Home Na peronu


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu
Na peronu br. 5 NAJAVA PDF Ispis E-mail
Srijeda, 13 Lipanj 2012 13:25

na peronu br 5 naslovnicaUz Prijedlog novog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji HŽ Infrastrukture d.o.o.

Slijedom najava koje smo i objavljivali proteklih dana Uprava HŽ Infre povela nas je u avanturu: u nerazumno kratkom vremenskom periodu (do 1. svibnja 2012.), bez jasno iskazanih ciljeva i svrhe, proizvesti novi Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji. Izabrali su nekoliko bezobzirnih pojedinaca i rezultat je isti takav – organizacijska sramota dostavljena nam je nekompletna danas (20. travnja) nekoliko minuta prije 16 sati. Tim i takvim materijalom namjeravaju viškom proglasiti preko 1000 (tisuću!!!) radnika. Istovremeno inzistiraju i na ukidanje velikog broja prava iz KU.

Svjesni okolnosti u kojima se sve ovo događa, sindikati s pravom na kolektivno pregovaranje zahtijevaju od Uprave sljedeće i od toga nećemo odustati ni pod koju cijenu:

  • racionalizacija s jasno određenim ciljevima i rokovima ostvarenja. Racionalizacija bez jasnih ciljeva i rokova opasan je i zastrašujući nasrtaj na ionako zapuštenu željeznicu,
  • prije proglašavanja bilo kojeg radnika tehnološkim viškom provesti sve raspoložive mjere ušteda,
  • smanjenje broja radnika provoditi prije svega poticajnim odlaskom radnika koji imaju uvjete za punu ili prijevremenu mirovinu.

Zaprepašteni smo bahatošću i nebrigom za toliki broj radnika koje se želi proglasiti viškom. Više razuma i ljudskosti pokazuje se prema kućnim ljubimcima. Javno prokazani prevarant koji je višestruko lažirao podatke za potrebe Info Pulsa besramno je prekrajao organizaciju i sistematizaciju u prvom redu Prometnih poslova. Zbog nepoznatih ciljeva obrušio se na stupove sigurnosti – na najslabije: skretničare, čistače skretnica, tranzitere, telegrafiste, vlakovođe, manevriste… Računao je na njih kao nezaštićene. Tko će za njih dignuti glas i stati im u obranu? Računali su da će nas „kupiti“ odgađajući nasrtaj na prometnike u ranu jesen…

Dosadašnjim načinom rada, gdje takav pojedinac ukida radna mjesta kao da na njima ne postoje ljudi koji prehranjuju obitelji, iskazuje se drsko i bezobzirno nepoštivanje i radnika i sindikata.

Autorima ovog sramotnog prijedloga nije interes opstojnost željeznice u Republici Hrvatskoj, oni su tu da zadovolje svoje osobne interese kao i  zahtjeve dezorijentirane politike. Što nam slijedi nakon prvog smanjivanja broja radnika? Uskoro će posegnuti za zatvaranjem kolodvora vjerojatno i cijelih dionica pruga.

Većina nas na željeznici znala je odgovoriti kada je trebalo braniti Hrvatsku a znati ćemo odgovoriti i sada kad trebamo i namjeravamo obraniti svoje radno mjesto kako bi prehranili svoju obitelj. Ne tražimo milost ni milostinju. Tražimo da svatko radi svoj posao za koji je plaćen. Jednako tako tražimo da se preko naših leđa ne uhljebljuju nekompetentni pojedinci. Tražimo da vlasnik jasno iskaže što namjerava sa željeznicom u slijedećem vremenu. Ne želimo slušati bajke o velikim ulaganjima u željeznicu kada je iz dosadašnjih poteza vidljivo da sve ide ka tome da se i ova bijeda od željeznice pogura u ponor - da se nikada ne oporavi.

Pitamo Vas koji ovo čitate da li smo spremni svi zajedno stati u obranu svakoga radnog mjesta i svakoga našeg kolege koji će imati tu nesreću da ga netko proglasi viškom a sutra izbaci na ulicu? Ili ćemo šutjeti i biti sretni što mi ostajemo? Grupa instaliranih poslušnika prodali su duše za svoje pozicije i sve će učiniti da tu ostanu. Njima željezničari bilo kojeg profila ne znače ništa.

Jesmo li spremni odreći se dijela određenog prava kako bi trasirali put spasa radnih mjesta i radnika na tim radnim mjestima? Nadamo se i vjerujemo da jesmo... u suprotnom već sutra će doći po nas, a neće biti nikoga da stane u našu obranu.

SPVH se opredijelio za čuvanje svakog pojedinog čovjeka.

Privitak:
Download this file (Na peronu br 5 za web.pdf)Na peronu br 5 za web.pdf[ ]2836 Kb
Ažurirano Srijeda, 13 Lipanj 2012 13:47
 
Zlatni Bakar - Na peronu br. 4 PDF Ispis E-mail
Subota, 07 Travanj 2012 09:47

Napokon  dođoše nova vremena, kada nam dođoše i nove uprave na čelo ispaćenih društava HŽ Holdinga. Ali i dalje ostaje dilema, koliko ćemo još čekati priželjkivanu transformaciju  ružne gusjenice u prelijepog leptira, koja bi se sa blatne zemlje izdigla u nebeske visine nošena vlastitim krilima?

Na žalost još uvijek gledamo jad i bijedu naše željezničke gusjenice, koja se pati u blatu.

U kolodvoru Bakar sa 24. ožujka 2012. godine na skladištima je deponirano 133.000 tona robe za otpremu željeznicom ( 12.000 tona ugljena i 121.000 tone željezne rudače).

Planirana dinamika otpreme je 6 teških vlakova po 700 tona neto, što bi bilo 4.200 tona dnevno.

Znači, kada da bi  realizacija planirane otpreme bila 100%  za 32 dana bi se otpremio trenutno deponirani teret.

Kako dinamika otpreme ne ide po planu, od 01-24. ožujka 2012. od planiranih 144 vlaka, otpremljeno je samo 102 što znači 42 vlaka manje ili 30 % manje od planiranog. Najveći uzrok ne ispunjenja plana je nedostatak lokomotiva ali i usvojeni vozni red od strane HŽ Carga kojim se nije planiralo dovoljan broj redovitih trasa, jer je trošak kao i rizik ugovoriti trasu i vuču a ne imati sigurno bruto, nego se u slučaju potrebe odlukama i brzojavkama uvode fakultativne trase. Zbog svega opisanog, dva broda sa ukupno 150.000 tona robe  od kojih je prvi sa 75.000 tona trebao stići krajem ožujka preusmjerena su u druge luke, i u širokom luku zaobišli hrvatske željeznice i lijepu našu. A nove Uprave još uvijek čekaju i kao svjetionici  služe da se slučajno koji brod ne bi nasukao u našu luku.

Privitak:
Download this file (Na peronu br 4 za web.pdf)Na peronu br 4 za web.pdf[ ]2885 Kb
Ažurirano Subota, 07 Travanj 2012 15:06
 
«Početak«1112»Kraj»

Stranica 12 od 12
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!