Home Ljudi


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Ljudi
Biti skretničar PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 03 Veljača 2014 07:18

Civili, a često i radnici HŽ-a koji nisu izvršni radnici o skretničarima ne znaju ništa ili im je znanje toliko površno da se može svesti na oskudno enciklopedijsko:

skretničar je željeznički radnik koji rukuje skretnicama, tj. posebnim uređajima pomoću kojih su dva kolosijeka međusobno povezana tako da vlakovi mogu prelaziti s jednoga na drugi bez zaustavljanja.
U kolodvorima s mehaničkim osiguranjem skretničar ručno postavlja skretnice i tako osigurava vozni put vlaka ili manevarskih vozila. Skretničar otključava skretnicu, dohvaća polugu i zamahom prebacuje skretnički uteg u položaj za namjeravanu vožnju (smjer ili skretanje) ili u redovit položaj, a zatim zaključava skretnicu. Obavještava prometnika vlakova o osiguranom putu vožnje, osobno ili fonogramom, a podatke o tomu zapisuje.

U nekim kolodvorima skretničar rukuje ulazno-izlaznim signalima iz skretničarske kućice. Naredbu dobiva od prometnika vlakova, zatim postavlja signal u određeni položaj te zapisuje i obavještava prometnika vlakova o izvršenoj radnji. Skretničar održava i čisti signalne i skretničke svjetiljke priborom za čišćenje. Održava, čisti i podmazuje skretnice. Svaki nedostatak koji zapazi na skretnicama upisuje u posebnu knjigu. U kolodvorima s elektrorelejnim osiguranjem skretnice se postavljaju centralno, s jednog mjesta na kolodvoru, te nije potrebno ručno postavljanje skretnica. U manjim kolodvorima skretničar utovaruje i istovaruje robu i, prema potrebi, prodaje željezničke karte.

Poslovi skretničara obavljaju se uglavnom na otvorenom prostoru, uz kolosijeke, osim kada rade u skretničarskoj kućici. Izloženi su djelovanju svih klimatskih uvjeta, a povremeno buci i smanjenoj vidljivosti (noć, kiša, magla).

Mi kroz ova četiri video uradaka namjeravamo pokazati da je skretničar dragocjen, da mu je uloga u odvijanju željezničkog prometa nemjerljivo važna:

 
Zimske radosti skretničara u Delnicama PDF Ispis E-mail
Subota, 25 Siječanj 2014 20:22

Niz racionalizacija koje je provodio menadžment HŽ Infrastrukture vodio se premisom da nam slijedi stoljeće zatopljenja, zime bez snijega, zime s temperaturama debelo iznad nule. Zato su prorijedili kolodvore u kojima rade skretničari, a još rjeđi su kolodvori u kojima skretničari rade u turnusu 12/24/12/48. Kolodvor bez skretničara, odnosno sveden samo na dežurnog prometnika vlakova očerupan je do nefunkcionalnosti…

Ovih dana, kako su intenzivirale najave obilnog snijega, pitali smo se kako će funkcionirati kolodvori u Gorskom kotaru ili Lici, nama u unutrašnjosti najpoznatijim po niskim temperaturama i obilju snijega.

Uputili smo se u Delnice. Ostalo je u našem videu:

 
Kud ide HŽ Cargo 3? PDF Ispis E-mail
Srijeda, 22 Siječanj 2014 07:40

Prije nekoliko dana uprava HŽ Carga poslala je na savjetovanje prijedlog Pravilnika o organizaciji kojim namjerava izlučiti – proglasiti viškom oko 1000 radnika. To nam je i bila podloga zamoliti kolegu Dalibora Petrovića, dopredsjednika SSH za razgovor o stanju u HŽ Cargu. Kako je kolega Dalibor u razgovoru i inače izravno jasan tako se dogodilo da smo se dotakli većine problema. Držimo da je ovaj kratki uvod dovoljan poziv za pogledati naš video:

 
«Početak«1234567»Kraj»

Stranica 7 od 7
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!