Home Na peronu


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu
Ne priznajem sud svoje partije - Na peronu br. 30 PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 08 Lipanj 2014 05:34

naslovnica br 30Izvanredni događaji i nezgode te nesreće su sastavni dio našega posla i mislim da rijetko od nas da se nažalost nije sa njima izravno morao suočiti da li kao ishodište ili kao suučesnik. Tko radi taj i griješi onaj koji je na birou za zapošljavanje  niti ne može pogriješiti.  Naša formalna edukacija nas uglavnom priprema na redovit način odvijanja prometa ali nemamo kvalitetnu edukaciju za reagiranje u kriznim situacijama tj. kada bolje razmislim nemamo nikakvu jer poslodavac smatra da pod naletom adrenalina  donosimo svi razumne odluke, da li je to u praksi baš tako? Tko je radio na dan nesreće u Rudinama sigurno do kraja smjene nije imao istu dozu hladnokrvnosti ko na početku smjene. Sva nam srodna zanimanja vatrogasci, policija, zračni prijevoznici, hitna pomoć, itd. svi oni imaju edukaciju i simulaciju za krizne situacije, a kod nas poslodavac niti ne pomišlja da nešto učini na tome polju. U slučaju pregaženja od nas se očekuje da izvidimo da li je glava ili ruka poginulog u kolosijeku ili livadi da bi promet čim prije krenuo. Lako je prometnim instruktorima i kontrolorima u hladovini svojih ureda tumačiti svaki pojedini članak našeg pravilnika bez dotoka adrenalina u krvotok i zamišljati sebe kako bi to oni uspješno razriješili.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 30.pdf)NA PERONU 30.pdf[ ]5480 Kb
Ažurirano Nedjelja, 08 Lipanj 2014 05:44
Više...
 
Čestitamo 1. svibnja Međunarodni praznik rada PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 01 Svibanj 2014 06:44

naslovnica br 29Sve češće se u društvu govori o važnosti građanskog odgoja kao glavnog sredstva promicanja aktivnog građanstva. Građanski odgoj i obrazovanje se odnosi na one aspekte obrazovanja na školskoj razini koji učenike pripremaju da postanu aktivni građani tako što se osigurava da steknu potrebna znanja, vještine i stavove kojima mogu pridonijeti razvoju i dobrobiti društva u kojem žive. Definicija ne obuhvaća samo poučavanje i učenje u učionici već i praktična iskustva koja se stječu kroz školski život i aktivnosti u zajednici. Njime se potiče građane, naročito mlade ljude, da se aktivno uključe u društveni i politički život. Prateći natpise zadnjih tjedana koji se odnose na željeznički sektor molo bi se reći kako bi građanski odgoj i obrazovanje prvo trebalo testirati i primijeniti na željezničkom menadžmentu i političkoj eliti. Više je nego očit njihov nedostatak znanja, vještina i stavova za razvoj i dobrobit društva. Čak bi se moglo reći, oni koji ga najglasnije promoviraju su i najslabiji u provedbi. Ne samo da je potrebno znanje već je potrebna i primjena tog znanja.

U svojoj Uskršnjoj čestitci, kardinal Bozanić je između ostaloga rekao: „Što o sutrašnjici mogu reći nezaposleni, ljudi na rubu siromaštva, preopterećeni na poslu, poljoprivrednici, roditelji? Umjesto da se raduju budućnosti, mnogi sa zebnjom pitaju: Što će biti sutra?“. Bilo je i vrijeme da netko na glas kaže kako danas kod hrvatskih građana prevladava strah za to što će biti sutra. Više je nego očito da željeznički menadžment i politička elita svojim odlukama svjesno i sustavno sije strah među željezničarima. Uz društvo znanja danas nam je više nego ikad prije potrebno graditi društvo vjere.

Mogu li željezničari ruku pod ruku sa znanjem i vjerom dočekati i ovogodišnji 1. svibnja - Međunarodni praznik rada. I na taj način vidjeti svjetlost pored mraka koje su napravili ministra prometa i željeznički menadžment.

Sretan praznik rada!!!

Privitak:
Download this file (NA PERONU 29.pdf)NA PERONU 29.pdf[ ]5821 Kb
Ažurirano Četvrtak, 01 Svibanj 2014 06:57
 
Crtica jednog tehnološkog viška - Na peronu br. 28 PDF Ispis E-mail
Utorak, 22 Travanj 2014 06:19

naslovnica br 28Taman kada pomislim da sam vidio skoro sve, željeznica me uvijek uspije iznenaditi. Najomiljeniji dio je modernizacija u svim porama i segmentima naše tvrtke. I nakon početnog ushićenja da će se konačno nešto pomaknuti s mrtve točke slijedi prizemljenje s dugotrajnim okusom gorčine i da sami sebe podsjetimo da zemlja u kojoj živimo se zove Hrvatska i nažalost  da ništa ne može proći bez nesposobnosti ili lopovluka.

