naslovnicaKao što je poznato u tijeku su kolektivni pregovori u HŽ Infri. Na sastanke nam ponekad dođe predsjednik uprave održati politički govor, uz prijetnje kako će se izravno u obliku pisma obratiti radnicima s pojašnjenjem kako će svima biti dobro ako se prihvate prijedlozi uprave, tj. svima će biti bolje ako okrenu leđa sindikatu. Sve to utemeljeno je na činjenici da je u trenutku kad je trebalo početi pregovaranje donesen Pravilnik o radu. Tu je uprava pokazala što misli o socijalnom partnerstvu, o nama kao socijalnim partnerima i o pravima radnika u HŽ Infri.

Danas uz Pravilnik o radu imamo i poslodavčev prijedlog KU koji je naprosto identičan Pravilniku o radu, uz cijene sata rada kojima su izvršni radnici Prometnih poslova izvrgnuti ruglu. I ne sumnjamo – ružno i sramotno podmetanje (pismo uprave) vjerojatno će se i dogoditi, jer do sad smo svjedočili što i kako misle o nama. Tako su hrvatskoj javnosti objavili da 1/3 radnika u HŽ Infri ne radi ništa, a prima plaću, da prometnici vlakova imaju 12.000 kuna plaće, zatim da nam je dovoljno i 45 km/h na X. koridoru. A kako i kamo vode željeznice u RH nedvojbeno su pokazali kroz zatvaranje triju pruga, uz najave novih…

Iz prijedloga koji nam je dostavio poslodavac vidljivo je da je upravi važan samo menadžment odnosno direktori, te nabava. Zbog čega, možemo pretpostaviti… Već odavno njima nije interes održavanje infrastrukture, regulacija prometa. Svrha postojanja HŽ Infre je Nabava gdje su dovedeni podobni i odani ljudi…  Stoga te poslušne ljude treba nagraditi kroz povećanje cijena sata rada a radnici izvršne službe, ne samo u prometu nego i u elektrotehničkim poslovima i  građevinskim poslovima, ionako sistemu nisu bitni jer ovakav rad uprave vodi daljnjem neodržavanju pruga što u konačnici ima za cilj zatvaranje i ukidanje radnih mjesta izvršne službe.

Prijedlog cijena sata rada uprave temelji se na smanjivanju prava izvršnih radnika u odnosu na važeći KU. Tako predlažu brisanje prekovremenog rada kroz godišnju preraspodjelu, ukidaju naknadu za blagdane, smanjuju dane GO, smanjuju naknadu za bolovanje, primopredaju službe, stanku, a onda tim kunama povećavaju cijene sata rada administracije. Na izravno pitanje zašto predlažu da cijena sata rada prometnika vlakova u Sesvetama ili Dugom Selu bude niža od cijene sata rada tajnice vrli nam predsjednik uprave poslužio se tvrdnjom da njegova tajnica stvarno radi, te da pogledamo koliko dobije tamo neki skretničar, a koliko njegova tajnica.