Home Na peronu


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu
Na peronu br. 51 PDF Ispis E-mail
Srijeda, 23 Ožujak 2016 15:45

naslovnica br. 51Polupani lončići... i duhovi iz ormara…

80-tih godina postojala je pod tim imenom dječja  igra. Danas, povezana s duhovima iz ormara, pojavila se u HŽI. Nakon što je povišena najamnine došlo je zatvaranja kantine u Žutoj kući. Sama po sebi, kantina i nije bila nešto posebno, osobito jer se pojavio automat za kavu na hodniku. Ipak, nudila je uz skromnu ponudu gableca, solidne tople i hladne napitke te nezaobilaznu kavu. Ovalna kantina bila je zaštitni znak naše direkcije. Zatvaranjem iste, sve je nestalo u sekundi.

Ovdje počinje naša prava priča. Nestankom kantine nestala je i usluga serviranja kave menadžmentu. A ona iz automata nije dovoljno dobra za višu klasu željezničara. I tu kreće osuvremenjena igra Polupanih lončića.  Skupljene su  sve promotivne šalice koje su ikada postojale. I takve su pronađene na policama ormara stare arhive. Lončići (šalice) nisu polomljeni, samo malčice prašnjavi i poneki okrhnuti, no daju se lako oprati i osvježiti te poslužiti direktorima za ispijanje dragocjenog napitka.

I sad gdje su nam tu još duhovi!? Naime, nisu to obični lončići. Dugim ležanjem na policama skladišta  taložila se mudrost i strategija svih dosadašnjih Uprava. I tko zna, možda će iz novih taloga upravo tih lončića, biti iščitana sudbina cijelog HŽI Društva i budućeg poslovanja... Ako ne, talog će nam ponuditi već provjerenu sudbinu namještenih nabavnih natječaja, propalih investicija i željezničkih nesreća.

Privitak:
Download this file (NA PERONU BR 51.pdf)NA PERONU BR 51.pdf[ ]7536 Kb
 
Licemjeri, tu oko nas - Na peronu br. 50 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 25 Veljača 2016 15:52

naslovnica br. 50Trebamo li u našim sindikalnim novinama ili u našem sindikalnom djelovanju lagati, zanemarivati činjenice, prešućivati istinu i promovirati nešto za što znamo da je laž i da ne počiva na činjenicama, da bismo se dopali onoj niskoj, srednje i visoko rangiranoj upravljačkoj „šaci jada“ na poslovnoj sceni društava nastalih podjelom HŽ-a kako bi nas prestali progoniti i vrijeđati? I da bismo za tu svojtu bili prihvatljivi?

Naravno da ne trebamo i nećemo, koliko god nas progonili...

I zato gospodo poruka vama je -  grdno ste se prevarili, bar što se SPVH tiče, tako da ćete nas na vašu veliku žalost morati i dalje trpjeti utemeljenu kritiku. Mi nemamo straha od vas. Nemamo strah od vlastodržaca koji su spremni za svoj opstanak valjati se u blatu, u kaljuži i druge gurati u nju.

Sloboda je slatka i opojna samo za one koji imaju kičmu koja se ne da savijati. Za  licemjere i sve slične postoji sreća u poslodavčevoj slobodi tzv. diskrecionog prava, koja sama sebi propisuje što se smije, a što ne, koja daje slobodu od odgovornosti prema sebi i okolini. Odgovornost je za njih kuga od koje bježe k'o vrag od tamjana…

Stvar koja me daleko najviše živcira jeste licemjerje u poslu.

Da je to neka nebitna stvar, mogli bismo reći da sam suvišno napet, da vidim bijele miševe, ali ta kuga koja je u HŽI normativ ponašanja i razmišljanja zapravo je razlog zašto kao tvrtka propadamo i zašto ćemo kao tvrtka nastaviti propadati sve dok se poslovno licemjerje uopće tolerira ili još gore - ono što je danas slučaj - naširoko potiče.

