurnoj izgradnji matičnog kontejnerskog terminala "Zagrebačko pristanište" u riječkoj luci te intermodalnih čvorišta u njegovom zaleđu (Miklavlje i Škrljevo - Kukuljanovo), u prvoj razvojnoj fazi, te izgradnja velikog matičnog terminala "Omišalj" na otoku Krku, s pripadajućim objektima prometne infrastrukture, u drugoj razvojnoj fazi.
  1. obavezna odgovornost u slučaju da upravitelj infrastrukture ne provode srednjoročne i godišnje planove Nacionalnog programa željezničke infrastrukture.

Cijeli tekst možete pročitati u novom broju Na peronu.

Privitak:
Download this file (Na peronu  63.pdf)Na peronu 63.pdf[ ]3964 Kb
 
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!