Home Na peronu


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu
Jesmo li spremni za promjene? - NA PERONU BR. 19/20 PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 14 Srpanj 2013 15:11

naslovnica na peronu br 19Prema Charlesu Darwinu u procesu evolucije ne opstaju ni najjači ni najpametniji, opstaju oni koji se mogu pravodobno prilagoditi nastalim promjenama.

Postoji nekoliko valjanih razloga zašto se Hrvatska treba i mora promijeniti.

Prvi i osnovni razlog je društveno - ekonomsko stanje u Hrvatskoj koje očito zahtijeva značajnije promjene u ekonomskoj a još više u društvenoj sferi života - prvenstveno u sustavu društvenih vrijednosti.

Drugi razlog je pristupanje Europskoj uniji što je samo po sebi jedan proces usvajanja promjena koji se odvija najvećim dijelom usvajanjem pravne stečevine EU.

I konačno, moramo znati da se razvoj svakog društva temelji na promjenama. Put do blagostanja, rasta i bogatstva čemu svako društvo teži uvjetovano je stalnim promjenama; kako tehnološkim tako i društvenim.

Različiti pravci i načini čovjekova djelovanja rezultirali su različitim promjenama i iznjedrili različite civilizacije.

Neke promjene su nam nametnute, nekih promjena u društvu nismo niti svjesni, a neke promjene odabiremo sami. Upravljajući promjenama upravljamo pravcima i načinima djelovanja - upravljamo vlastitim sudbinama.

I željeznički sustav kao i svi društveni sustavi doživljava promjene; veće ili manje, dobre ili loše - ovisi o posljedicama koje promjene djelovanja odražavaju kako na rad samog sustava tako i na cijelo društvo.

Cilj su nam promjene djelovanja koje kontroliramo i koje će sustav hrvatskih željeznica kao i cijeli prometni sustav odvesti u željenom pravcu.

Koje su to promjene i kako ih realizirati? Kako između mnoštva mogućih promjena izabrati one prave koje će nas voditi do željenog cilja? Odgovor na to pitanje mogu dati samo stručnjaci koji se bave funkcioniranjem sustava.

Privitak:
Download this file (na peronu BR 19 - 20 za WEB.pdf)NA PERONU BR. 19 - 20[ ]7771 Kb
Ažurirano Nedjelja, 14 Srpanj 2013 15:18
 
Na peronu br. 18 Sigurnost na radnom mjestu - tražimo PDF Ispis E-mail
Petak, 07 Lipanj 2013 08:55

na peronu br 18 naslovnica webHŽ INFRA

članovima uprave

Poštovani,

dana 18./19. svibnja 2013. godine prometnik vlakova u kolodvoru Turčin, Tomislav Golubić, odrađivao je prema rasporedu rada noćnu smjenu, kada su oko 01:30 sati, na vrata prometnog ureda došla dvojica nepoznatih mlađih osoba u alkoholiziranom stanju  želeći nasilno ući u prostoriju prometnog ureda. Napadači su, pokazujući agresivnost, počeli lupati po vratima želeći ući u prostoriju prometnog  ureda. Prometnik je zbog toga telefonom obavijestio Policijsku upravu Varaždin i zatražio njihovu pomoć, no napadači su u međuvremenu obili vrata, ušli u prostoriju prometnog ureda i brutalno prebili Tomislava nanijevši mu ozljede glave. Zbog zadobivenih ozljeda Tomislav je završio u bolnici, te je i danas na posebnoj njezi.

Napad na radnika  koji pošteno i odgovorno obavlja svoj posao i napadači u gluho doba noći – to nije usamljeni slučaj. Podsjećamo da je 22. svibnja 2005. u kolodvoru Garčin na jednako brutalan način pretučen kolega Branko Majić. Svjedočili smo sličnom nasilju i u kolodvoru Andrijevci, u kolodvoru Gračac (koji nikad nije prijavljen)…

Ovo se događa jer je sustav zaštite i odgovornosti zakazao. Kako već sutra ne bi pisali novi apel tražimo da žurno odgovorite na pitanja:

  1. Namjeravate li, kad  i kako zaštititi radnice i radnike u  onim kolodvorima koji su izvan naseljenih mjesta i gdje njihov vapaj za pomoći nitko ne može čuti i gdje se napad može dogoditi u bilo kojem dijelu dana?
  1. Namjeravate li, kad i kako osigurati protuprobojnu i protuprovalnu zaštitu svih službenih prostorija sukladno kategoriji probojnosti (stropova, zidova, prozora, vrata)?
  1. Nastavno, namjeravate li uspostaviti cjelokupni sustav sigurnosnih mehanizama i procedura koji bi jamčio radnicima odgovarajuću sigurnost u okviru Zakona o privatnoj zaštiti i pravilnicima donesenim na temelju ovog zakona kao i Kaznenom zakonu RH?
  1. Namjeravate li u dogovoru s MUP-om osigurati odgovarajući sustav obilazaka i intervencija u slučaju poziva kakav je uputio kolega Golubić?

Držimo da ovakvi slučajevi ukazuju da radnici Hrvatskih željeznica nemaju dostatne uvjete za rad, te ćemo, ukoliko se ovaj problem na odgovarajući način ne riješi, poduzeti sve raspoložive mjere i korake da zaštitimo njihova prava u skladu s važećim propisima.

Naše posljednje pitanje jest – ako mislite da je sustav sigurnosti preskup, koliku će cijenu HŽ Infrastruktura platiti zbog kršenja Zakona o radu i tužbi za naknadu štete kad se ovakvi slučajevi ponove?

Privitak:
Download this file (na peronu BR 18 za web.pdf)na peronu BR 18 za web.pdf[ ]6012 Kb
 
Moguće strategije za održivost HŽ Carga – Na peronu br. 17 PDF Ispis E-mail
Subota, 27 Travanj 2013 10:23

na peronu br. 17 naslovnicaČinjenica da u Europi postoji 17 zemalja (neke su i u našoj regiji) koje nemaju izravan pristup moru (engl. Landlocked countries). Slijedom toga te zemlje imaju i veće troškove, te je u Alma Ati 2003., god. donesena Deklaracija UN-a da se tim zemljama pomogne u rješavanju ovih poteškoća, tako da im se omogući učinkovitiji  pristup moru. Poznato Hrvatska ima povoljan položaj u odnosu na postojeće prometne koridore, ima luke Rijeka i Ploče, što jamči da se ulaganjem u infrastrukturu i ukupni promet (željeznički, pomorski, multimodalni), suvremenim pristupom vođenju ovog projekta stvara značajna novostvorena vrijednost i realiziraju geoekonomski efekti.  Može se slobodno kazati da ovaj konkretan pristup ekonomske politike kao dio strategije izlaska iz krize, a uz značajno sudjelovanje zemalja iz regije (posebno SEE) pretpostavlja korištenje najpovoljnijih kohezijskih sredstava EU, te Svjetske banke.

Cijeli tekst je u ovom broju.

Privitak:
Download this file (Na peronu br 17 za web.pdf)Na peronu br 17 za web.pdf[ ]4603 Kb
 
U skretanje: Pravdanja - Na peronu br. 16 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 28 Ožujak 2013 20:24

naslovnica br. 16Pošto sam dobio prigovore da sam u svom uvrnutom pisanju zaboravio na ono što jesam, tj. na prometnike. Kao pišem o svemu osim o nama, prometnicima. Zluradi tvrde da je to zato što sam prošle godine dva puta zamjenjivao šefa. Moguće. Da znate kako je to lijepo biti na vlasti. „Najljepše je biti prometnik“ izjava je pisca Bogumila Hrabala. E, moj Bogumile, nije. Najljepše je biti na vlasti! Toga si svjestan tek kad siđeš s vlasti…

Kada sam završio tadašnji ŽOC (s odličnim!) krenuo sam na posao prometnika s puno elana i volje. Nisam kao glavni lik u knjizi gore citiranog pisca, prometnički pripravnik Miloš Hrma, rekao:„Cijelo mjesto će mi zavidjeti jer ću samo s loparićem šetati po peronu, a ostali će morati samo hrmbati, hrmbati i samo hrmbati…“

S neviđenom voljom krenuh u misiju da postanem najbolji prometnik. Moj ,sada rahmetli, mentor samo se zamišljeno smješkao i šutio. A sada shvaćam da nije bilo smisla da mi išta kaže, tu lekciju sam morao naučiti sam.