Znači, ne govorimo o političarima, ne govorimo o nepismenima, ne govorimo o primitivnima, ne govorimo o neodgovornima, govorimo o licemjerima, ljudima koji  osuđuju ili pozivaju na osuđivanje drugoga dok je kritičar sam kriv za ono za što osuđuje drugoga. Uglavnom, naš licemjeri iz naslova funkcioniraju kao kotačići poslovnog procesa u HŽI, a pričaju o sebi da su savršeni, svi ostali su bagra.

ideja: gordan ponjavic i more

Privitak:
Download this file (NA PERONU BR 50.pdf)NA PERONU BR 50.pdf[ ]7018 Kb
Ažurirano Četvrtak, 25 Veljača 2016 17:13
 
NA PERONU BR. 49 PDF Ispis E-mail
Subota, 23 Siječanj 2016 08:31

naslovnica br 49Ujeo vuk magare ili baš nas briga

Neki dan smo se u SPVH-u pokušali prisjetiti (bez da zavirujemo u arhivu) onako „od oka“ koliko smo puta u zadnjih nekoliko godina upozoravali na razne negativne pojave i probleme samo u željezničkom sustavu. Dopisi ministarstvu prometa i samom ministru, premijeru i članovima Vlade, saborskom odboru za promet, predsjedniku Sabora, upravi HŽ Infrastrukture i NO, medijima… Organizirali smo i okrugle stolove o aktualnim temama i problemima koji nas muče uz sudjelovanje najeminentnijih stručnjaka, intervjuirali znanstvenike o njihovom viđenju problema, razmjenjivali međunarodna iskustva sa kolegama iz Poljske, Slovenije, Austrije, Slovenije, Srbije …

U razgovoru uz kavu prisjetili smo se Cervantesa i njegovog don Quijota koji je bezuspješno jurišao na vjetrenjače. Jurišamo li mi u SPVH-u na vjetrenjače?

Da podsjetimo naše članove kao i sve čitatelje na vrlo ozbiljne probleme i pogreške na koje smo ukazivali a koje su ozbiljno ugrožavale i ugrožavaju opstojnost ne samo željeznice već i cijelog prometnog sustava: ukidanje pruga i propadanje HŽ Putničkog prijevoza (prihodi im se višestruko smanjuju i ne poduzima se ništa) neuspjela privatizacija HŽ Carga, propali natječaji za EU fondove (pruga D. Selo – Križevci), nestručnost ministarstva što se posebno očitovalo u takozvanoj „Prometnoj strategiji“ za koju smo dokazali i elaborirali da s prometom nema nikakvih dodirnih točaka i „kupnja“ zemljišta koje nam nije potrebno…

Zabilježili smo i posljednji slučaj nezakonita otkaza devetorici naših djelatnika na što smo bezuspješno upozorili pa smo morali poduzeti korak dalje i uz prijavu DORH-u angažirali pravnicu kako bi zaštitili naše djelatnike.

Kakve su bile reakcije na sve navedeno? Sveučilišni profesori, priznati znanstvenici, uvaženi ljudi od struke… pravnici, ekonomisti, prometaši … mogli smo i možemo tim „uhljebima“ rođacima i nećacima, podobnima i „sposobnima“ govoriti i pisati koliko nam drago oni će i dalje tjerati po svome. Dok ne nastanu promjene.

Kakve promjene želimo? Ne trebaju nam nikakvi genijalci, ni poštenjačine, ni super stručnjaci, ni… Treba nam samo malo, malkice odgovornosti.

Da prestane biti istinita ona narodna „ujeo vuk magare“ iliti baš me briga. Da se konačno počne odgovarati za svoje postupke: za nerad, neznanje, nepoštivanje zakona i samovolju i slično. O kriminalu da se i ne govori.

Od nove vlasti očekujemo samo to. Ostalo će doći samo po sebi.

Očekujemo li suviše?

Privitak:
Download this file (NA PERONU BR 49.pdf)NA PERONU BR 49.pdf[ ]7120 Kb
Ažurirano Subota, 23 Siječanj 2016 08:36
 
Možemo li se radovati li ne? - Na peronu br. 48 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 21 Prosinac 2015 17:16

naslovnica br 48Evo, za nekoliko dana dolazi nam Nova 2016. i doba je Adventa ali i sumiranja rezultata iz sada već gotovo Stare godine.

Dakle, čime se možemo pohvaliti u 2015. godini? Koja smo postignuća zabilježili?

