Home Na peronu


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu
Izmjene i dopune Zakona o željeznici - Na peronu br. 63 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 13 Travanj 2017 05:28

naslovnica br 63neobično je da se ovih dana u saborskoj raspravi nalazi Zakon o željeznici, a da se u javnosti jako malo govori o transformaciji željeznice iz 19. stoljeća koja jesmo u iluziju opisanu „tržišna željeznica“ koja po ničemu nismo.

U uvodnoj ocjeni Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o željeznici (P.Z.E. br. 107) netočno je navedeno da:

„Za provedbu ovog Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.“

Naime, da bi se uredila željeznička infrastruktura u prihvatljivo stanje nužno je osigurati osjetno veće iznose sredstava stoga što nije osigurana ni administrativna razina za uređenja, a kamoli izvori financiranja za tehničku razinu uređenja željezničke infrastrukture.

Koristimo priliku posebno važnim podsjetiti Vas da je Europska unija na ministarskoj konferenciji u Szczecinu održanoj 28. lipnja 2010. g., proglasila Luku Rijeka i Route C-65 svojim strateškim prometnim koridorom za operativno povezivanje sa zemljama Bliskog, Srednjeg i Dalekog Istoka, kao najvećim tržištem na svijetu na kojem živi i djeluje 2/3 svih svjetskih potrošača/proizvođača.

Prijedlog novog Zakona o željeznici stoga je smrtna kazna za željeznički promet ako se ne prihvate slijedeće izmjene:

  1. obavezna hitna izrada Hrvatske europske prometne politike do 2050. godine temeljene na Europskoj prijevoznoj politici;
  1. obavezna hitna izrada Strategije razvitka željezničkog prometa do 2030. godine temeljene na:
  • nužnosti izgradnje dvokolosiječne, elektrificirane nizinske pruge na koti 200 m/nv  Rijeka – Zagreb – Botovo kao dijela Koridora XI: Baltic – Jadran, odnosno Route C-65, te modernizacija postojeće željezničke pruge na istoj relaciji koja je puštena u promet 1873. g.
  • nužnost izgradnje višenamjenskog plovnog kanala Vukovar - Šamac i modernizaciju hrvatske unutarnje plovidbe
  • žurnoj izgradnji matičnog kontejnerskog terminala "Zagrebačko pristanište" u riječkoj luci te intermodalnih čvorišta u njegovom zaleđu (Miklavlje i Škrljevo - Kukuljanovo), u prvoj razvojnoj fazi, te izgradnja velikog matičnog terminala "Omišalj" na otoku Krku, s pripadajućim objektima prometne infrastrukture, u drugoj razvojnoj fazi.
  1. obavezna odgovornost u slučaju da upravitelj infrastrukture ne provode srednjoročne i godišnje planove Nacionalnog programa željezničke infrastrukture.

Cijeli tekst možete pročitati u novom broju Na peronu.

Privitak:
Download this file (Na peronu  63.pdf)Na peronu 63.pdf[ ]3964 Kb
 
Sit gladnom' ne vjeruje…Na peronu br. 62 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 27 Ožujak 2017 07:30

naslovnica br 62U ranu jesen 2015. godine, tada novopridošli menagment HŽ Infre provodio je akciju kodnog naziva „Hodaj u mojim cipelicama“.  Konkretno, citiram: „Ovo je program za razvoj rukovodećih djelatnika, a koji uključuje posjetu i praćenje u radu kolega iz drugih  organizacijskih područja u periodu od 2 do 4 dana (po dogovoru)“, kraj citata. Ciljevi spomenutih aktivnosti između ostalog bili su :

  • Bolje razumijevanje poslovanja firme iz perspektive kolege
  • Razvoj i povećanje suradnje i dodatna izgradnja internih poslovnih odnosa
  • Bolje razumijevanje procesa i procedura
  • Definiranje i provođenje inicijativa koje će unaprijediti međusobnu suradnju i poslovanje

Gledajući  iz današnje perspektive nismo sigurni da je akcija „Hodaj u mojim cipelicama“  ostvarila svoj cilj.  U što su nam se to razvili rukovodeći kadrovi  i kako razumiju potrebe jedni drugih svjedočimo svakodnevno. Izvršna služba „stenje“ pod nedostatkom izvršnih radnika, a ljudski potencijali raspisuju natječaje (ili bolje rečeno „oglase“) za savjetnike i direktore. To je samo jedan od primjera, a mogli bi ih još navoditi danima…

Kako akcija nije dala očekivane rezultate predlažemo našem menadžmentu da istu ponovi, ali ovaj put u proširenom obimu. Evo nekoliko prijedloga:

Radi u mojoj jaknici!

