Home Na peronu


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Na peronu
Željezničari i „zločesti kanarinci“ - Na peronu br. 57 PDF Ispis E-mail
Subota, 15 Listopad 2016 07:05

naslovnica br 57Neki dan sam čuo kako je Siniša Sakoman, nakon 27 godina radnog staža uzeo otpremninu i otišao sa željeznice. Oni koji su proveli koju godinu na željeznicu složit će se da je takav podatak znak da je „nešto trulo u državi Danskoj.“ Siniša je genetski bio predodređen da radi na željeznici i svi koji ga znaju, reći će kako je volio svoj posao i odlično ga je radio. Tragom informacije, nazvao sam kolege iz, HŽ Putnički prijevoz i oni su mi rekli kako je sve točno. Otišao je pošto više nije mogao trpjeti teror i omalovažavanje. No to je tek vrh ledenog brijega.

Jasno je kako situacija u kojoj je na željeznici otpušteno gotovo 6000 radnika u posljednjih pet godina pogoduje, pa čini mi se čak iziskuje različite metode maltretiranja i zastrašivanja. Primjer iz HŽ Putničkog prijevoza koji ćemo ukratko opisati dokazuje kako je Uprava tog poduzeća u najmanju ruku podržavala one koji tlače druge. Dakle, managerica koja se strelovitom brzinom uspela na hijerarhijskoj ljestvici HŽ Putničkog prijevoza „ničim izazvana“ izjavljuje:  „Ovu firmu treba zapaliti, i sve radnike, ma ne samo njih nego i njihove obitelji i djecu. Djecu treba nabiti na kolac i zapaliti.“ Tri radnice se nakon toga žale praktički svima: Upravi HŽ putničkog prijevoza, Ljudskim potencijalima i pravnim poslovima, Glavnom povjereniku, trima sindikatima i nakon što mjesec dana nema reakcije, žale se i članovima Nadzornog odbora i opet ništa. Zbog čega uopće postoji figura kao što je Glavni povjerenik za etiku?... Ostatak teksta pročitajte u novom Na peronu

Privitak:
Download this file (Na peronu  57.pdf)Na peronu 57.pdf[ ]5116 Kb
 
Pismo koje nitko nije dobio - Na peronu br. 56 PDF Ispis E-mail
Petak, 16 Rujan 2016 09:05

 naslovnica br 56izmišljeno pismo

 

Poštovana upravo,

obraćam Vam se sa zamolbom za ukidanje Vaše odluke kojom mi je dodijeljeno 1292,00 kn/mjesečno na ime troškova međumjesnog prijevoza i još 360,00 kn/mjesečno za troškove mjesnog prijevoza, a što ukupno iznosi 1652,00 kn/mjesečno. To nije u skladu s važećim KU, a čini mi se i suprotno je zaključku Povjerenstva za tumačenje i praćenje primjene kolektivnog ugovora HŽ Infrastrukture d.o.o. od 2. prosinca 2015. godine. Sve gledam što piše u tim odredbama i crvenim se pred radnicima  RJ HŽI Jug (kolodvori Pađene, Plavno i Knin), ali i pred onima koji iz Ogulina putuju do ličkih kolodvora koji su tražili tumačenje odredbi članka 183. KU, odnosno kako se nedvosmisleno utvrđuje udaljenost od mjesta stanovanja do mjesta rada.

Dakle, Povjerenstvo je zaključilo da, uvažavajući racionalnost troškova, poslodavac ima pravo organizirati vlastiti prijevoz na pojedinim područjima, a radnici za koje je poslodavac organizirao prijevoz na određenoj relaciji za tu relaciju nemaju pravo na naknadu troškova za prijevoz na posao i s posla.

Meni je važna ova rečenica: Za utvrđivanje udaljenosti od mjesta stanovanja do mjesta rada mjerodavna je HAK-ova interaktivna karta.

Zbrajam sve te činjenice i čudim se samoj sebi jer

1. živim u Varaždinu, u ulici Dragutina Rakovca broj 54.

2. radim u Zagrebu, u žutoj zgradi, u Mihanovićevoj 12.

varazdin zgUbacim te podatke u HAK-ovu interaktivnu kartu i dobijem da je moja udaljenost od mjesta mog boravka do mjesta rada iz mog ugovora o radu 85,61 km. (https://map.hak.hr).

Eto, tu je moj problem, ako me razumijete. Ja nisam u kategoriji onih koji su udaljeni više od 100 km od mjesta rada i za mene ne možete donositi posebnu odluku da mi isplaćujete više no što je određeno KU. 720 kuna i ni lipe više.

Ovime molim da mi odmah i bez odlaganja oduzmete sav iznos koje ste mi pogrešno obračunali primjenjujući svoju odluku br. UI 39-10-6/2016. od 20. ožujka 2015. a što ukupno iznosi  17.670 kuna.

S poštovanjem.

u potpisu: znadete vi mene

 

p.s.

