Home Na peronu


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu
A je to! - Na peronu br. 39 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 02 Ožujak 2015 21:32

naslovnica br 39Svi Vi  koji ste, vidjevši gornju fotografiju (odnosi se na fotografiju na 26. str), pomislili da je ista nastala negdje u Donjecku ili Lugansku, dijelovima Ukrajine zahvaćenima ratom, prevarili ste se. Na  fotografiji je sjeverni dio kolodvorske zgrade u Našicama, točnije prozori na školskoj prostoriji. Nakon što je šef područja zbog lošeg stanja i dotrajalosti stolarije na ovoj prostoriji zatražio da se ista sanira odnosno promijeni, nije  trebalo čekati ni godinu dana, a tvrtka „Leo Grad“, koja ima ugovor s HŽ Infrastrukturom za obavljanje ovakvih i sličnih radova, već je izašla na lice mjesta i intervenirala. Kako ova tvrtka i inače teži alternativnim i nadasve originalnim riješenjima, tako su njeni djelatnici i u ovom slučaju pokazali zavidnu dozu kreativnosti te ostali dosljedni svom inovativnom izričaju. Iako se na prvi pogled čini da su inspiraciju za ovaj zahvat pronašli u jednom „crtiću“ češke proizvodnje, upozoravamo Vas da ništa slično ne pokušavate kod svojih kuća. Ipak je ovdje riječ o vrhunski obučenim profesionalcima. Što bi rekao Laki Topalović u „Maratoncima“: „Ala je opravio, svaka mu čast!“

Privitak:
Download this file (NA PERONU 39.pdf)NA PERONU 39.pdf[ ]6857 Kb
 
U zdrav mozak - Na peronu br. 38 PDF Ispis E-mail
Subota, 14 Veljača 2015 06:27

naslovnica br 38Gledam tako intervju s dr. Milivojem Mandićem i oduševljenju s malim snagama nema kraja. Izvrsna stvar je da ga je netko prepoznao i zaposlio u HŽ Infrastrukturi. Ali kako intervju odmiče sve sam više u čudu. Pa zar je moguće da netko šikanira jedan takav kapacitet i samo mu traži mane i nedostatke!? Pa tko tu koga u zdrav mozak!?!? I tako pomislim na Davora Jurkotića i njegovu emisiju U zdrav mozak. Kad se bez problema javlja i predstavlja kao Tokić iz Vlade RH i bez problema prolazi sve barijere. Tako je nekako i kod nas u firmi. Koriste neki njegovu foru.

Tako kod nas dođe priča znaš, ona ti je prijateljica od Renate, nemoj nju dirati, nije ti to dobro. Mislim si pa što onda, i ja bih volio biti prijateljica od Renate. U zdrav mozak…

Ili kažu, znaš on ti je kum od premijera, nemoj njega dirati. Nisam ni znao da postoji takva funkcija, kum od premijera. U zdrav mozak…

Pa kažu nemoj njega dirati on je kandidat od HDZ-a i bit će direktor. Ne znam onda ni da će HDZ pobijediti na izborima, a ako pobjedi i on bude direktor, bolje da ne pobjede. Ista je priča bila i kad smo čekali SDP-ovce pa njihovi direktori se nisu baš proslavili. U zdrav mozak…

Onda kažu, nemoj njega jer ga čuva sindikat i nitko mu ništa ne može. Mislio sam da sindikati čuvaju radnike, a ne potrošene direktore. U zdrav mozak…

Ili kažu, znaš on ti je radio u uspješnoj firmi. Pa mora da je bio u fondu jer je kod nas potpuno neuspješan. U zdrav mozak…

Onda kažu nije on išao na promet, on je završio pravi fakultet. A ni o od opće kulture, a kamoli znanja. U zdrav mozak…

Onda kažu bio je prvoborac on je naš ponos nemoj njega dirati. Nisam znao da su prvoborci čuvali podrume po Mihanovićevoj. U zdrav mozak…

Dragi dr. Mandiću, u jednoj stvari se ne slažem s Vama. A to je kad ste rekli da danas oni koji vode nemaju viziju gdje nas vode. Imaju oni jasno viziju, a to je da nas sve … u zdrav mozak. Jer to je jedini način da ostanu na svojim pozicijama koje nisu zaslužili.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 38.pdf)NA PERONU 38.pdf[ ]6950 Kb
Ažurirano Subota, 14 Veljača 2015 06:37
 