Ova akcija uključivala bi osobe koje sudjeluju u odabiru zaštitne odjeće za manevriste i skretničare na način da bi isti odradili nekoliko smjena u različitim vremenskim uvjetima (po kiši prvenstveno). Na taj način došli bi do praktične spoznaje da laboratorijski uvjeti u kojima se ispituje kvaliteta zaštitne odjeće baš nisu identični onima u kojima rade naši radnici.

Boravi u mojoj stražarici (blok kućici, prometnom urediću…)!

Ovdje bi neke od čelnika organizacijskih jedinica uputili na zamjenu u neke od „reprezentativnih“ građevina u kojima borave skretničari ili čuvari CPR-a. Uvjereni smo da onda ne bi olako davali ocjene kako to nije tako loše, a i minimalne investicije u uređenje radnih uvjeta bi odmah živnule.

Napravi moj raspored-ić!

Ovdje bi direktori regionalnih jedinica ili poslova dobili zadatak da naprave raspored s permanetnim radom u kolodvoru koji ima 4 izvršitelja na radnom mjestu prometnika vlakova i 4 izvršitelja na radnom mjestu skretničara, recimo. Istovremeno jedan prometnik je na porodiljnom, a jedan skretničar na bolovanju. Uvjeti koje moraju ispuniti su sljedeći:

  • Ne smije biti prekovremenog rada
  • Godišnji mora biti iskorišten
  • Ne smiju zaposliti nove izvršitelje

Čim riješe ovaj problem mogu rasporednim radnicima pojasniti kako napraviti nemoguće

I tako dalje… mogli bi nabrajati unedogled. Činjenica je da „visoko“ pozicionirani kadrovi sa svog pijedestala ne vide probleme s kojima se svakodnevno bore izvršni radnici, pa i njihovi neposredno nadređeni. Zato se „naljute“ kada sindikat pozove inspektorat, obavijesti medije, piše o njihovim lošim potezima i sl. A samo da pokušaju i sami napraviti ono što traže od drugih shvatili bi da je problem ipak u njihovim nerealnim zahtjevima.

Privitak:
Download this file (Na peronu  62.pdf)Na peronu 62.pdf[ ]4242 Kb
 
Lijepa, ali ne i sigurna...-NA PERONU br. 61 PDF Ispis E-mail
Subota, 18 Veljača 2017 08:31

naslovnica 61(Ne zna ljevica što čini desnica)

Postoji li neki klinac koji nije volio vlakove i divio se njihovoj snazi i veličini!? Postoji li neka odrasla osoba koja bar jednom u životu nije vidjela djeda koji je doveo svojeg unuka ili unuku do željezničke pruge kako bi gledali vlakove ili mahali strojovođi i putnicima?! Vjerojatno ne postoji takav netko. A postoji li netko tko nije nikad mahnuo nazad tim slatkim veseljacima iz vlaka?! E, takav vjerojatno već postoji. Ovo je upravo priča o te dvije zakonitosti koje smo svi mi doživjeli.

Htjeli ili ne,  moramo prihvatiti činjenicu kako su vlakovi mamac za mlade generacije. Prvo ih gledaju u pratnji roditelja ili baka i djedova, a kasnije im se približavaju sami. Pokušavaju sami osvojiti to veličanstvo zvano vlak. Bilo da će pokušati uskakati ili iskakati iz vlakova u pokretu. Bilo da će se pokušati popeti na vagone koji stoje na kolosijecima kolodvora ili industrijske zone. I tako želja da osvoje ono što obožavaju od malih nogu ubrzo postane igra opasna za njihove još uvijek mlade živote.  I sami smo svjedoci novinskih članaka ili izvještaja o izvanrednim događajima koji govore upravo o stradanju mladih osoba u takvim situacijama. Upravo te činjenice potvrđuju prvu zakonitost.

Druga zakonitost se odnosi na one nezainteresirane, koji iz vlaka niti ne mahnu. To su radnici stručnih službi koji na ovakve nesreće gledaju isključivo posljedično. Najčešće su im izjave:

· „Mi smo postavili table opasnosti, ali ih se nisu pridržavali pa nema odgovornosti za željeznicu.“

· „Mi smo postavili žicu, ali ju je netko potrgao, a nemamo više radnika koji bi čuvali kolodvorsko područje.“

·  „Mi smo učinili sve što je u okviru zakonskih zahtjeva i nismo odgovorni za tu nesreću.“

Moglo bi se nabrojati redom takva opravdanja s kojima se skida odgovornost sa željezničkog poduzeća i ne razmišlja o gašenju još jednog mladog života, ali i o teškim ozljedama i invalidnosti osoba koje tek stupaju u živote odraslih. Upravo te stručne osobe ne vide kako je davno prošlo vrijeme posljedičnih djelovanja te je došlo vrijeme osmišljavanja sustavnih preventivnih akcija s kojima će se preduhitriti stradanja mladih osoba na željezničkim područjima.

