Home

MUDRE MISLI

Budite dobri prema štreberima. Vrlo vjerojatno ćete jednog dana raditi za nekog od njih.

Bill Gates

Razlika između uspješne osobe i ostalih nije u nedostatku snage ili znanja, nego u nedostatku volje.

Vince Lombardi

Usuditi se: to je cijena napretka.

Victor Hugo

Ljudi grade previše zidova a premalo mostova!

Isaac Newton

Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoju razinu, a onda pobijediti na iskustvo.

Mark Twain


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


 
Komentar na novu organizaciju i sistematizaciju HŽ Infrastrukture PDF Ispis E-mail
Petak, 21 Travanj 2017 12:41

glava-u-pijeskuU Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske posebnu pozornost posvećujemo aktivnostima vezanim uz povećanje broja radnika u Sektoru za održavanje koji bi se trebali „vratiti" iz Pružnih građevina. Slažemo se da postoji veliki problem s poslovima održavanja u građevinskom i elektrotehničkom infrastrukturnom sustavu jer to nije ništa novo. Propadanje željezničke infrastrukture traje već više od 20 godina i nisu uvijek razlozi bili u nedostatku novca već upravo u nekvalitetnoj provedbi aktivnosti održavanja. Upravo zbog toga je 2012. godine tadašnja Uprava HŽ Infrastrukture krenula u traženje novih rješenja putem preustroja ovisnog društva Pružne građevine u funkcionalno i konkurentno poduzeće za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je bio i razlog zašto smo tada dali podršku odluci Uprave HŽ Infrastrukture. Isto tako se slažemo i da taj projekt nije zaživio, te da se aktivnosti održavanja željezničke infrastrukture i dalje loše provode, a stanje željezničke mreže je sve lošije. Najbolji primjer je nedavni izvanredni događaj iskliznuća vlaka (manevarskog sastava) u Zagreb RK. U slučaju tog izvanrednog događaja HŽ infrastruktura d.o.o. će morati, zbog lošeg stanja tračnica, osigurati milijunske iznose za pokrivanje šteta.

Ono gdje se s drugima ne slažemo je vraćanje radnika iz Pružnih građevina u Sektor za održavanje HŽ Infrastrukture bez pokretanja sankcija za one koji su izravno odgovorni za neuspjeh ovog projekta, a to su:

  • menadžment Upravljanja željezničkim infrastrukturnim podsustavima jer se maćehinski ponašaju prema Pružnim građevinama koje su zadužene za realizaciju aktivnosti u njihovoj nadležnosti
  • uprava Pružnih građevina je smijenjena, ali potrebno je provesti reviziju Pružnih građevina i utvrditi kolika je odgovornost u ovom neuspjehu direktora poslovnih jedinica Pružnih građevina
  • prethodna predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture koja je na nezakonit način blokirala Pružne građevine na međunarodnom natječaju za izgradnju dvokolosiječne pruge Dugo Selo - Križevci
  • predsjednica Nadzornog odbora Pružnih građevina koja nije poduzela ništa u zadnje dvije godine kako se Pružne građevine ne bi našle u tako lošoj situaciji.

Vrijeme je da se napokon shvati kako HŽ Infrastruktura nije nikakvo građevinsko poduzeće i da naša osnovna djelatnost nije građenje i održavanje željezničke infrastrukture. Naša osnovna djelatnost je upravljanje i gospodarenje željezničkom infrastrukturom u funkciji stvaranja prijevozne u sluge.

Željeznička infrastruktura po kojoj ne voze vlakovi nikome nije potrebna. Ali zato se vraćamo na Pružne građevine koje su poduzeće ustrojena za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je poduzeće koje ima liderske osobine na tržištu jugoistočne Europe i na Upravi HŽ infrastrukture je sada strateška odluka:

  • jačanjem Pružnih građevina stvoriti lidera u ovom dijelu Europe (preduvjet je zadržavanje radnika i strateške mehanizacije) ili
  • gušenje Pružnih građevina na razinu „seoske“ radionice nakon prelaska radnika i strateške mehanizacije.

Sada ste u prilici pokazati jeste li hrabri suvremeni menadžer koji u državnom poduzeću vodi brigu za poštivanje nacionalnih interesa ili niste.

