Home Na peronu


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu
Outsourcing na željezničarski način - Na peronu br. 31-32 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 07 Srpanj 2014 13:26

naslovnica br 31 32Znate li što je zapravo outsourcing? Outsourcing je izdvajanje sporednih djelatnosti iz domena poslovanja poslovnog subjekta. Doslovce: povjeravanje poslova vanjskim izvršiteljima, proces ugovaranja poslovne funkcije nekom drugom.

Zašto to zapravo radimo? Cilj outsourcinga je fokusiranje poslovanja poslovnog subjekta na osnovne poslove u cilju efikasnijeg poslovanja. Ili još jednostavnije redefiniranje i sužavanje brojnih sporednih uloga poslovnog subjekta i fokusiranje na osnovne uloge. Ako poslovne procese doslovce „raspršimo“ i bavimo se svim i svačim ne možemo se efikasno fokusirati na glavni posao, na osnovnu ulogu koju moramo obavljati. I tako nastojimo ili pokušavamo sporedne poslove izdvojiti i predati ih na obavljanje vanjskim izvršiteljima.

Ponavljam, radi se o sporednim poslovima kojih se želimo riješiti.

No u Hrvatskim željeznicama su se dosjetili mnogo boljeg rješavanja sporednih poslova. Sporednim poslovima proglasili su brojne željezničke pruge i naravno željezničke linije a i samo tržište i aktivnosti na tržištu promatraju kao sporednu djelatnost. I sami putnici su zapravo sporedni kao i prijevoz tereta.

I tako ćemo u outsourcing pokušati uvaliti drugome naše pruge, linije, putnike pa i cijelo tržište. Ili što je još jednostavnije jednostavno ćemo te sporedne poslove prestati obavljati. To je još jeftinije i nemamo nikakve gnjavaže s tim sporednim poslovima.

I kada se konačno riješimo svih tih sporednih poslova koji nas gnjave i stvaraju nepotrebne probleme kao što je na primjer prijevoz putnika ili tereta moći ćemo poslovati pozitivno. A što ćemo zapravo raditi? Već će uprave i ministarstvo dati odgovore.

Prvo da se riješimo svih sporednih poslova: čistačica, putnika, tona roba, čuvara… uprava... (pardon nisam siguran za ovo posljednje).

Privitak:
Download this file (NA PERONU 31 32.pdf)NA PERONU 31 32.pdf[ ]6186 Kb
Ažurirano Ponedjeljak, 07 Srpanj 2014 13:38
 
Ne priznajem sud svoje partije - Na peronu br. 30 PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 08 Lipanj 2014 05:34

naslovnica br 30Izvanredni događaji i nezgode te nesreće su sastavni dio našega posla i mislim da rijetko od nas da se nažalost nije sa njima izravno morao suočiti da li kao ishodište ili kao suučesnik. Tko radi taj i griješi onaj koji je na birou za zapošljavanje  niti ne može pogriješiti.  Naša formalna edukacija nas uglavnom priprema na redovit način odvijanja prometa ali nemamo kvalitetnu edukaciju za reagiranje u kriznim situacijama tj. kada bolje razmislim nemamo nikakvu jer poslodavac smatra da pod naletom adrenalina  donosimo svi razumne odluke, da li je to u praksi baš tako? Tko je radio na dan nesreće u Rudinama sigurno do kraja smjene nije imao istu dozu hladnokrvnosti ko na početku smjene. Sva nam srodna zanimanja vatrogasci, policija, zračni prijevoznici, hitna pomoć, itd. svi oni imaju edukaciju i simulaciju za krizne situacije, a kod nas poslodavac niti ne pomišlja da nešto učini na tome polju. U slučaju pregaženja od nas se očekuje da izvidimo da li je glava ili ruka poginulog u kolosijeku ili livadi da bi promet čim prije krenuo. Lako je prometnim instruktorima i kontrolorima u hladovini svojih ureda tumačiti svaki pojedini članak našeg pravilnika bez dotoka adrenalina u krvotok i zamišljati sebe kako bi to oni uspješno razriješili.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 30.pdf)NA PERONU 30.pdf[ ]5480 Kb
Ažurirano Nedjelja, 08 Lipanj 2014 05:44
Više...
 