S LJUBAVLJU: ŠEFICI SLUŽBE ZA OBRAČUN PLAĆE


Privitak:
Download this file (Na peronu  56.pdf)Na peronu 56.pdf[ ]4368 Kb
Ažurirano Petak, 16 Rujan 2016 09:17
 
Na peronu i oko njega - NA PERONU BR. 54-55 PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 18 Srpanj 2016 20:04

naslovnica br 54Mika i Giba

Od samog početka izlaženja službenih vijesti Sindikata prometnika vlakova Hrvatske, odnosno glasila „Na peronu“, reakcije na ovaj list i njegov sadržaj bile su podijeljene. Uz mnoštvo onih pozitivnih kritika, među kojima se najviše pozdravljalo to što konačno postoji list koji piše i o onoj tamnoj strani medalje kada je o položaju izvršnih radnika riječ, sasvim očekivano, bilo je i puno onih negativnih komentara kojima se po svaku cijenu pokušavao umanjiti mogući utjecaj ovog lista na sve one kojima je bio dostupan i koji su ga čitali. Riječi se često nisu birale, a išlo se čak toliko daleko da je proglašavan jeftinom propagandom, žutim tiskom ili jednostavno, smećem. Najglasniji u tim kritikama bili su „intelektualci“ i „akademici“ kojima su krajnji doseg i vrhunac književnog obrazovanja bili crtani stripovi o izvjesnom Čiki i Zagoru, a od stručne literature preferirali su uglavnom časopise kao što su „Erotika“ i „Smokvin list“. S tim i takvim referencama, naviknuti da svoju pozornost usmjeravaju uglavnom na ilustracije i fotografije, list u kojem su prevladavali tekstovi i kojeg je prvenstveno trebalo čitati, bio im je čista egzotika i pljuvati po njemu bila im je gotovo pa svjetonazorska obaveza. Najčešći njihov komentar vezan uz ovaj list bilo je „filozofsko“ pitanje: „Tko to uopće čita“? Za izreku „Ne sudi o drugome prema sebi“ vjerojatno nikada nisu čuli. Danas, nakon 4 i po godine izlaženja, realnost je potpuno drukčija od one koju su  spomenuti „filozofi“ očekivali i pravo pitanje glasilo bi: „Imali li uopće netko tko to ne čita?“ A činjenica je da ga čitaju čak i oni za koje se opravdano mislilo da bi prije čitali telefonski imenik Pekinga ili sabrana djela Zdravka Tomca nego li ovo naše glasilo. Osim onih kojima je prvenstveno namijenjeno, što znači  članovima SPVH-a i ostalim radnicima HŽ Infrastrukture, možda i s ponajviše pozornosti čitaju ga predstavnici poslodavca, a što su neki od autora pojedinih tekstova osjetili i na vlastitoj koži. Ipak i takve stvari treba promatrati s pozitivne strane, jer prava vrijednost ovog lista ne mjeri se samo njegovom popularnošću niti brojem čitatelja, već i reakcijama koje pojedini njegovi tekstovi izazivaju  na samom terenu ( a potpuno je nesporno da ih izazivaju ).

Privitak:
Download this file (Na peronu  54.pdf)Na peronu 54.pdf[ ]5104 Kb
Ažurirano Ponedjeljak, 18 Srpanj 2016 20:09
Više...
 
Nesvakidašnja jadikovka - Na peronu br. 53 PDF Ispis E-mail
Srijeda, 15 Lipanj 2016 06:21

naslovnica br 53Ako je problem s neokrečenim prometnim uredom u kolodvoru Đurđenovac nešto sasvim uobičajeno za našu tvrtku i radne prostorije izvršnog osoblja, onda je onaj u kolodvoru Slatina sve samo ne uobičajen i mogao bi se slobodno i bez ikakvog uveličavanja svrstati u rubriku „ vjerovali ili ne “. Skoro pa nadrealno zvuči da u 21. stoljeću, u samom centru grada, niti jedan od skretničarskih blokova nema uvedenu vodu tj. nije priključen na gradski vodovod, kao i to da ovaj problem  traje već više od 40 godina. Bitno je reći i to da se u sklopu bloka 1 nalazi i WC koji iz spomenutog razloga nikad nije bio u funkciji. Mijenjale su se u međuvremenu države, društvena uređenja, organizacijske jedinice, generacije željezničara otišle su u mirovinu da bi umjesto njih sada radili neki novi ljudi, jedino je problem ostao nepromijenjen.  Možda bi razlog za njegovo neriješavanje trebalo tražiti u profilu radnika koji rade u tim blokovima. Da su to kojim slučajem radna mjesta nekih egzotičnih zanimanja  (to su ona radna mjesta koja sama sebi napišu ugovore po kojima nikad ne mogu dobiti otkaz), a da se spomenuti blokovi nalaze negdje u pustinji, vjerovatno bi već odavno pored svakog od njih  bili iskopani arteški bunari i zasađene cvjetne oaze. Kako su ovdje ipak u pitanju samo „obični“ skretničari, a oni su ionako planirani za „rasip “ čim poslodavac uloži one silne milijarde u modernizaciju pruge, do priključka njihovih blokova na vodovod  teško da će doći i u ovom stoljeću. Na ovaj problem nadređeni su više puta upozoravani, što pismeno, raznim dopisima i zamolbama, a što usmeno, na raznim skupovima i sastancima. Naravno,  njihovih obećanja o rješavanju istog nikada nije nedostajalo, ali što to vrijedi kad  na raznim domjencima i pinkl-balovima, uslijed djelovanja mješavine iločke graševine i afričke šljive, dodatno pojačane veselim zvukovima tamburice, problemi tamo nekih skretničara imaju značaj kao i izvoz dudovog svilca za rast crnogorskog BDP-a. Čarobne riječi kojima regionalni čelnici „zapuše“ usta i onima najskeptičnijima uvijek su iste: „U planu je“. Nakon što ih čujete, možete biti više nego sigurni da od svega  toga  neće biti ništa.

