tovarnik_ipa_226Obnova željezničke pruge Vinkovci – Tovarnik – državna granica najveći je projekt u Republici Hrvatskoj koji se financira iz pretpristupnih fondova Europske unije i prvi kojim se sufinanciraju ulaganja u željezničku infrastrukturu. Projekt se odnosi na obnovu dijela X.-og koridora transeuropske željezničke mreže na trasi dugoj 33,48 km. Počekom godine dobio je tek privremeno rješenje o uporabi.
Jedan od razloga zbog čega se ne može izdati trajno rješenje je i taj da ovakav tip signalno sigurnosnog uređaja nije ugrađen u ni jednoj zemlji EU. To naprosto vrišti da se ne može pouzdano dokazati da taj uređaj ispravno radi (provjereno, testirano). Program za upravljanje prometom u probnom pokušaju imao je više od 170 vrlo ozbiljnih grešaka. Trenutno je instalirana verzija stara nepuna dva mjeseca. Toliko o pouzdanosti. Sličan ili još gori primjer događa se i sa zamjenom signalno sigurnosnog uređaja u Zagreb Glavnom Kolodvoru.
Postajemo li pokusni kunići za proizvođače iz zemalja EU. Koristi li se na nama formula „ako sve bude u redu“ dobili smo reference. Zbog čega kod raspisivanja natječaja ne inzistiramo da je uvjet za ugradnju signalno sigurnosnog uređaja ili drugih sigurnosnih elemenata, taj da je isti tip uređaja ugrađen i da funkcionira u zemlji koja ga proizvodi odnosno u najmanje dvije ili tri zemlje članice EU?