dmgOvim video prilogom želimo predstaviti prototip dizelelektričnog motornog vlaka.

DMG proizveden u TŽV Gredelj ima pogonske agregate na krovu, a težište vlaka ukrotila je znanost i struka. Proračun i ispitivanje radila je austrijska tvrtka ovlaštena za dinamička i statička ispitivanja vozila.

Procjena je da će mu autonomija biti između 1200 i 1500 km vožnje,  ovisno o profilu trase. Vlak ima tri motora, uz svaki motor je spremnik za gorivo od 800 litara. Prosječna potrošnja mu je oko 0.6 l eurodisela po prijeđenom kilometru. Ovaj vlak možemo glede energetske učinkovitosti usporediti s našim nagibnim vlakom  Gredeljov DMG ima tri motora, ima 10% veću veća potrošnju od nagibnog, ali ima dvostruko veći kapacitet smještaja putnika.

Ovo je pionirski pothvat i na ovome vlaku u punoj mjeri pokazala se rezultanta suradnje Gredelja kao graditelja vagona, motornih vlakova i Končara koji ima iskustva u gradnji lokomotiva Ovaj vlak ima asinhroni vučni pogon.

Prema podacima koje smo čuli u Končaru u proizvodnju elektromotornog vlaka uključeno je oko 4 tisuće različitih privrednih subjekata. Ako to prevedemo na serijsku proizvodnju od 50 vlakova i ako je u to uključeno 4000 subjekata jasno je da je to za malu Hrvatska strašno bitno: proizvodi  visoko razvijen i tehnološki složen proizvod.

Ako ispitivanja prođu u redu, a po viđenom ne sumnjamo da će proći, držimo da bi se Hrvatska trebala ponositi  vlakovima proizvedenim u Končaru i Gredelju.

Evo našeg videa: