zima sbOvo čemu svjedočimo ili u čemu svojevoljno ili prisilno sudjelujemo nema nikakve veze sa zdravom pameću jer se čini da netko namjerno izvanrednu situaciju u prometu, nastalu zbog obilnog snijega koji je pao u ponedjeljak 14. siječnja 2013.  čini gorom nego što ona jest.

Prije svega želimo uputiti kritiku HŽ Infri i potaknuti na promišljanje ustrajnost u smanjenju izvršnih radnika ispod kritično potrebnog broja za izvršenje voznog reda. Smanjuje se pod svaku cijenu, kao da imamo pruge i kolodvore opremljene uređajima za upravljanje prometom iz 21., a ne iz 19. stoljeća. Kako imamo pretežno jednokolosiječne pruge, skretnice bez grijača, kolodvore samo s jednim radnikom tako smo svojom nepromišljenošću radili protiv samih sebe (HŽ Infre). Trošak radnika kojih više nema (skretničara prije svih) uspoređen s troškovima zakašnjenja iole zainteresiranom pokazao bi da proizvodimo (HŽ Infra) više štete od koristi. Ovdje treba nadodati putnike koji zbog naše (HŽ Infra) nesretne i neprimjerene kadrovske politike trpe strašne posljedice: čekaju na peronima, čekaju po stajalištima bez ikakvih obavijesti. Među tim putnicima su djeca, stariji i nemoćni. Zbog smanjenja troška radnika koji su dragocjeni za izvršenje voznog reda.

Uz činjenicu da je sve prekriveno snijegom, apsurdno je to da je nesposobnost rukovodećeg kadra na željeznici potpuno razotkrivena. Car je ovdje naprosto gol…

Zašto vozač snjegočistača  «ROLBA» koji je u pripravnosti ne zna gdje je garažiran snjegočistač, nego ga satima traži po kolosijecima u Rijeci i Rijeka Brajdici, pa kada iz Rijeke dođe do Gorskog kotara onda ostane u kvaru ili bez goriva a da snijega nije ni vidio.

Vlakovi stoje jer ne idu skretnice, vlakovi se ne pokreću jer nema lokomotiva, a kad ima lokomotiva nema strojovođa, peroni u kolodvorima i stajališta neočišćeni, putnici ne dobivaju prave informacije o otkazivanju i kašnjenju  vlakova, vlakovi sa putnicima stoje po nekoliko sati jer je strojovođi istekla smjena, motorni vlakovi i lokomotive se ne popravljaju jer ne smiju u Gredelj itd…, a novosnovani Tehnički servisi željezničkih vozila d.o.o. djeluju kao mrtvo slovo na papiru, a trebali bi popuniti rupu nastalu bacanjem Gredelja u stečaj.

Zimski uvjeti prometovanja nikada nisu prolazili bez poteškoća jer se uobičajeno pojavljuju problemi sa skretnicama, povećan je broj kvarova električnih uređaja i kočne opreme na vučnim vozilima i vagonima i tome slično. Zbog toga se u prijašnjim vremenima postupalo po Uputi 333 kojim su propisivane pripreme za zimu i mjere za zimske uvjete prometovanja. No kako danas većina novopečenih direktorčića u tvrtkama, koje ispred naziva imaju oznaku HŽ, za to nije čula ne treba nas čuditi opće nesnalaženje u današnjoj situaciji. O nekakvom koordinacijskom tijelu prijevoznika i HŽ Infrastrukture nema ni govora. Dakle, svatko svoju igru igra, a posljedice nažalost osjećamo i mi i putnici bez izgleda da se stanje narednih dana popravi. Resorno Ministarstvo šuti o svemu tome i očito daljnji razvoj situacije na željeznici prepušta stihiji.

U vezi s prethodno navedenim trebalo bi postaviti nekoliko pitanja:

  1. Zbog čega nisu angažirani radnici tvrtki kćeri na čišćenju skretnica i perona? Tek su 15. siječnja 2013. pozvani na posao sezonski radnici Remonta i održavanja pruga da se zaposle na rok od 7 (sedam!) dana jer vjerojatno netko zna da od 22. siječnja 2013. više neće padati snijeg.
  2. Zbog čega niti jedna lokomotiva niti jedan motorni vlak nisu poslani u TŽV Gredelj na odleđivanje i popravak kad je očito da Tehnički servisi željezničkih vozila d.o.o. (bivši OVV) nisu u stanju već danima popraviti veći broj elektromotornih vlakova i lokomotiva potrebnih putničkom prijevozu?
  3. Zbog čega ističu smjene strojovođama na vlakovima s prijevozom putnika pored tolikih šefića, dispečera i operatora?
  4. Zbog čega manevarka iz depoa na Ranžirnom kolodvoru koja pripada HŽ Cargu ne smije izvlačiti popravljene lokomotive HŽ Putničkog prijevoza s kanala?
  5. Zbog čega se vlakovi otkazuju u najgorim vremenskim uvjetima jer nije osigurano ulje za dizel motore?
  6. Zbog čega niskopodni vlakovi, koji jedini pouzdano funkcioniraju,  ne voze cijeli dan kad je za ta 3 vlaka školovano 35 ljudi?
  7. Zbog čega strojovođe HŽ Putničkog prijevoza ne smiju zaposjedati vučna vozila HŽ Carga i obrnuto?

Ovakvih se pitanja može postaviti čitav niz no iz nekoliko koje postavljamo vidi se da na operativnoj razini nije napravljeno ništa da se ispravni kapaciteti racionalno koriste i promet održi unatoč zimskim uvjetima. Je li to problem nesposobnosti uprava ili niže pozicioniranih rukovodilaca koji su nesposobni ili podmeću svojim upravama.

Činjenica je da HŽ Cargo i HŽ PP imaju ukupno relativno mali broj lokomotiva i da bi bilo uputno da se lokomotive međusobno koriste kad za tim ima potrebe. To znači da su za ovaj VR 2012/13 Uprave HŽ Carga i HŽ PP trebale imati sklopljen sporazum ili ugovor kojim bi se to reguliralo. Ovako je operativna uporaba lokomotiva prepuštena dispečerima vuče Carga i PP koji su marionete poznatih stručnjaka za efikasnost, kao i šefovi ispostava vuče.

Samo slijepac ne vidi da je cilj takvog postupanja da se pokaže kako je podjela vuče bila neracionalna jer je eto dovela do toga da nema niti dovoljno lokomotiva niti dovoljno strojovođa. Pitanje jalovog rada nekih radnika ne smije se naravno ni postavljati.

I polako postadosmo sprdnja svima u RH. Mi željezničari.