Čestitamo 1. svibnja Međunarodni praznik rada PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 01 Svibanj 2014 06:44

naslovnica br 29Sve češće se u društvu govori o važnosti građanskog odgoja kao glavnog sredstva promicanja aktivnog građanstva. Građanski odgoj i obrazovanje se odnosi na one aspekte obrazovanja na školskoj razini koji učenike pripremaju da postanu aktivni građani tako što se osigurava da steknu potrebna znanja, vještine i stavove kojima mogu pridonijeti razvoju i dobrobiti društva u kojem žive. Definicija ne obuhvaća samo poučavanje i učenje u učionici već i praktična iskustva koja se stječu kroz školski život i aktivnosti u zajednici. Njime se potiče građane, naročito mlade ljude, da se aktivno uključe u društveni i politički život. Prateći natpise zadnjih tjedana koji se odnose na željeznički sektor molo bi se reći kako bi građanski odgoj i obrazovanje prvo trebalo testirati i primijeniti na željezničkom menadžmentu i političkoj eliti. Više je nego očit njihov nedostatak znanja, vještina i stavova za razvoj i dobrobit društva. Čak bi se moglo reći, oni koji ga najglasnije promoviraju su i najslabiji u provedbi. Ne samo da je potrebno znanje već je potrebna i primjena tog znanja.

U svojoj Uskršnjoj čestitci, kardinal Bozanić je između ostaloga rekao: „Što o sutrašnjici mogu reći nezaposleni, ljudi na rubu siromaštva, preopterećeni na poslu, poljoprivrednici, roditelji? Umjesto da se raduju budućnosti, mnogi sa zebnjom pitaju: Što će biti sutra?“. Bilo je i vrijeme da netko na glas kaže kako danas kod hrvatskih građana prevladava strah za to što će biti sutra. Više je nego očito da željeznički menadžment i politička elita svojim odlukama svjesno i sustavno sije strah među željezničarima. Uz društvo znanja danas nam je više nego ikad prije potrebno graditi društvo vjere.

Mogu li željezničari ruku pod ruku sa znanjem i vjerom dočekati i ovogodišnji 1. svibnja - Međunarodni praznik rada. I na taj način vidjeti svjetlost pored mraka koje su napravili ministra prometa i željeznički menadžment.

Sretan praznik rada!!!

Privitak:
Download this file (NA PERONU 29.pdf)NA PERONU 29.pdf[ ]5821 Kb
Ažurirano Četvrtak, 01 Svibanj 2014 06:57
 
Crtica jednog tehnološkog viška - Na peronu br. 28 PDF Ispis E-mail
Utorak, 22 Travanj 2014 06:19

naslovnica br 28Taman kada pomislim da sam vidio skoro sve, željeznica me uvijek uspije iznenaditi. Najomiljeniji dio je modernizacija u svim porama i segmentima naše tvrtke. I nakon početnog ushićenja da će se konačno nešto pomaknuti s mrtve točke slijedi prizemljenje s dugotrajnim okusom gorčine i da sami sebe podsjetimo da zemlja u kojoj živimo se zove Hrvatska i nažalost  da ništa ne može proći bez nesposobnosti ili lopovluka.

Tako naša firma odlučila je modernizirati način grijanja  u jednom našem malom kolodvoru te potrošiti 50.000,00 kuna i tu ništa ne bi bio sporno da HŽ nekretnine nisu naručile izvedbeni projekt od za sada nepoznate tvrtke. Nakon izvođenja radova na plinskom bojleru od strane ovlaštene tvrtke došli su do zaključaka da projektant nije smatrao potrebitim da se isti bojler priključi i u struju, pa tako nema utičnice predviđene projektom (ipak to je bojler na plin što će njemu struja) isto tako projektant je zaključio da prometni ured nema potrebe za toplom vodom ipak se radi o 8 metara dodatnih cijevi ali smo dobili najsuvremeniji dimovod od 5 m kroz postojeći  dimnjak umjesto fasadne cijevi od 1m.

Eto malo su nas modernizirali pa nemamo se što buniti, a naš dimnjačar ima osiguran posao u za slijedećih nekoliko godina u našem kolodvoru barem on ne mora voditi brigu o tehnološkom višku u svom obrtu pa i neki elektro obrt će ipak morati sprovesti tu struju do našeg bojlera da konačno proradi. Kada bolje razmislim sviđa mi se ekonomsko promišljanje naš tvrtke jer je na tragu priče naše Vlade koja tvrdi da će željeznica sa svojim investicijama biti generator razvoja ove države.

Željezničar  x

Privitak:
Download this file (NA PERONU 28.pdf)NA PERONU 28.pdf[ ]5489 Kb
Ažurirano Utorak, 22 Travanj 2014 06:41
 
Čestitamo 8. ožujka Međunarodni dan žena - Na peronu br.27 PDF Ispis E-mail
Subota, 08 Ožujak 2014 07:03

naslovnica br 27Svim ovim divnim ženama koje rade s nama čestitamo 8. ožujka Međunarodni dan žena.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 27.pdf)NA PERONU 27.pdf[ ]5404 Kb
Ažurirano Nedjelja, 08 Lipanj 2014 05:44
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 7 od 12
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!