Home Kolodvori


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Kolodvori
Nemetin – kolodvor kojeg nema a u kojem se sastaju vlakovi… PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 21 Siječanj 2016 06:37

Naslov je svakako čudan, ali istinit. Koliko su za JŽ-a bili glupi, dokaz je današnja organizacija posluživanja osječke luke. Naime, za propale države zbog velike potrebe manevriranja u osječkoj luci u Nemetinu je izgrađen teretni kolodvor tada najmodernije otpremljen na JŽ-u. Danas nema posla niti upola kao prije rata, ali sadašnja organizacija prometa dokazala je da je moguća situacija kao u naslovu. To što su povrijeđene odredbe pravilnika RH-2, čl. 23 toč.3, čl. 19 toč.4c, čl.196 toč.18 i 21, čl. 121 toč. 2  nije bitno, ako se nešto i dogodi lako će se pronaći krivac među izvršnim radnicima  prema RH-2, čl. 9 toč.3.

I molim Vas, da mi oprostite kadrove i žalopojku nad nekad slavnim kolodvorom Nemetin…

Hvala i kolegi  prometniku Z. S. u kolodvoru Osijek Donji Grad koji nam je u kratkim crtama objasnio trenutnu propisanu organizaciju prometa, citirajući važeću uputu. Neformalno razgovarajući s osobljem HŽI i HŽC saznajemo da im samima nije ugodno raditi na takav način i preuzimati takvu odgovornost koja se očito kosi ne samo s propisima, već i logikom i duhom važećih propisa i zakona.

 
Može se biti uspješan PDF Ispis E-mail
Srijeda, 30 Prosinac 2015 20:03

SŽ Teretni promet: u 2014. godini prevezli su 18,8 milijuna tona tereta i napravili su 4,2784  milijardi netotonskih kilometara odnosno za 9,8 % više nego u 2013. godini, kada je bilo prevezeno 17,6 milijuna tona robe i napravljenih 3,8957 milijardi netotonskih kilometara.

Slovenska luka Koper prošlog je tjedna oborila rekord sa 600 tisuća prekrcanih automobila, čime je nadmašena 2008. godina kada je prekrcano nešto manje od 570 tisuća automobila, javlja RTV Slovenije.

Luka Koper je ove godine i u drugim segmentima transporta obarala rekorde. Krajem studenog prekrcali su 700.000 kontejnera, a sredinom prosinca dosegnuli su 20 milijuna tona što je bio godišnji rekord prekrcaja.

Ovi podaci uznemiruju svojim veličinama, ako znamo što se događa na hrvatskim prugama, a napose sa Zagreb RK. Ratujući HŽ Cargo i HŽ Infra ne prate što se događa na tržištu. Uspješni su samo u nanošenju šteta jedni drugima: HŽ Infra nevjerojatno visokim cijenama dodatnih usluga kojima HŽ Cargo tjera na poteze očajnika, a HŽ Cargo tragično malim obimom prijevoza koji nema nikakvog smisla, pa manjak prihoda nadoknađuju neplaćanjem stotina milijuna kuna HŽ Infri. Višegodišnji rezultat je tu: Zagreb RK je pred zatvaranjem, nema vlakova, nema posla… Da naša priča ne treba biti takva znamo gotovo svi mi koji smo radni vijek proveli na željeznici.

SŽ i Luka Koper su vlasništvo države, a za razliku od nas država Slovenija dala je svoju imovinu na upravljanje sposobnima čemu svjedoče brojevi iz početka ovog videa. A što nesposoban menadžment može učiniti željeznici u Lijepoj našoj najbolje svjedoči Zagreb RK.

Kako bi priču o uspješnom ranžirnom kolodvoru ispričali iz prve ruke posjetili smo ovih dana ranžirni kolodvor Ljubljana Zalog.

Ažurirano Srijeda, 30 Prosinac 2015 20:09
 
Opet povezani vlakovima PDF Ispis E-mail
Petak, 18 Prosinac 2015 16:39

U pograničnom prometu prema Srbiji uvedena su od 13. prosinca 2015. dva vlaka na relaciji Erdut – Bogojevo - Erdut. – s tom suhoparnom rečenicom HŽPP najavio je prekid neprometovanja dug 25 godina.

Dakle, stupanjem na snagu novog reda vožnje ponovo će se moći putovati vlakom od Osijeka do Sombora, sa presjedanjem u Erdutu, odnosno Bogojevu. Na toj liniji nije bilo redovnog prijevoza putnika od 1999. godine kada je željeznički most na Dunavu kod Bogojeva oštećen u NATO bombardiranju.
Za putnike iz Bogojeva informacija je da će vlakovi Srpskih i Hrvatskih željeznica između Erduta i Bogojeva prometovati dva puta dnevno u oba smjera. Jutarnji polazak direktnog vlaka iz Osijeka je u 6.43, a drugi vlak iz Erduta polazi u 14.46. Jutarnji polazak iz Bogojeva je u 8.20 sati i tada će se moći direktno, bez presjedanja, putovati do Osijeka. Popodne će polazak biti u 14.08 sati za Erdut, gdje će se presjedati u vlak za Osijek.

Ljepotu prvog putovanja zabilježili smo u našem videu.

Ažurirano Petak, 18 Prosinac 2015 16:41
 
Osječka željeznička svakodnevnica PDF Ispis E-mail
Srijeda, 16 Prosinac 2015 17:12

Koliko je teško odrediti prioritete možete vidjeti i u ovoj reportaži. Nije lako donosti odluke o tome i timu koji to čini svaka čast. Da li  utvrđivati i navlačiti asfalt na perone gdje se vlakovi nikad, naglašavam nikad, pa ni onda, ne primaju ili otpremaju a noga manevrsite može zaći samo slučajno. Ako je razlog vizura kolodvora, pogledajte prezentnu fasadu osječkog kolodvora i to samo na prvi pogled, bez neke dubinske analize.

Azbestne ili preciznije kancerogene  poloče jedine nadsteršnice četvrtog grada po veličini u državi – valjda nikom nije bitno. A još manje su bitniji neki željezničari i njihovi uredi - da im kroz trulu stolariju ne udara propuh po leđima i koljenima. Pa ako hoćete baš do kraja  i putnici nisu bitni; putnici koji i dalje zaobilaze rupe i „džombe“ na „uređenoj površini za putnike“. Usluga koju prižamo putnicima na osječkom kolodvoru – to je za jedan poseban film. Možebitni dio te priče zabilježili smo u našem videu.

Ažurirano Srijeda, 16 Prosinac 2015 17:14
 
Modernizacija ili ... PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 04 Listopad 2015 11:29

U više većih kolodvora ugrađena je nova komunikacijska oprema poznate njemačke firme FST koja proizvodi komunikacijsku opremu za policiju, vatrogasce, željeznicu, avio promet.  Tako se to više ne zove TK-pult, već DIKOS - digitalni komunikacijski operativni sustav.

Proizvođač i oprema omogućuju sve, ali projektni zadatak naših stručnjaka i iznimna inventivnost i sposobnost hrvatskih kooperanata nisu nam omogućili gotovo ništa - u principu smo dobili -ja bih to nazvao- digitalni induktorski telefon. Naravno, po prigodno visokim cijenama… Ostalo je u našem videu:

 
«Početak«12345»Kraj»

Stranica 2 od 5
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!