Već 14 mjeseci na dionici Gyekenyes – Koprivnica – Zagreb – Dobova četiri žcp-a su izvan funkcije, smatraju neosiguranima.

Tijekom 2017. godine dogodilo preko 18.000 neispravnosti (kvarovi i smetnje) na signalno-sigurnosnim uređajima, 1.500 neispravnosti na telekomunikacijskim uređajima i više od 1000 kvarova na građevinskom podsustavu. U odnosu na 2016. godinu došlo je do povećanja broja neispravnosti na signalno-sigurnosnim uređajima za 6%. Predočeno kroz vrijeme to je oko 100 minuta po jednom kvaru ili preko 1000 dana kako je sustav bio u otežanim uvjetima rada.

Vrlo česti su izvanredni događaji s najtežim posljedicama – smrt sudionika.

Zato i bode u oči činjenica da od 1.1.2015. niti jedan natječaj iz područja infrastrukture za signalno sigurnosnu opremu nije raspisan, suprotno javno objavljenim planovima razvoja. Posebice bode u oči činjenica da postoji važeći okvirni sporazum na gotovo 200 milijuna kuna za isporuku sustava željezničko cestovnih prelaza  koji se namjerno ne provodi bez uvjerljivih obrazloženja.

Zbog toga tražimo od Uprave HŽ Infrastrukture da se pod hitno odustane od provedbe privremenih mjera koje trebaju stupiti na snagu 1. ožujka 2018. jer je u tijeku program restrukturiranja cjelokupnog željezničkog sektora RH.

 

Isto tako predlažemo Vladi RH da smjeni ove podobne ali nesposobne menadžere te da na ta mjesta dovedu stručne i sposobne kako bi se u HŽ Infrastrukturi napokon počeli poštivati zakon inače će i željeznički radnici nastaviti s iseljavanjem u druge europske zemlje.