Slučaj Matovina - Na peronu br. 37 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 15 Siječanj 2015 19:27

na peronu br 37 naslovnica„Gdje prestaje logika, tu počinje željeznica“. Slogan je ovo tolliko puta izgovoren, a još više puta potvrđen u praksi. Sustav vrijednosti na željeznici do te je  mjere urušen i obezvrijeđen, da su nekada rijetke i skoro nemoguće pojave i radnje, danas postale realnost i općeprihvaćeno pravilo. Tako je danas sasvim normalno da se raspisuju interni natječaji na kojima samo što ne piše ime onog zbog koga su  raspisani, normalno je da se za šefove u velikim centrima dovode i imenuju ljudi iz provincijskih kolodvora, u kojima je dolazak vlaka još uvijek prvorazredni društveni događaj (toliko često dolaze), normalno je da se šefovima imenuju i oni koji su godinama najlošiji i najproblematičniji radnici. Isto tako, ako se pojavi netko sa izraženim radnim navikama i sposobnostima, normalno je da ga se skloni na neko periferno radno mjesto, da ne „kvari prosjek“ ostalima. Ipak, slučaj o kome pišemo, kao nijedan prije, u potpunosti je ogolio sav jad i bijedu sustava, do te mjere da je postao svojevrsni simbol svih pobrojanih negativnosti. Luka Matovina, skretničar u kolodvoru Čačinci, već godinama bezuspješno pokušava s jedne strane dobiti ugovor o radu za radno mjesto prometnika vlakova (za koje se i školovao), a s druge strane dobiti premještaj bliže svom mjestu stanovanja (Suhopolje). Posao na HŽ-u dobio je kao najbolji učenik Željezničko-tehničke škole u Zagrebu, smjer tehničar željezničkog prometa (prometnik vlakova) generacije 2000.-2004. U to vrijeme još je vrijedilo pravilo koje je inicirao SINDIKAT PROMETNIKA VLAKOVA HRVATSKE da svake godine 3 najbolja učenika ŽTŠ-a izravno i bez ikakvog natječaja dobiju ugovore o radu na HŽ-u.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 37.pdf)NA PERONU 37.pdf[ ]6645 Kb
Ažurirano Petak, 16 Siječanj 2015 14:12
Više...
 
Kako je Torcida dala jaku podršku Sindikatu prometnika – Na peronu br. 36 PDF Ispis E-mail
Subota, 20 Prosinac 2014 06:04

naslovnica br 36

Od kako je na vlast došla socijaldemokratka struja jedan od osnovnih načina demokratskog izražavanja, a to su socijalno partnerstvo i socijalni prosvjedi postali su nešto najružnije što se događa u Hrvatskoj. To su pokazali mnogi bezuspješni prosvjedi raznih sindikalnih organizacija u Hrvatskoj, bili su to i radnici zdravstva, obrazovanja pa i željeznica. Jedan takav nedavno je bio u Splitu gdje su članovi SPVH prosvjedovali protiv ukidanja vlakova na relaciji Zagre - Split - Zagreb. Iz HŽ Putničkog prijevoza su izražavali negodovanje jer se u tom poduzeću SPVH-a ne nalazi kao brojčano značajan sindikat. U HŽ Infrastrukturi su prosvjedovali radi službenih crvenih kapa koje su radnici nosili na prosvjedu. Niti u jednom poduzeću Uprave nisu pomislile poslušati poruku koju šalju prosvjednici. Ostali su ustrajani u svojem uništavanju željeznice.

Kad gledamo bezuspješan (zasad!) prosvjed branitelja u Savskoj mislimo u sebi: možete vi prosvjedovati koliko želite, ovoj Vlasti to ništa ne znači. Odmah su izašli u javnost kako Šuker dogovara važne poslove u Aziji. Nemaju oni u sebi niti socijalnu niti demokartsku dimenziju. I onda  se dogodi nešto iznenađujuće. Torcida i njihov prosvjed. Grupa ljudi od koje bi se očekivalo da nikoga neće previše zanimati. Ali u pitanju je nogomet. Ono što nas zanima. I oni naprave prosjed koji postaje top tema u svim medijima i uspije podijeliti i političare i kvazi poduzetnike i uljuljani ostatak srednjeg sloja pa u konačnici i sve one koje nogomet ne zanima. Na sve to poznati socilog Dražen Lalić izjavi:

"To je sukob dvaju poimanja nogometa: jedno je nogomet koji uključuje publiku i koji postoji ponajprije zbog publike, taj nogomet je naš nacionalni ponos. Drugo je jedno cinično gledanje nogometa kao  obične dobiti. Mislim da se protesti šire i na druge gradove, ovo u Splitu je tek uvertira."

