Home Na peronu


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu
Crtica jednog tehnološkog viška - Na peronu br. 28 PDF Ispis E-mail
Utorak, 22 Travanj 2014 06:19

naslovnica br 28Taman kada pomislim da sam vidio skoro sve, željeznica me uvijek uspije iznenaditi. Najomiljeniji dio je modernizacija u svim porama i segmentima naše tvrtke. I nakon početnog ushićenja da će se konačno nešto pomaknuti s mrtve točke slijedi prizemljenje s dugotrajnim okusom gorčine i da sami sebe podsjetimo da zemlja u kojoj živimo se zove Hrvatska i nažalost  da ništa ne može proći bez nesposobnosti ili lopovluka.

Tako naša firma odlučila je modernizirati način grijanja  u jednom našem malom kolodvoru te potrošiti 50.000,00 kuna i tu ništa ne bi bio sporno da HŽ nekretnine nisu naručile izvedbeni projekt od za sada nepoznate tvrtke. Nakon izvođenja radova na plinskom bojleru od strane ovlaštene tvrtke došli su do zaključaka da projektant nije smatrao potrebitim da se isti bojler priključi i u struju, pa tako nema utičnice predviđene projektom (ipak to je bojler na plin što će njemu struja) isto tako projektant je zaključio da prometni ured nema potrebe za toplom vodom ipak se radi o 8 metara dodatnih cijevi ali smo dobili najsuvremeniji dimovod od 5 m kroz postojeći  dimnjak umjesto fasadne cijevi od 1m.

Eto malo su nas modernizirali pa nemamo se što buniti, a naš dimnjačar ima osiguran posao u za slijedećih nekoliko godina u našem kolodvoru barem on ne mora voditi brigu o tehnološkom višku u svom obrtu pa i neki elektro obrt će ipak morati sprovesti tu struju do našeg bojlera da konačno proradi. Kada bolje razmislim sviđa mi se ekonomsko promišljanje naš tvrtke jer je na tragu priče naše Vlade koja tvrdi da će željeznica sa svojim investicijama biti generator razvoja ove države.

Željezničar  x

Privitak:
Download this file (NA PERONU 28.pdf)NA PERONU 28.pdf[ ]5489 Kb
Ažurirano Utorak, 22 Travanj 2014 06:41
 
Čestitamo 8. ožujka Međunarodni dan žena - Na peronu br.27 PDF Ispis E-mail
Subota, 08 Ožujak 2014 07:03

naslovnica br 27Svim ovim divnim ženama koje rade s nama čestitamo 8. ožujka Međunarodni dan žena.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 27.pdf)NA PERONU 27.pdf[ ]5404 Kb
Ažurirano Nedjelja, 08 Lipanj 2014 05:44
 
Željeznica kakvu želimo? - Na peronu br. 26 PDF Ispis E-mail
Srijeda, 12 Veljača 2014 17:27

naslovnica br 26Iz razgovora s Marijanom Drempetićem, bivšim predsjednikom uprave jedinstvenih HŽ-Hrvatskih željeznica:

Čini nam se da su najveći problemi za HŽ CARGO nastupili u trenutku kad je resorni ministar osobno preuzeo provođenje restrukturiranja?

Mislim da nigdje na svijetu, a osobito ne na željeznici, trgovačka društva bez obzira kako željeznice bile organizirane  ne restrukturiraju ministri. Restrukturiraju to kompetentne Uprave. Zadaća vlasnika je da pronađe ljude koji to znaju učiniti, da im se daju određene ovlasti ali da se od njih zahtjeva određena odgovornost. U nekakvim zadanim okvirima provode nekakve procese koji se ne svode samo na smanjenje troška i broja zaposlenih. Restrukturiranja bez novaca nema. Novaca koji uključuje modernizaciju, koja pak uključuje podizanje konkurentnosti kroz ulaganje u onaj drugi dio željezničke priče a to je željeznička infrastruktura i njezina konkurentnost i njezina sposobnost. Samim promjenama Uprava i imperativima da se dovodi netko i nešto vezano za smanjenje toga tereta državi.

Ako sam dobro iščitao u tisku na svaki milijun prihoda stvori se još milijun kuna gubitka, što je strašno. Nažalost to vjerojatno motivira sve ljude koji su u poziciji da odlučuju o egzistencijama drugih, pri tom mislim prvenstveno na plaće i mirovine onih koji rade u državnom sektoru i onih koji su već odradili svoj nekakav radni vijek, da se tog troška riješe. Mislim da nije rješenje da se isključivo rješenja u restrukturiranju traže kroz smanjenje troška zaposlenih i kroz broj zaposlenih. Osobno nikad nisam mogao shvatiti da je važno koliko ima zaposlenih, važno je koliko oni koštaju. Pri tome mislim da uz jedno odgovarajuće partnerstvo, istinsko partnerstvo i vrlo otvorene razgovore moguće riješiti čitav niz pitanja. Bolje raditi za nekakvu plaću nego za nikakvu plaću. Bolje raditi nego ne raditi, bolje raditi kod domaćeg poslodavca nego kod poslodavca koji će sutra možda prestati s tom djelatnošću, jer više nije za njega dovoljna profitabilna i atraktivna i stvoriti čitav niz problema ne samo po zaposlenike nego i po djelatnosti u cjelini. Mislim da je to jedna nužnost dijaloga, jednog šireg dijaloga o perspektivi i budućnosti HŽ CARGA. To nije samo pitanje CARGA i posljedica koje proizlaze po ljude zaposlene u CARGU, po gospodarstvo koje će patiti zbog toga što nema svog nacionalnog prijevoznika. To je vrlo ozbiljno političko pitanje koje zahtjeva vrlo ozbiljne odgovore.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 26.pdf)NA PERONU 26.pdf[ ]7396 Kb
 