Tako naša firma odlučila je modernizirati način grijanja  u jednom našem malom kolodvoru te potrošiti 50.000,00 kuna i tu ništa ne bi bio sporno da HŽ nekretnine nisu naručile izvedbeni projekt od za sada nepoznate tvrtke. Nakon izvođenja radova na plinskom bojleru od strane ovlaštene tvrtke došli su do zaključaka da projektant nije smatrao potrebitim da se isti bojler priključi i u struju, pa tako nema utičnice predviđene projektom (ipak to je bojler na plin što će njemu struja) isto tako projektant je zaključio da prometni ured nema potrebe za toplom vodom ipak se radi o 8 metara dodatnih cijevi ali smo dobili najsuvremeniji dimovod od 5 m kroz postojeći  dimnjak umjesto fasadne cijevi od 1m.

Eto malo su nas modernizirali pa nemamo se što buniti, a naš dimnjačar ima osiguran posao u za slijedećih nekoliko godina u našem kolodvoru barem on ne mora voditi brigu o tehnološkom višku u svom obrtu pa i neki elektro obrt će ipak morati sprovesti tu struju do našeg bojlera da konačno proradi. Kada bolje razmislim sviđa mi se ekonomsko promišljanje naš tvrtke jer je na tragu priče naše Vlade koja tvrdi da će željeznica sa svojim investicijama biti generator razvoja ove države.

Željezničar  x

Privitak:
Download this file (NA PERONU 28.pdf)NA PERONU 28.pdf[ ]5489 Kb
Ažurirano Utorak, 22 Travanj 2014 06:41
 
Čestitamo 8. ožujka Međunarodni dan žena - Na peronu br.27 PDF Ispis E-mail
Subota, 08 Ožujak 2014 07:03

naslovnica br 27Svim ovim divnim ženama koje rade s nama čestitamo 8. ožujka Međunarodni dan žena.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 27.pdf)NA PERONU 27.pdf[ ]5404 Kb
Ažurirano Nedjelja, 08 Lipanj 2014 05:44
 
Željeznica kakvu želimo? - Na peronu br. 26 PDF Ispis E-mail
Srijeda, 12 Veljača 2014 17:27

naslovnica br 26Iz razgovora s Marijanom Drempetićem, bivšim predsjednikom uprave jedinstvenih HŽ-Hrvatskih željeznica:

Čini nam se da su najveći problemi za HŽ CARGO nastupili u trenutku kad je resorni ministar osobno preuzeo provođenje restrukturiranja?

Mislim da nigdje na svijetu, a osobito ne na željeznici, trgovačka društva bez obzira kako željeznice bile organizirane  ne restrukturiraju ministri. Restrukturiraju to kompetentne Uprave. Zadaća vlasnika je da pronađe ljude koji to znaju učiniti, da im se daju određene ovlasti ali da se od njih zahtjeva određena odgovornost. U nekakvim zadanim okvirima provode nekakve procese koji se ne svode samo na smanjenje troška i broja zaposlenih. Restrukturiranja bez novaca nema. Novaca koji uključuje modernizaciju, koja pak uključuje podizanje konkurentnosti kroz ulaganje u onaj drugi dio željezničke priče a to je željeznička infrastruktura i njezina konkurentnost i njezina sposobnost. Samim promjenama Uprava i imperativima da se dovodi netko i nešto vezano za smanjenje toga tereta državi.

Ako sam dobro iščitao u tisku na svaki milijun prihoda stvori se još milijun kuna gubitka, što je strašno. Nažalost to vjerojatno motivira sve ljude koji su u poziciji da odlučuju o egzistencijama drugih, pri tom mislim prvenstveno na plaće i mirovine onih koji rade u državnom sektoru i onih koji su već odradili svoj nekakav radni vijek, da se tog troška riješe. Mislim da nije rješenje da se isključivo rješenja u restrukturiranju traže kroz smanjenje troška zaposlenih i kroz broj zaposlenih. Osobno nikad nisam mogao shvatiti da je važno koliko ima zaposlenih, važno je koliko oni koštaju. Pri tome mislim da uz jedno odgovarajuće partnerstvo, istinsko partnerstvo i vrlo otvorene razgovore moguće riješiti čitav niz pitanja. Bolje raditi za nekakvu plaću nego za nikakvu plaću. Bolje raditi nego ne raditi, bolje raditi kod domaćeg poslodavca nego kod poslodavca koji će sutra možda prestati s tom djelatnošću, jer više nije za njega dovoljna profitabilna i atraktivna i stvoriti čitav niz problema ne samo po zaposlenike nego i po djelatnosti u cjelini. Mislim da je to jedna nužnost dijaloga, jednog šireg dijaloga o perspektivi i budućnosti HŽ CARGA. To nije samo pitanje CARGA i posljedica koje proizlaze po ljude zaposlene u CARGU, po gospodarstvo koje će patiti zbog toga što nema svog nacionalnog prijevoznika. To je vrlo ozbiljno političko pitanje koje zahtjeva vrlo ozbiljne odgovore.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 26.pdf)NA PERONU 26.pdf[ ]7396 Kb
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 7 od 12
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!