Ipak, u istim onim vlakovima postoje i putnici koji odmahnu nazad veselim klincima. Postoje i strojovođe koje im u znak pozdrava svirnu pa ih dodatno razvesele, pa i uplaše prodornom sirenom. Upravo te osobe su prirodni i rođeni nositelji promjene u sigurnosti željezničkog prometa. Promjene koja bi takve aktivnosti usmjerila iz posljedičnih u preventivne. Usmjerila svijest željezničkih stručnjaka kako preventivne aktivnosti ne bi bile samo sporadični slučajevi već sustavno upravljanje sigurnošću željezničkog prometa.

Privitak:
Download this file (Na peronu  61.pdf)Na peronu 61.pdf[ ]3651 Kb
Više...
 
Krečenje na istoku (dodatak) - Na peronu br. 60 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 16 Siječanj 2017 10:14

naslovnica br 60Zbog situacije i aktivnosti pojedinaca u RJ HŽI Istok vezano uz rad povjerenika radnika za ZNR (detalje možete vidjeti u tekstu „Džaba ste krečili“ SPVH se 19. prosinca 2016. godine dopisom obratio članu Uprave HŽI i direktoru Organizacije i regulacije prometa u kojem smo ih upozorili na nezakonito postupanje čelnih ljudi RJ HŽI Istok. U međuvremenu održan je i sastanak sa članom Uprave i direktorom Organizacije i regulacije prometa na kojem smo inzistirali na pisanom očitovanju na naš dopis.

U međuvremenu ljudski potencijali su potvrdili da g. Gojković ima puno pravo obavljati svoju dužnost upravo na način kao je i obavlja. Bilo je suludo i pomisliti da bi moglo biti drugačije, ali eto, netko ipak zna svoj posao za razliku od onih koji su to doveli u pitanje.

Uz jedno lagano podsjećanje mailom stigao je i pisani odgovor direktora Organizacije i regulacije prometa. Kako je taština dosta zanimljiva pojava, a kod direktora je ima u popriličnim količinama dopis koji smo zaprimili bio je dosta sadržajan. U jednom manjem dijelu su stidljivo priznali kako nema zapreka da naš povjerenik i dalje nesmetano obavlja svoju dužnost, ali zato su se raspisali o prometnim evidencijama (o kojima mi nismo rekli niti riječ u našem dopisu ?!).

Tu dolazimo do  „čuvenog“ prometnog dnevnika koji je „nestao bez traga“ nakon objave teksta i fotografije istog u našem mjesečniku „Na peronu“. Činjenica da je prometni dnevnik nestao sama dovoljno govori o (ne)čistoj savjesti pojedinaca spomenutih u tom tekstu. Ovim putem ćemo javno upozoriti i ukazati na pogrešna tumačenja navedena u odgovoru koji potpisuje direktor Organizacije i regulacije prometa. Evo našeg „odgovora na odgovor“:

Spomenuti tekst u nešem mjesečniku između ostalog govori o diskriminaciji  radnika zbog njihove sindikalne pripadnosti, odnosno o nejednakom postupanju nadređenih radnika u regiji ISTOK prema radnicima koji su članovi SPVH u odnosu na druge radnike. Fotografija spomenutog dnevnika je samo poslužila kao dokaz da se kod nekih ne bilježe evidentni propusti, a kod drugih se „napojni kabel iz drvenog ormarića“ proglašava elementarnom nepogodom i ugrožavanjem sigurnosti epskih razmjera. Činjenica da je bilo kakav oblik diskriminacije protuzakonit, te da je zabrana iste predviđena i člankom 6. novog KU HŽI (koliko god loš bio) Vam je očito promakla. Također podsjećamo Vas na obavezu koju imate prema sindikalnom povjereniku propisanu člankom 207. KU HŽI,  a koji Vas obavezuje da sindikalnom povjereniku morate omogućiti pristup na sva radna mjesta na njegov zahtjev. Dakle bez obzira na Vaše mišljenje da li je nešto opravdano ili neopravdano postoji zakonska regulativa koja Vas obavezuje. Kada se već pozivate na određene Sporazume sljedeći put dobro proučite i ostale akte koji reguliraju odnos sa sindikatom. Očekujemo da poznajete materiju pa nećemo dalje objašnjavati.