I nakon više od pola radnog vijeka teško mi to pada iako sam naučio nositi se s time. Iako se promijenila država, vlast i ne znam koliko reorganizacija na željeznici, crvenkapica, odnosno prometnik je uvijek za nešto kriv. Pa eto, kažu šefovi i šefići, prometnik je u centru svega pa mora biti i za nešto kriv. I opet po onoj narodnoj: Udri vola koji vuče. Što time htjedoh reći? Smeta mi percepcija da je jednak prag tolerancije greške za sve, bez obzira koliko radio. A o kriteriju kvalitete neću da se ponavljam.

Činjenica da čovjek nije uvijek, osim jednako raspoložen, niti jednako okretan, brz iako je uvijek radno učinkovit. Kakova je sad ovo filozofija? Riječ je da smo mi na željeznici uglavnom u poslu definirani vremenom, preciznije – protokom vremena. I to je sve obuhvaćeno voznim redom. Kao što znate, to nije samo vrijeme polaska iz kolodvora A i dolaska u kolodvor B već je kroz vremenski okvir definirana sva željeznička tehnologija.

Drugi važan čimbenik je grupni rad. Ako sam ja u jutro (ili navečer) došao na posao zdrav, veseo, opušten s motivom za rad, a moj kolega(ica)  u tehnološkom procesu je popio kavu da ga opusti jer mu je npr. dijete bolesno i ta kava mu je „probudila“ čir tj. bolove u želucu očito da nećemo moći jednako izvršavati radne zadatke iako smo po definiciji radno sposobni.

Zašto to pišem?

Privitak:
Download this file (Na peronu br 16 za WEB.pdf)Na peronu br 16 za WEB.pdf[ ]5958 Kb
Više...
 
Tovarnik – što je donijela modernizacija? Na peronu br. 15 PDF Ispis E-mail
Subota, 09 Ožujak 2013 12:59

naslovnica br 15Na istoku Hrvatske, svega dva kilometra od granice s Republikom Srbijom, nalazi se, na desetom paneuropskom koridoru, uredna, obnovljena zgrada kolodvora Tovarnik. U prometnom uredu su tri nova monitora sa situacijom kolosijeka, te neizbježni „UIS“. Kolodvor ima 5 kolosijeka, 12 skretnica i dvije iskliznice.

Ovim je šorom prošao remont i telekomanda. Remont je prošao samo po prolaznim kolosijecima (3. i 4.), a  na skretnicama koje vode prema drugom i petom kolosijeku, brzina je samo 20 km/sat. Na njima nije urađen remont.

Prije rata kolodvor je bio opremljen SS uređajem tipa Lorenz, a između kolodvora u radu je bio APB. Tako je prometnik mogao pratiti hod vlakova do susjednog kolodvora. Sada, nakon modernizacije i uvođenja telekomande, promet vlakova prugom prati TK dispečer iz Vinkovaca. Telekomanda je puštena u probni rad u veljači, a u funkciji je od svibnja 2012. godine. Pruga je osposobljena za brzinu do 160 km/sat. Kada smo stvorili sve ove uvjete, ukinuli smo vlakove. Tako sada prema Srbiji i iz nje, vozi samo po jedan  brzi vlak, a putnički vlakovi (njih pet) ne voze dalje od Tovarnika… Vraćaju se natrag prema Vinkovcima.

Bitno je spomenuti i teretni promet, oko pet vlakova u 24 sata.

Za kapacitete s kojima se raspolaže, ovi brojevi su mizerni. Što je - tu je. Promet robe je „nekim čudom“ prešao na četvrti koridor, a putnici su uvidjeli da ima i drugih načina putovanja.

U povratku prema Vinkovcima prolazim kroz nezaposjednute kolodvore Đeletovce i Jankovce. I ovim je šorom prošao remont. Svi kolosijeci i skretnice su zamijenjeni. Modernizacija je odnijela željezničare,  subvencije su učenike odvele na autobuse, kriza je odnijela radnike, a ekonomija teret.

Ostale su tračnice prekrivene slojem korozije, što dokazuje pustoš, koja vlada ovim šorom.

Privitak:
Download this file (Na peronu br 15.pdf)Na peronu br 15.pdf[ ]5463 Kb
Ažurirano Subota, 09 Ožujak 2013 13:08
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 9 od 12
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!