Home Kolodvori


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Kolodvori
Kratka priča o zapuštanju PDF Ispis E-mail
Srijeda, 27 Svibanj 2015 07:07

Za one koji ne znaju Čepin se nalazi 9 km jugozapadno od Osijeka. Čepinska općina broji oko 12000 stanovnika. Gospodarski gledano ovaj dio Osječko-baranjske županije je jedan od većih proizvođača poljoprivrednih proizvoda u Hrvatskoj: suncokreta, kukuruza i pšenice. Tu je i poznata tvornica ulja. Osnovna djelatnost tvornice ulja je proizvodnja sirovih i rafiniranih ulja te je u toj djelatnosti najveći proizvođač u Hrvatskoj. Naši željeznički prijevoznici uspjeli su sve ovo zanemariti u toj mjeri da je kolodvor izbrisan, korisnici rastjerani. Zanemarivanje je promptno ispratila i HŽI. I tako svjedočimo onomu što smo. Pitanje pitanja je mora li to baš tako biti? Pogledajmo naš video:

Ažurirano Srijeda, 27 Svibanj 2015 15:52
 
Zdenci - Orahovica PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 22 Ožujak 2015 14:27

Najkraći kolodvor na pruzi Osijek – Virovitica – Koprivnica svega 285 m korisne dužine. Nekada je to pravilo velike probleme kod križanja vlakova, pa i dostave vagona za utovar repe i žive riječne ribe iz obližnjeg ribnjaka  „Grudnjak“ u istoimenom selu. Iako je naziv kolodvora Zdenci – Orahovica, on se nalazi otprilike na desetak kilometara od živopisnog grada Orahovice i  oko pet kilometara od Zdenaca, jakog poljoprivrednog centra. Koliko je kolodvor bio značajan, govori i tome da je za stotinjak godina postojanja pruge u blizini kolodvora nastalo selo Duga Međa koje okružuje kolodvor. Na žalost, danas je tendencija obrnuta – selo teži nestajanju, kao i kolodvor. Kao što tužno izgleda, tako je i tužna priča o njemu.

 
Slatina PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 08 Ožujak 2015 14:53

Po dužini kolosijeka kolodvor Slatina (418 m) je kratak kolodvor, ali s bogatijom kolosiječnom infrastrukturom i industrijskim kolosijecima  (koji su zatvoreni). U željezničkom smislu u slavna vremena u kolodvoru su se sučeljavala uskotračna željeznica i vršio se pretovar. Na peronu smo zatekli gospodina Antuna Kardoša, koji je čekao vlak za Osijek i rado nam pokazao mjesta gdje je nekad bila ložionica i okretnica uskotračne željeznice. Kao što nam je ispričala gospođa Danica Majstorović, putnička blagajnica u kolodvoru prednost kolodvora je što je u mjestu, skoro u centru grada. Naravno to se na HŽ-u ne zna iskoristiti. Kao niti činjenica da nema izravne autobusne linije Slatina – Osijek. Mi plašimo putnike da ćemo ukinuti prijevoz vlakovima izravno do Osijeka. O veličini i važnosti grada Slatine možemo samo reći da su neke povijesne okolnosti bile malo drugačije, sjedište županije ne bi bila Virovitica već Slatina.

Ali perspektiva je jadna kao što i saznajemo iz razgovora s članom sindikata dežurnim prometnikom Damirom Orbanom, a i sve je oronulo i trošno, kao što vidimo iz snimaka službene prostorije bloka 1 gdje je bio član sindikata skretničar Raim Sajatovski. I sami željezničari vrijedno nastoje makar oličiti i urediti svoj radni prostor ali uz posvemašnju štednju u firmi u nabavi materijala pomaže im SPVH, da bi njihov prostor koliko – toliko izgledao humano.

Kolege Nenad i Darko snimili su u Slatini dojmljivu priču o uvjetima u kojima živi kolega skretničar, no to je neka druga priča:

Ažurirano Nedjelja, 08 Ožujak 2015 14:56
 
Tužna priča PDF Ispis E-mail
Subota, 31 Siječanj 2015 20:35

Tuga, čemer i jad. Kolodvor Belišće, kao i cijela pruga Bizovac - Belišće. Pruga koja je nastala u vrijeme "mraka" kao industrijska za potrebe zamjenskog prijevoza pošto je ukinuta uskotračna željeznica, a cestovni promet i riječni (u blizini je belišćanska luka na Dravi) jednostavno nisu mogli "progutati". Pruga i kolodvor su imali status industrijske, pa je osamdesetih godina prošlog stoljeća, radi daljnjeg razvoja, pruga i kolodvori predani na upravljanje javnoj željezničkoj upravi. Vidimo do čega je to dovelo. Video-prilog je trebao biti opširniji, ali jednostavno su me svladale emocije, više nisam mogao. Možda neki drugi put...

Ažurirano Subota, 31 Siječanj 2015 20:38
 
Zašto se događaju izvanredni događaji u Sesv. Kraljevcu? PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 07 Prosinac 2014 10:03

Nakon nekoliko izvanrednih događaja na ŽCP-ima u Sesvetskom Kraljevcu i represivnih mjera majstora na direktorskim mjestima odlučili smo ponovo, na licu mjesta provjeriti kako dolazi do izvanrednih događaja.

Vlak 415 polazi iz Zagreb Gl. kol. u 11:15. Čuvar ŽCP-a u Sesvetskom Kraljevcu prednajavu vlaka broj 415 trebao bi od kolodvora Sesvete primiti najkasnije u 11:18. Vlak 415 se u 11:18 nalazi negdje između kolodvora Zagreb Gl. kol. i Zagreb Borongaj. S obzirom da prema Pravilniku kolodvori Zagreb Gl. i Zagreb Borongaj nemaju obvezu davanja najave ili prednajave, opravdano se može postaviti pitanje, na temelju čega će prometnik vlakova u kolodvoru Sesvete dati prednajvu čuvaru prijelaza u Sesvetskom Kraljevcu 7 min. prije prolaska vlaka broj 415?

Vjerujem da svaki prosječan poznavatelj željezničkih propisa, voznog reda i opisa postojećeg stanja može zaključiti da prometnik vlakova u kolodvoru Sesvete u pogledu prednajave čuvaru ŽCP u Sesvetskom Kraljevcu nije u mogućnosti postupiti po propisima.

Je li ovo ekstreman uvjet? Postoje li i druge sumnjive situacije koje nisu kvalitetno propisane, a koje zbog te manjkavosti prometnike vlakova nagone na skrivljeno postupanje? Imamo li mi uopće pravih majstora prometne struke koji vide dalje od onih koji su kao rješenje naložili kažnjavanje?

Ažurirano Nedjelja, 07 Prosinac 2014 10:40
 
«Početak«12345»Kraj»

Stranica 3 od 5
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!