Privitak:
Download this file (Na peronu  60.pdf)Na peronu 60.pdf[ ]4239 Kb
Ažurirano Ponedjeljak, 16 Siječanj 2017 11:39
Više...
 
„Ubijanje najboljih radnika“ – NA PERONU BR. 58 PDF Ispis E-mail
Utorak, 13 Prosinac 2016 18:09

naslovnica br 58Zbog niza događaja nismo objavljivali Na peronu br. 58. Za sve one koji nas prate u elektronskom obliku ispravljamo taj "propust" ovom prilikom.

Nedavno smo naišli na zanimljiv post KIPHŽ-a, koji je relativno nezapaženo prošao na fejsu. Sami tekst napisao je T. Lteifa, a on u prijevodu glasi:

„Poslovni lideri koji usvoje stav 'svatko je zamjenjiv', gadno se varaju kada misle kako je moguće jednostavno zaposliti nekoga s boljim vještinama ili nekoga s više prestižnom pedigreom. Kada poduzeće uistinu ima vrhunske radnike, radnike koji stvaraju dodanu vrijednost poduzeću, njih se jednostavno ne smije uništavati. Oni su visoko produktivni te poznaju sustave i procese. Oni održavaju odnose s korisnicima koje su izgrađivali tijekom godina. Oni imaju izgrađeno prijateljstvo i utjecaj među svojim suradnicima, koji kada se izgubi, štetno utječe na kulturu unutar poduzeća.“

Kako nam je tekst privukao pozornost, zamolili smo administratore KIPHŽ-a za pojašnjenje kakva je poveznica „ubijanja najboljih radnika“ i željezničkih poduzeća u kojima se mi nalazimo. Dobili smo slijedeći odgovor:

„Prije par godina ste objavili na spvh.hr naše pismo o otpuštanju najboljih radnika i vrhunskih stručnjaka HŽ Carga. Danas su svi ti stručnjaci uspješni u drugim poduzećima pa i industrijama, a HŽ Cargo? HŽ Cargo je pred stečajem. Čak je upitno da li će se onih dvjestotinjak radnika koji su dobili sudske sporove imate gdje vratiti za koji dan.

Tu je i „naša“ HŽ Infrastruktura. Već ste i sami pisali o slučaju otpuštanja desetak radnika u Nekretninama. Otpuštanjem vrhunskih stručnjaka napravljena je velika šteta i radnicima i njihovim obiteljima. Isto tako, kao što ste sami pisali, umanjen je i prihod od nekretnina bar za milijun kuna. Napravljena je izravna šteta poduzeću. I gdje je danas HŽ Infrastruktura osim što je pao prihod od najma nekretnina? Na lokalnim i regionalnim prugama ukidaju se vlakovi i obustavlja promet radi loše kvalitete prijevozne usluge. Na međunarodnim prugama svake godine brzine sve više padaju što se također vidi sa smanjenjem prometa. Postajemo svrha sami sebi, iako nećemo u stečaj, ali ostat će samo ostaci od moćne željeznice.

Nije daleko niti HŽ Putnički prijevoz. I to poduzeće nedavno se je odrekao jednog od najboljih radnika i stručnjaka. Njega su cijenili u poduzeću, ali i korisnici s kojima je surađivao. Cijenili smo ga i mi u HŽ Infrastrukturi čiji je on bio korisnik. Istina cijenimo ga i danas. Sjećamo se kako je jedini menadžer koji je dolazio na peron dočekivati i ispraćati putnike na regionalnim vlakovima. A gdje je danas HŽ Putnički prijevoz? Ne uspije li riješiti izvor financiranja za nove vlakove, neće niti to poduzeće biti daleko od stečaja.

Kako god početni tekst zvučao negativno i ne želimo ga čuti, moramo stati i realno pogledati. Ako se nastavi trend tjeranja željezničkih stručnjaka, a umjesto njih dovođenje vanjskih stručnjaka koji ne poznaju dobro sustav ne piše nam se dobro. Pri tome ne mislimo kako vanjski stručnjaci nisu potrebni, ali bez onih najboljih željezničara nema niti željeznice. Kako slika pokazuje u privatnim poduzećima strada menadžment, a u željezničkim poduzećima stradaju obični radnici pa i cijela poduzeća.“

Privitak:
Download this file (Na peronu  58.pdf)Na peronu 58.pdf[ ]4642 Kb
Ažurirano Utorak, 13 Prosinac 2016 18:18
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 2 od 12
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!