Starosna i prijevremena starosna - Na peronu br. 25 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 09 Siječanj 2014 18:15

naslovnica br 25Da bi osiguranik mogao ostvariti pravo na starosnu ili prijevremenu starosnu mirovinu mora ispunjavati sljedeće uvjete:

  • uvjet starosti
  • uvjet staža

STAROSNA MIROVINA

  1. Pravo na starosnu mirovinu u razdoblju od 1. siječnja 2014. do 31. prosinca 2030. godine ima osiguranik kada navrši 65 godina života i 15 godina mirovinskog staža.
  1. Pravo na starosnu mirovinu ima i osiguranik zaposlen s nepunim radnim vremenom kada navrši 65 godina života i ako provede 15 godina u osiguranju (članak 27. stavak 8. ZOMO).

PRIJEVREMENA STAROSNA MIROVINA

  1. Pravo na prijevremenu starosnu mirovinu u razdoblju od 1. siječnja 2014. do 31. prosinca 2030. stječe osiguranik kada navrši 60 godina života i 35 godina mirovinskog staža (članak 34. ZOMO).
  1. Pravo na prijevremenu starosnu mirovinu ima i osiguranik zaposlen s nepunim radnim vremenom kada navrši 60 godina života i  ako provede 35 godina u osiguranju (članak 27. stavak 8. ZOMO).
  1. Pravo na prijevremenu starosnu mirovinu zbog dugogodišnjeg osiguranja ima osiguranik kada navrši 60 godina života i 41 godinu staža osiguranja (članak 35. ZOMO). U 41 godinu staža osiguranja uračunava se samo, tzv.“ radni staž“, ne i vrijeme na pr.  provedeno u  zatvoru kao bivši politički zatvorenik. Ova mirovina određuje se bez penalizacije.
  1. Pravo na prijevremenu starosnu mirovinu ima osiguranik kada navrši 60 godina života i 35 godina mirovinskog staža, a koji je nakon prestanka osiguranja prouzročenog stečajem, neposredno prije ispunjenja navedenih uvjeta za ostvarivanje prava na mirovinu proveo u neprekidnom trajanju najmanje2 godine kao nezaposlena osoba prijavljena službi nadležnoj za zapošljavanje (članak 36. ZOMO). Ova mirovina određuje se bez penalizacije. Pravo na ovu mirovinu pripada najranije s danom ispunjenja uvjeta ako se osiguranik s tim danom odjavi iz evidencije nadležne službe za zapošljavanje.
Privitak:
Download this file (NA PERONU 25 za WEB.pdf)NA PERONU 25 za WEB.pdf[ ]5573 Kb
 
Na peronu br. 24 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 19 Prosinac 2013 19:47

naslovnica br 24Obilazeći kolodvore istarskog područja, uvjerili smo se kako se  početak modernizacije odmah osjeti preko leđa radnika. Dok se u nekoj od najnovijih sistematizacija pojavila zvjezdica  pored radnog mjesta čuvar ŽCP-a, sa obrazloženjem - smanjenje za X izvršitelja na r. m. čuvar ŽCP-a nakon osiguranja ŽCP-a automatskim uređajem, kao što se daje  raspis kada vlak prometuje prije vremena,  tako se brzojavkom br.546 F obavještavaju svi zainteresirani  da željezničko-cestovni prijelaz Salambati u km 93+745 na pruzi R101 DG - Buzet - Pula između kolodvora Kanfanar i Vodnjan, osiguran BR+ČV, više nije zaposjednut čuvarom ŽCP-a, i da strojovođa prije nailaska na navedeni ŽCP mora postupiti sukladno odredbama članka 165 Pravilnika o načinu i uvjetima za obavljanje sigurnog tijeka željezničkog prometa. I tako dok je uređaj za automatsko osiguranje ŽCP-a  još u postupku proizvodnje, vlakovi voze preko neosiguranog cestovnog prijelaza a radnici koji su radili na radnom mjestu čuvara ŽCP-a su poslani na godišnji odmor bez odgovora kamo će nakon godišnjeg odmora.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 24.pdf)NA PERONU 24.pdf[ ]5589 Kb
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 8 od 12
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!