Kao što vrijedi za nogomet vrijedi za željeznicu. Postoje dvije koncepcije željeznice. Ona željeznica koja uključuje sve strane: korisnike, društevnu zajednicu pa i radnike i ona željeznica u kojoj se gleda samo dobit politički instalirane podobne manjine. Oni govore o prihodima i troškovima, a iz željeznice izvlače nacionalnogo bogatstvo i rasprodaju nacionale dragulje. Isto tako Lalić kaže da je aktualni sustav maligan i politički oktroiran: Ali, nije samo HDZ za to kriv, nego i SDP. Tri godine nije ništa učinio, a hitno treba promijeniti Zakon o sportu i Zakon o suzbijanju nereda na tribinama, a to je prije svega stvar premijera i ove Vlade."

Željeznici su potrebni također bolji Zakoni i laž je da su ovi usklađeni sa EU direktivama. To je samo izgovor. Potrebna nam je i razvojna Stratgeija prometnog sustava Republike Hrvatske, a ne muljaža koju nudi ministar prometa. Potreban nam je i Nacionalni program željezničke infrastrukture. A to je također prije svega stvar premijera i ove Vlade.

Iako toga nisu svjesni pripadnici i simpatizeri Torcide su svojim prosvjedom na rivi dali punu podršku i sindikalnom prosvjedu koji je organizirao SPVH.

Privitak:
Download this file (NA PERONU 36.pdf)NA PERONU 36.pdf[ ]8035 Kb
Ažurirano Subota, 20 Prosinac 2014 15:46
 
Osvrt na uručivanja „Pismenog naloga“ - Na peronu br. 35 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 13 Studeni 2014 16:42

naslovnica br 35Prema članku 81. stavku 5. Zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava („NN“, br. 82/13.) nedvojbeno je da se strojovođa vlaka o svim iznimnim prilikama i postupcima (smanjivanje brzine, neispravnost signalizacije, neispravnost uređaja za osiguravanje željezničko-cestovnih prijelaza, ulazak na zauzeti kolosijek i slično) mora pouzdano i pravovremeno obavijestiti signalnim znacima ili na drugi propisani način.

Jedan od propisanih načina obavještavanja je i obavještavanje putem „Pismenog naloga“(EPS-5).

Detaljnije odredbe o „Pismenom nalogu“ propisane su odredbama članka 214. i 221. Pravilnika o načinu i uvjetima za obavljanje sigurnog tijeka željezničkog prometa („NN“, br. 133/09.,14/10., 56/12.) – u daljnjem tekstu „Pravilnik“.

„Pismeni nalog“ ubraja se u tzv. ručne evidencije, što znači da se isti popunjava, odnosno ispisuje rukom. Dopušteno je da se tekst zapovijedi može unaprijed otipkati i nalijepiti na oba primjerka pismenog naloga i istu na propisani način ovjeriti.

Na „Pismenom nalogu“ predviđena su mjesta za potpis radnika (prometnik vlakova i strojovođa). Prema Pravilniku, na tim mjestima dotični radnici moraju čitljivo napisati svoje ime i prezime te se potpisati.

Kako navedenu odredbu primijeniti u praksi?

Ukoliko, prilikom uručivanja, u „Pismenom nalogu“ na mjestu predviđenom za potpis prometnika vlakova nema čitljivo napisanog imena i prezimena prometnika vlakova i njegova potpisa, strojovođa bi trebao odbiti prijam takvog naloga.

Ukoliko, prilikom uručivanja, u „Pismenom nalogu“ na mjestu predviđenom za potpis strojovođe nema čitljivo napisanog imena i prezimena strojovođe i njegova potpisa, prometnik vlakova bi trebao odbiti davanje zapovijedi za polazak vlaka.

Osobno vjerujem da su prometnici vlakova i strojovođe, glede uručivanja „Pismenog naloga“, na takvoj razini profesionalnosti da ne bi trebalo očekivati postupanje koje nije u skladu s propisima.

Damir Štefinec

Privitak:
Download this file (NA PERONU 35.pdf)NA PERONU 35.pdf[ ]7622 Kb
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 6 od 12
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!