U Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske posebnu pozornost posvećujemo aktivnostima vezanim uz povećanje broja radnika u Sektoru za održavanje koji bi se trebali „vratiti” iz Pružnih građevina. Slažemo se da postoji veliki problem s poslovima održavanja u građevinskom i elektrotehničkom infrastrukturnom sustavu jer to nije ništa novo. Propadanje željezničke infrastrukture traje već više od 20 godina i nisu uvijek razlozi bili u nedostatku novca već upravo u nekvalitetnoj provedbi aktivnosti održavanja. Upravo zbog toga je 2012. godine tadašnja Uprava HŽ Infrastrukture krenula u traženje novih rješenja putem preustroja ovisnog društva Pružne građevine u funkcionalno i konkurentno poduzeće za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je bio i razlog zašto smo tada dali podršku odluci Uprave HŽ Infrastrukture. Isto tako se slažemo i da taj projekt nije zaživio, te da se aktivnosti održavanja željezničke infrastrukture i dalje loše provode, a stanje željezničke mreže je sve lošije. Najbolji primjer je nedavni izvanredni događaj iskliznuća vlaka (manevarskog sastava) u Zagreb RK. U slučaju tog izvanrednog događaja HŽ infrastruktura d.o.o. će morati, zbog lošeg stanja tračnica, osigurati milijunske iznose za pokrivanje šteta.

Ono gdje se s drugima ne slažemo je vraćanje radnika iz Pružnih građevina u Sektor za održavanje HŽ Infrastrukture bez pokretanja sankcija za one koji su izravno odgovorni za neuspjeh ovog projekta, a to su:

  • menadžment Upravljanja željezničkim infrastrukturnim podsustavima jer se maćehinski ponašaju prema Pružnim građevinama koje su zadužene za realizaciju aktivnosti u njihovoj nadležnosti
  • uprava Pružnih građevina je smijenjena, ali potrebno je provesti reviziju Pružnih građevina i utvrditi kolika je odgovornost u ovom neuspjehu direktora poslovnih jedinica Pružnih građevina
  • prethodna predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture koja je na nezakonit način blokirala Pružne građevine na međunarodnom natječaju za izgradnju dvokolosiječne pruge Dugo Selo – Križevci
  • predsjednica Nadzornog odbora Pružnih građevina koja nije poduzela ništa u zadnje dvije godine kako se Pružne građevine ne bi našle u tako lošoj situaciji.

Vrijeme je da se napokon shvati kako HŽ Infrastruktura nije nikakvo građevinsko poduzeće i da naša osnovna djelatnost nije građenje i održavanje željezničke infrastrukture. Naša osnovna djelatnost je upravljanje i gospodarenje željezničkom infrastrukturom u funkciji stvaranja prijevozne u sluge.

Željeznička infrastruktura po kojoj ne voze vlakovi nikome nije potrebna. Ali zato se vraćamo na Pružne građevine koje su poduzeće ustrojena za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je poduzeće koje ima liderske osobine na tržištu jugoistočne Europe i na Upravi HŽ infrastrukture je sada strateška odluka:

  • jačanjem Pružnih građevina stvoriti lidera u ovom dijelu Europe (preduvjet je zadržavanje radnika i strateške mehanizacije) ili
  • gušenje Pružnih građevina na razinu „seoske“ radionice nakon prelaska radnika i strateške mehanizacije.

Sada ste u prilici pokazati jeste li hrabri suvremeni menadžer koji u državnom poduzeću vodi brigu za poštivanje nacionalnih interesa ili niste.

Ako jeste:

  • pokrenut ćete sankcije prema svima odgovornima za loše stanje u procesima građenja i održavanja željezničke infrastrukture
  • aktivno ćete sudjelovati u razvoju Pružnih građevina kao liderskog poduzeća u ovom dijelu Europe.

HŽ infrastruktura ne smije biti „vreća bez dna“ u ovako teškoj situaciji za Republiku Hrvatsku. U slučaju da Uprava HŽ Infrastrukture ne pokrene sankcije prema navedenim odgovornim osobama, a jednostrano preuzme radnike Pružnih građevina nazad u sustav, bit i ćemo prisiljeni takvo neodgovorno ponašanje prijaviti Vladi RH.