Ako jeste:

  • pokrenut ćete sankcije prema svima odgovornima za loše stanje u procesima građenja i održavanja željezničke infrastrukture
  • aktivno ćete sudjelovati u razvoju Pružnih građevina kao liderskog poduzeća u ovom dijelu Europe.

HŽ infrastruktura ne smije biti „vreća bez dna“ u ovako teškoj situaciji za Republiku Hrvatsku. U slučaju da Uprava HŽ Infrastrukture ne pokrene sankcije prema navedenim odgovornim osobama, a jednostrano preuzme radnike Pružnih građevina nazad u sustav, bit i ćemo prisiljeni takvo neodgovorno ponašanje prijaviti Vladi RH.

 

napomena: ovaj dopis uputili smo članu uprave HŽI i resornom ministru 21. travnja 2017.

Ažurirano Petak, 21 Travanj 2017 12:45
 
Sramota PDF Ispis E-mail
Srijeda, 19 Travanj 2017 05:58

plenkovic 3 webPoštovani gospodine Plenkoviću,

iako Sindikat prometnika vlakova Hrvatske svoj rad temelji i gradi na tradicionalnim vrijednostima hrvatskog društva, trudimo se prihvaćati i suvremene trendove kojima smo okruženi. Nismo u startu protiv promjena već smo za smisleno i učinkovito unaprjeđenje željezničko sustava, a posebno HŽ Infrastrukture d.o.o. Na žalost, svjedoci smo da je jedina sustavna aktivnost koja se provodi u HŽ Infrastrukturi d.o.o. njeno stalno uništavanje. Bez obzira na sve dosadašnje dopise koje smo Vam uputili s upozorenjima o štetnim djelovanjima menadžmenta HŽ Infrastrukture d.o.o., stvari se i dalje ne mijenjaju. Bahatost se nastavlja s prvim izmjenama već nakaradne organizacije i sistematizacije HŽ Infrastrukture d.o.o.. I to na sljedeći način:

  • uvodi se novo radno mjesto: pomoćnik direktora Sektora za promet – u situaciji gdje se pod restrukturiranjem smatra smanjenje broja izvršnih radnika, prvenstveno prometne struke, uprava HŽ Infrastrukture d.o.o. besramno povećava još jedno menadžersko mjesto za novog uhljeba
  • uvodi se novo radno mjesto: pomoćnik direktora Sektora za razvoj, pripremu i provedu investicija i EU fondova – ne samo da se pokrenula odgovornost za loše provođenje investicija i ugradnju nepouzdanih uređaja ovaj sektor se također nagrađuje još jednim menadžerskim mjestom za novog uhljeba
  • uvodi se novo radno mjesto: zamjenik direktora Sektora Nekretnina – i kao šlag na vrhu torte dolazi i nagrada za najgore poslovno područje – Nekretnine u kojima su se nezakonito otpuštali radnici, rasprodavale zgrade, kupovala nepotrebna zemljišta i otjerali poslovni partneri iz poslovnih prostora. Umjesto pokretanja krivične odgovornosti i ovaj sektor je nagrađen menadžerskim mjestom za novog uhljeba.

Mi željezničari, izvršni radnici, koji su u prošlosti dali veliki doprinos realizaciji velikog prijevoznog rada, koji smo dali doprinos stvaranju Republike Hrvatske (bilo kao branitelji ili radnici koji su obavljali svoju službu pod neprijateljskim napadima), koji smo dali svoj doprinos u ponovnoj uspostavi prometa na cijeloj željezničkoj mreži RH ne možemo danas šutjeti i žmiriti na ovo besramno uništavanje. Za nas Uskrs kao najveći katolički blagdan nije strah i prešućivanje ovog sustavnog uništavanja. Za nas je Uskrs vjera da ćemo se izboriti za bolju željeznicu. Da svima u RH bude bolje, pa i tim uljebima koji se sad već broje na desetke u HŽ Infrastrukturi d.o.o. Kako bi nam svima bilo bolje, iskreno očekujemo i od Vas, kao Premijera da napokon počistite ovaj nered koji je nastao u HŽ Infrastrukturi d.o.o. te da u naše poduzeće postavite stručne i hrabre menadžere jer su se uhljebi pokazali kao izuzetno loš i štetan izbor.

napomena: ovo pismo poslano je predsjedniku Vlade RH 18. travnja 2017.