Otvorili smo na stotine radnih mjesta, podigli plaće, rekonstruirali stotine kilometara pruga, otvorili nove željezničke linije, poslovni rezultati su nam naprosto fantastični. Investirali smo mnogo u budući razvoj; kupili smo daleko ispod cijene zemljište bez kojega ne možemo dalje poslovati, riješili se nepoćudnih kadrova u nekretninama koji su očito bili kočnica razvoja i takoreći „državni neprijatelji“, zapošljavali provjerene eksperte…

A Uprava? Naravno da je to sve zasluga naše divne Uprave. I ne samo to. Osim krucijalnim problemima važnim za budućnost Infre Uprava je vodila cijelo vrijeme i o naizgled sitnim detaljima: uštedi na kupnji novogodišnjeg drvca, pažljivo praćenje evidencije dolaska na posao, suhomesnatim proizvodima u podrumima kolodvora… Sve su to naizgled sitnice koje mogu ozbiljno ugroziti našu budućnost. I zato velika hvala našoj bajnoj Upravi, Nadzornom odboru i Skupštini društva koju čini jedan čovjek naš dragi ministar Hajdaš Dončić. I njihovom timskom radu u kojem konsenzus nikada nije dolazio u pitanje. Kakva kontrola, kakvi bakrači, svi mi mislimo i radimo kao jedan.

I zato znamo da nas uz sadašnju upravljačku strukturu čeka blistava i bezbrižna budućnost. Hrvatska nije u krizi a HŽ Infra još manje. Idemo naprijed.

Ovaj tekst smo napisali jer je uskoro Božić i Nova godina i ne želimo vam pokvariti raspoloženje. Koji puta moramo i „malkice“ lagati u cilju dobrog raspoloženja i antidepresivnih mjera.

A poslije Nove godine ćemo otvoriti oči i pogledati gdje smo. I sjetiti se onog starog vica još iz socijalističko – komunjarskih vremena; živjeli smo u mraku a onda su došla nova vremena i neka budala je upalila svjetlo.

Trebamo li imati ljude u Hrvatskoj koji će nam paliti svjetlo? Mi u SPVH-u svima želimo sve najbolje u 2016. godini i smatramo da u Hrvatskoj treba paliti svijetla. I trebaju nam lučonoše koji će nam ukazivati na stvarnost i upozoravati na pogreške.

Uvijek smo to radili i radit ćemo i dalje. Ma koliko istine nekima bile neugodne.

I još jedno: svima članovima sindikata… želimo sve najbolje…

Privitak:
Download this file (NA PERONU BR 48.pdf)NA PERONU BR 48.pdf[ ]6981 Kb
 
Natrag, a ne naprijed (bolje bi bilo) - Na peronu br. 47 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 16 Studeni 2015 19:03

naslovnica br 47Za posljednju kampanju SDP je pripremio slogan „Naprijed, a ne nazad.“  U konačnici se poruka malo izmijenila u „nema povratka na staro“, ali smisao je ostao isti. No tema ovog teksta nisu izbori, već samo kratka analiza vremena putovanja vlakovima na pravcima iz Zagreba prema Vinkovcima, Sisku i Varaždinu prema voznim redovima od 1958. godine pa sve do današnjih dana. I kada se pogledaju vozna vremena čini se kako bi „povratak na staro“ odgovarao i željezničarima i putnicima. Primjerice, davne 1938. godine direktnim vlakom od Zagreba do Beograda putovalo se četiri sata ili 1978. Od Zagreba do Siska najbrži je vlak stizao za 34 minute. Za samo 2 sata i 28 minuta, davne 1988. se stizalo od Zagreba do Vinkovaca. Otprilike toliko danas se putuje autocestom od Vinkovaca do središta Zagreba (provjereno).

Od kada je Hrvatske, Hrvatske željeznice su u konstantom procesu restrukturiranja, procesu kojem se kraj ne nazire. U tom restrukturiranju željeznički sustav gubi radnike, putnike, terete i nekretnine. Sve to bio je povod da malo zavirimo u vozne redove i vratimo se u vremena kada se za putovanje vlakom tražila karta više, kada su se prodavale dvostruke rezervacije i kada su vagon restorani bili puni cijelo vrijeme putovanja od Zagreba do Splita. Posljednja SDP-ova vlada najavila je velika ulaganja u željeznicu i dok je ministar financija bio Slavko Linić i sistem je vodila prva Uprava, naslućivalo se da se konačno kreće. Brzine vožnji vlakova, doduše zakratko, u većoj mjeri su se povećavale nego što su se smanjivale. Podjela željeznice pak dovodila je do apsurdnih situacija da se na novoobnovljenim prugama HŽ Putnički prijevoz odlučivao za prijevoz putnika autobusima. I ukoliko sve to metnemo na stranu krenut ćemo s analizom voznih vremena kako su navedena u knjižicama Voznog reda 1958., 1959., 1978., 1988., 1998. i konačno ove godine.

Ostatak teksta je u ovom broju „Na peronu“.

Privitak:
Download this file (NA PERONU BR 47.pdf)NA PERONU BR 47.pdf[ ]7319 Kb
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 4 od 12
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!