Privitak:
Download this file (na peronu  53.pdf)na peronu 53.pdf[ ]4746 Kb
Ažurirano Srijeda, 15 Lipanj 2016 06:43
Više...
 
Svakidašnja jadikovka - Na peronu br. 52 PDF Ispis E-mail
Srijeda, 27 Travanj 2016 17:55

naslovnica br. 52Odustali smo nakon razgovora s jednim od predstavnika poslodavca, inače zaduženim za prenošenje pozdrava, te dočeke i ispraćaje putnika (jedno od onih radnih mjesta čije je postojanje  samo sebi svrha)  koji nas je uvjerio da je rješavanje problema prometnog ureda uveliko u tijeku i da je samo pitanje dana kada će otpočeti radovi.

Na cjelokupnoj mreži HŽ Infre sasvim sigurno da nema kolodvora u kojem su radni uvjeti dovedeni do takve razine da ne bi mogli biti bolji. Dok se negdje radi tek o sitnim nedostacima koje bi trebalo otkloniti, negdje su opet neophodni puno veći i financijski zahtjevniji radovi kako bi se uvjeti u kojima naše kolege žive i rade mogli ocijeniti kao zadovoljavajući. Kad je riječ o manjim zahvatima i preinakama, njih  radnici često znaju riješiti samoinicijativno i o vlastitom trošku, jer ako bi čekali da to odradi onaj kome je to zakonska dužnost, znači poslodavac, vjerovatno bi mnogi od njih prije dočekali odlazak u mirovinu. Ipak, u slučajevima za čije  rješenje  je neophodan angažman vanjskih tvrtki i izvođača, tu se puno teže dolazi do pozitivnih rješenja i sve ovisi isključivo o dobroj volji poslodavca. Ovom prilikom donosimo Vam priču o  Đurđenovcu, odnosno prometnom uredu u ovom kolodvoru (u sklopu kojeg je i prostorija putničke blagajne), koji je zadnji put okrečen još one godine „kad je žito bilo prerodilo“. Radove je izvela tvrtka „PZZ Inženjering“ koja je, usput da spomenemo,  ugašena 2010. godine,  što je u neku ruku bio  očekivan slijed događaja uzimajući u obzir  kvalitetu i brzinu  usluga koje je ista pružala, kao i cijenu koju je za te usluge naplaćivala. Neposredni izvršioci bili su trojica „stručnjaka“ čije je radno vrijeme obavezno počinjalo pauzom, a koja je ponekad znala potrajati i po nekoliko sati i za vrijeme koje su, kako su to sami znali reći, „nabijali radnu temperaturu“ hraneći se uglavnom Badelovim „prehrambenim“ proizvodima. Radovi koji bi u normalnim okolnostima trajali oko tjedan dana, u ovom slučaju potrajali su skoro 2 mjeseca, a kvaliteta urađenog bila je vidljiva već nakon godinu dana kada je boja sa zidova počela otpadati. Cijena? Prava sitnica! Otprilike kao da su osim krečenja, na cijelu zgradu stavili i novu fasadu. S izolacijom, naravno. Na loše stanje prometnog ureda u kol. Đurđenovac poslodavac, odnosno njegovi predstavnici u Regiji Istok,  upozoreni su više puta, što usmeno što pismeno, a u isto su se mogli uvjeriti i na licu mjesta za vrijeme bezbroj provedenih  kontrola i obilazaka. Kako i unatoč tome ništa konkretno nije urađeno, ponovo smo im se obratili pisanim upitom. Službeni (pisani) odgovor ni do danas nismo dobili. Radi korektnosti, moramo reći da je bilo usmenih prijedloga s njihove strane da problem riješimo sami, s tim da nam oni osiguraju dio potrebnog materijala. Čak je i naš kolega Branko Mazur, skretničar iz Đurđenovca, bio spreman sam obaviti sve potrebne radove.

Privitak:
Download this file (Na peronu br 52.pdf)Na peronu br 52.pdf[ ]4084 Kb
Ažurirano Srijeda, 27 Travanj 2016 18:01
Više...
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 3 od 12
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!