 
Izmjene i dopune Zakona o željeznici - Na peronu br. 63 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 13 Travanj 2017 05:28

naslovnica br 63neobično je da se ovih dana u saborskoj raspravi nalazi Zakon o željeznici, a da se u javnosti jako malo govori o transformaciji željeznice iz 19. stoljeća koja jesmo u iluziju opisanu „tržišna željeznica“ koja po ničemu nismo.

U uvodnoj ocjeni Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o željeznici (P.Z.E. br. 107) netočno je navedeno da:

„Za provedbu ovog Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.“

Naime, da bi se uredila željeznička infrastruktura u prihvatljivo stanje nužno je osigurati osjetno veće iznose sredstava stoga što nije osigurana ni administrativna razina za uređenja, a kamoli izvori financiranja za tehničku razinu uređenja željezničke infrastrukture.

Koristimo priliku posebno važnim podsjetiti Vas da je Europska unija na ministarskoj konferenciji u Szczecinu održanoj 28. lipnja 2010. g., proglasila Luku Rijeka i Route C-65 svojim strateškim prometnim koridorom za operativno povezivanje sa zemljama Bliskog, Srednjeg i Dalekog Istoka, kao najvećim tržištem na svijetu na kojem živi i djeluje 2/3 svih svjetskih potrošača/proizvođača.

Prijedlog novog Zakona o željeznici stoga je smrtna kazna za željeznički promet ako se ne prihvate slijedeće izmjene:

  1. obavezna hitna izrada Hrvatske europske prometne politike do 2050. godine temeljene na Europskoj prijevoznoj politici;
  1. obavezna hitna izrada Strategije razvitka željezničkog prometa do 2030. godine temeljene na:
  • nužnosti izgradnje dvokolosiječne, elektrificirane nizinske pruge na koti 200 m/nv  Rijeka – Zagreb – Botovo kao dijela Koridora XI: Baltic – Jadran, odnosno Route C-65, te modernizacija postojeće željezničke pruge na istoj relaciji koja je puštena u promet 1873. g.
  • nužnost izgradnje višenamjenskog plovnog kanala Vukovar - Šamac i modernizaciju hrvatske unutarnje plovidbe
  • žurnoj izgradnji matičnog kontejnerskog terminala "Zagrebačko pristanište" u riječkoj luci te intermodalnih čvorišta u njegovom zaleđu (Miklavlje i Škrljevo - Kukuljanovo), u prvoj razvojnoj fazi, te izgradnja velikog matičnog terminala "Omišalj" na otoku Krku, s pripadajućim objektima prometne infrastrukture, u drugoj razvojnoj fazi.
  1. obavezna odgovornost u slučaju da upravitelj infrastrukture ne provode srednjoročne i godišnje planove Nacionalnog programa željezničke infrastrukture.

Cijeli tekst možete pročitati u novom broju Na peronu.

Privitak:
Download this file (Na peronu  63.pdf)Na peronu 63.pdf[ ]3964 Kb
 
Protiv uništavanja Pružnih građevina - pismo Premijeru PDF Ispis E-mail
Srijeda, 12 Travanj 2017 09:54

plenkovic 2 webPoštovani gospodine Plenkoviću, 

temeljem odredbi čl. 4. Zakona o željeznici upravitelj infrastrukture definira se kao pravna osoba odgovorna za građenje, upravljanje, obnovu i održavanje željezničke infrastrukture, uključujući i organiziranje i reguliranje prometa. Za provedu navedenih aktivnosti ustrojena su osnovna HŽ Infrastruktura d.o.o. i ovisno društvo Pružne građevine d.o.o.. Pružne građevine d.o.o. su 2013. godine proširile svoju djelatnost s izgradnje betonskih i čeličnih konstrukcija na djelatnosti remonata pruga, proizvodnje i ugradnje SS i TK uređaja (POSIT), upravljanje mehanizacijom te održavanje željezničke infrastrukture. Održavanje željezničke infrastrukture jedan je od temeljnih procesa podrške u HŽ Infrastrukturi koji je za područje održavanja građevinskog infrastrukturnog podsustava izdvojeno u Pružne građevine kao tvrtku kćer. Prvenstveno je bila namjera stvoriti učinkovito i tržišno osposobljeno poduzeće za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. Pružne građevine su do nedavno bile najuspješnija i najveća građevinska tvrtka u Hrvatskoj (1600 stalno zaposlenih i 400 sezonskih radnika). U Hrvatskoj nema niti jedne druge tvrtke koja bi mogla ponuditi cjelokupni proizvod koji nude Pružne građevine. Trenutno u ovom jugoistočnom dijelu Europe, uz Pružne građevine, postoji samo još jedno takvo poduzeće. Uz podršku vlasnika Pružne građevine su mogle postati lider na tržištu.

Ali tada nastaju problemi koje nitko u željeznici ne uspijeva objasniti. Uspješnim akcijama prethodne i ove uprave HŽ Infrastrukture naprosto se sustavno krenulo u uništavanja Pružnih građevina. HŽ Infrastruktura na čelu s predsjednicom Uprave Rentom Sušom 2014. godine nezakonito izbacuje Pružne građevine iz međunarodnog natječaja za izgradnju dvokolosiječne pruge Dugo Selo – Križevci (u prilogu tumačenje Europske komisije iz kojeg se vidi da nije bilo opravdanja za takvu odluku). Koristimo priliku podsjetiti Vas na naš dopis A 11 od 7. veljače 2017. u kojem smo istakli slijedeće:

„Pružne građevine d.o.o. imale su sve pretpostavke za sudjelovanje u postupku od početka, no kriminalna želja, financijski interes i gramzljivosti ljudi okupljenih u tzv. "DOMAĆI KONZORCIJ" bili su toliko jaki, jači i od straha za gubitak EU sredstava zbog očitog sukoba interesa u kojemu se nalazi nekompetentni predsjednik uprave Ivan Kršić, te su posao morali dobiti pod svaku cijenu, bez obzira na žrtve.

U ovom slučaju, osnovano se sumnja na:

  • počinjenje kaznenih djela zločinačkog udruženja (čl. 328. Kaznenog zakona)
  • počinjenja kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja (čl. 329. KZ-a)
  • trgovanja utjecajem (čl. 295. KZ-a)
  • zlouporabe u postupku javne nabave (čl. 254. KZ-a)
  • zlouporabe položaja i ovlasti (čl. 291. KZ-a)
  • nezakonitog pogodovanja (čl. 292. KZ-a).

Sve prethodno opisano događa se uz izravan blagoslov ministra Butkovića, koji štiti radnje člana uprave HŽ Infrastrukture gosp. Ivana Kršića, na mjestu člana uprave HŽ Infrastrukture.“

Tu nije kraj suludim odlukama HŽ Infrastrukture kao poduzeća zaduženog za građenje, upravljanje, obnovu i održavanje željezničke infrastrukture i vlasnika Pružnih građevina. U tijeku je čerupanje preostalog. Danas tako imamo situaciju da je član Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić ujedno i Skupština Pružnih građevina, a direktorica Iva Bakula (sad već direktorica „neba i zemlje“ u HŽ Infrastrukturi) usput i predsjednica Nadzornog odbora Pružnih građevina. Upravo ta ekipa izradila je i usvojila novu organizaciju HŽ Infrastrukture s kojom se iz Pružnih građevina povlači oko 250 radnika i sva strateška mehanizacija. To je novi udar na slabljenje tržišne sposobnosti Pružnih građevina. Na poziciji RDG-a (račun dobiti i gubitka) doći će do smanjenja dijela troškova i smanjenja mogućnosti ostvarivanja većih prihoda Pružnih građevina.

U brojkama to izgleda na sljedeći način:

  • trošak radnika u 2016.: ……………………………….... cca 7.100.000 kuna
  • trošak amortizacije u 2016.: ……………………………  cca 8.000.000 kuna
  • trošak goriva, maziva, rezervnih dijelova i održavanja u 2016.:  2.350.000 kuna
  • ukupno: ………………………………………………….   17.500.000 kuna
  • gubitak zbog izdvajanja na ugovoru za održavanje:           cca 35.000.000 kuna
  • gubitak u poslovnoj 2017. godini povećati će se za:         cca. 17.500.000 kuna

Gledajući sa pozicije bilance izdvajanjem strojnog dijela Pružnih građevina posljedice su, uz smanjenje vrijednost dugotrajne imovine, slijedeće:

  • temeljni kapital bi se umanjio za 28.500.000 kuna
  • revalorizacijske rezerve bi se smanjile za 22.000.000 kuna.

Temeljem prethodno navedenog u narednoj godini slijedi smanjenje temeljnog kapitala sa sadašnjih 63.898.200 na oko 35.000.000 kn. Ako se uzme u obzir da je prosječni gubitak u protekle dvije godine 30.000.000 kuna (2015. godina gubitak 35.980.972 kuna, te procjena gubitka za 2016. godinu je cca 25.000.000 kuna), izdvajanjem strojnog dijela, narušava se poslovna stabilnost. Gubitak Pružnih građevina doći će na razinu temeljnog kapitala što ugrožava daljnje poslovanje i opstojnost, odnosno neupitno vodi prema stečaju.

Po pitanju broja radnika u Pružnim građevinama ključno je naglasiti sljedeće:

  • prelazak viška radnika iz HŽ Infrastrukture 2013. godini, u Društvu Pružne građevine proizvodi prevelik broj radnika
  • započinje postupak zbrinjavanja viška kroz poticajne otpremnine, željeznički fond i tehnološki višak; trošak je bio oko 45 milijuna kuna.

Trenutno velik broj radnika održavanja pruga se izuzima (oko 250) iz Pružnih građevina sa strojevima što može izazvati potencijalnu ugroženost ostalih 1000 radnika, a tvrtku dovesti u stečaj. Kompletnu uslugu ovog državnog poduzeća morat će se tražiti kroz rad drugih poduzeća. Takav rad kompletne usluge i znanja mogu pružiti samo strana poduzeća.

Nakon ovog udara za Pružne građevne postoje samo dva scenarija stečaj ili preuzimanje od konkurentskih poduzeća za 0 kuna. Tako će 1000 obitelji ostati bez stabilnih prihoda, a radnici će tereti burzu rada. Mogu se očekivati socijalni nemiri i nezadovoljstvo, a nemali broj obitelji odlučit će se za odlazak iz države što je u suprotnosti s demografskom politikom Vlade RH. Od uspješnog restrukturiranja uz podršku Svjetske banke, s kojim se gore navedeni par hvalio rezultat će biti:

  • još jedno hrvatsko poduzeća s perspektivom koje je završilo na groblju hrvatskog gospodarstava
  • još zapuštenija željeznička infrastruktura nego što je to danas i to sve zbog propalih projekata
  • još više zaduženje i onako prezadužene Republike Hrvatske.

Slijedom svega navedenog, a u smislu kontinuiteta rada Pružnih građevina potrebno je zaustaviti stupanje na snagu nove organizacije HŽ Infrastrukture, te bolje razmotriti i preispitati isplativost planova o prelasku radnika i strojeva.

Poštovani Premijeru, postoji li kraj ovoj agoniji i kada će Vlada RH napokon početi s konkretnim odlukama u željezničkom sektoru!?

 
Upozorenje na sigurnosnu neodgovornost u HŽI – pismo premijeru PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 10 Travanj 2017 12:35

a plenkovicPoštovani gospodine Plenkoviću,

dana 5. travnja 2017. godine na mail tajnika Sindikata prometnika vlakova Hrvatske došao je mail upućen od voditelja projekta izgradnje nove željezničke pruge za prigradski promet Sveti Ivan Žabno – Gradec. U prilogu je voditelj projekta vrlo hrabro i odlučno iznio stavove i dokaze o kojima Vas mi upoznajemo zadnjih nekoliko mjeseci. Naravno riječ je o neodgovornosti u području signalno sigurnosti uređaja i ugradnji nepouzdanih uređaja kako u Zagreb GK tako i dalje na željezničkoj mreži RH. Na žalost, dokazi koje prilaže voditelj projekta, potvrđuju naše najgore slutnje i katastrofalnu budućnost za HŽ Infrastrukturu (dio teksta sa stranice 5.):

„-ponašanje podizvođača Siemens Aktiengesellschaft Österreich na SS i TK dijelu ugovora (29 % ugovora). Način postupanja navedenog podizvoditelja krajnje je neprihvatljiv, bilo tehnički, bilo kolegijalno i partnerski. Predstavnici navedenog podizvoditelja ne ponašaju se sukladno svojoj ulozi na projektu, već svojim postupanjem daju do znanja Naručitelju da imaju ovlasti Izvođača, što je neprihvatljivo. Rade i na dionici Dugo Selo-Križevci, a vjerojatno će i konkurirati na Zaprešić-Zabok i Križevci-Koprivnica-DG. Taj dio radova (SS) do sada na EU projektima u HŽ Infrastrukturi nije završavan u rokovima. Moje je kao Voditelja projekta na to upozoriti (ne možeš sa njima ni u grubo, ni u lijepo). Svakako više instance moraju o njima povesti računa, a mi kao kuća mogli bi napraviti Opće tehničke uvjete, Kataloge materijala i oživiti" norma sate. Što prije po mogućnosti (prije novih natječaja)!“… 

Podsjećamo da je predstavnik HŽ infrastrukture za Hrvatsku radio televiziju izjavio sljedeće:

„Sindikat prometnika vlakova strahuje za sigurnost djelatnika i putnika - upozorava kako u sustavu vrijednom oko 12 milijuna eura ne bi smjelo biti pogrešaka, ni u softveru ni u senzorima, a to se događa. Kažu kako ovaj sustav nije ugrađen nigdje u Europi, čak ni u matičnoj zemlji, što znači da se u Hrvatsku se ugrađuje oprema koja nigdje drugdje ne odgovara. "Nije istina", odgovara Zoran Tomšić, "Siemens je svjetski proizvođač koji svoje komponente i uređaje isporučuje diljem svijeta".“ 

(http://vijesti.hrt.hr/376229/sigurnosni-ureaj-na-kolodvoru-u-zagrebu-bez-uporabne-dozvole)

Na taj način je svjesno iznio netočne informacije jer signalno sigurnosni uređaj na Zagreb GK ni tada, a ni danas nije dobio trajno rješenje o pouzdanosti u radu (u prilogu rješenje Agencije za sigurnost željezničkog prometa). Ono što je najgore zbog toga nije snosio nikakvu odgovornost jer je to kršenje zakonskih i etičkih pravila.

Stoga, istup voditelja projekta izgradnje nove željezničke pruge za prigradski promet Sveti Ivan Žabno – Gradec kojeg također prilažemo uz ovaj dopis jasno zahtjeva ne samo odgovornost gosp. Zorana Tomšića, ali i člana Uprave Ivana Kršića koji je svjesno prešao preko ovako opasnog propusta. Pri tome možemo sa žaljenjem ustvrditi, da niti nadležni ministra prometa koji je sa ovim slučajem upoznat također nije reagirao.

U slučaju da i ovaj puta ne reagirate na ogromne propuste u željezničkom sektoru, moramo vas upozoriti da ćete preuzeti i odgovornost za nemile događaje koji će kao posljedica nečinjenja uslijediti.

Nama u HŽ Infrastrukturi, isprika ministra prometa (kao što je to učinio za svoje propuste s mostom za Čiovo) neće biti dovoljna jer novci će se potrošiti, a pruge će ostati nezavršene i nepouzdane. Vaša reakcija, potrebna nam je sad odmah, a ne za par mjesec ili par godina kad će biti prekasno.

 

napomena: ovaj dopis s prilozima poslan je i medijima.

Ažurirano Srijeda, 12 Travanj 2017 09:57
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 7 od 145
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!

Anketa

Podržavate li da se kolektivni pregovori za novi KU HŽ Infre vode u tajnosti?
 

Versi

PRAGOVI

Na toj zemljici oni ležijo,

na sebi dve doge šinje držijo

i nikomo nikaj ne velijo.

 

V protoletje dok raste cvetje

i kamen i veter z njimi se smeje,

dok nas protoletno sončece greje.

 

V leti od vročine oni se smodijo,

pes, srna fkrej od njih bežijo.

 

V jesen mrzli dejžđek ih hmivle,

v zimi beli i debeli snegec pokrivle.

 

Oni tam ležijo otkriti, dobro podbiti

i dobro s hrđovimi šrajfima zabiti.

Josip Kamenić