matasic web

Najteži oblik nečovještva na svim razinama osobnog, obiteljskog i društvenog života je zloraba moći, zloraba sposobnosti koja se može ostvarivati na bezbroj načina. Na razini HŽ Infrastrukture zloraba moći ponajprije je prepoznatljiva u potezima koji su na štetu općeg dobra željeznica u Lijepoj našoj. Primjer takvih poteza su odluke o „privremenom“ zatvaranju pojedinih dionica pruga, kako bi se i ono malo perspektive lokalnih sredina upropastilo.

Na razini HŽ Infrastrukture na poseban način nečovještvo se očituje i kao njegovanje neistine i obmane, a to je prepoznatljivo posebno u medijima. Treba li isticati da postoje pojedinci i skupine koji svjesno i namjerno obmanjuju javnost, koji priječe da npr. istina o stanju željezničke infrastrukture  dođe u cjelovitom obliku do javnosti i da istina bude temelj djelovanja i odlučivanja.

Samo onaj tko popušta nečovječnosti može svjesno obmanjivati, podmetati drugima i zlorabiti medijski javni prostor…

Dana 13. srpnja 2011. emitirana je na Kapital Networku emisija o željezničkoj infrastrukturi u Hrvatskoj i na jugoistoku Europe. Već oprobanim sistemom, kad nema rezultata, dok infrastruktura propada, dok radnici nemaju službene i zaštitne odjeće, itd., medijskom kampanjom (naravno, dobro plaćenom) članovi uprave hvale svoj rad kako bi prikrili nerad i nered. I ne biraju se riječi i rečenice kojima nas se blati.

Zabrinjava kada  gosp. Matasić željezničare naziva parazitima društva. Očito je da poslije prozivanja i napada na sindikate  u javnost iznosi  slijedeću laž da prometnik vlakova ima plaću 12.000 kuna, uspoređujući je s plaćom kirurga na KBC Rebru. Plaća prometnika vlakova na žalost nije ni približno tolika. Prometnici vlakova, ali i drugi izvršni radnici  zaslužuju svoju plaću obzirom na odgovoran posao koji obavljaju  te  na uvjete rada. Na žalost, stanje u državi za sada ne dozvoljava plaću za koju držimo da je adekvatna odgovornosti i složenosti poslova prometnika vlakova. Nadamo se i vjerujemo da će se stanje popraviti.

Podaci o plaći prometnika vlakova od 12 000 kn i usporedba sa kirurgom su neistiniti, neprofesionalni i nekorektni. Član uprave mogao je napraviti još bolju usporedbu npr. usporediti plaću kirurga koji radi sve što mu je u opisu poslova i plaću prosječnog nogometaša pa bi još slikovitije prikazao kako su kirurzi stvarno malo plaćeni za svoj posao.

Glede plaće prometnika vlakova mi u SPVH kao i svi prometnici u Hrvatskoj sigurno bi bili prezadovoljni i sa 30% manjom plaćom od one koju nam pripisuje član uprave gosp. Matasić.

Prozivajući prometnike vlakova, vidljivo je da gosp. Matasiću, ali i ostalim članovima uprave, nije važna regulacija prometa. Ono što im je važno i što bi prema njihovom sudu trebalo platiti je Nabava, određeni dijelovi Nekretnina i uski krug menadžmenta. Zbog čega?

Stupidnu izjavu novinarke da su se na željeznici zapošljavali oni koji nisu dobro učili ili su bili lijeni gosp. Matasić nije pokušao ni demantirati. Kako su pitanja u emisiji naručena, očito je da je upravo on brifirao novinarku. I da je to njegov stav. Ne zaboravimo njegovu ne tako davnu izjavu o neradnicima na željeznici.

Zabrinjava izjava gosp. Matasića da nam na X. koridoru nije potrebna infrastruktura za brzinu Vmax 160 km/h. Očito gosp. Matasiću nije jasna najveća dopuštena brzina vlakova i komercijalna brzina vlakova, kada spominje da bi za teretni promet na X. koridoru bila dovoljna i brzina od Vmax 45 km/h. Gosp. Matasiću potražite informacije o propusnoj moći pruge u slučaju da je brzina vlakova na X. koridoru Vmax 45 km/h!!!

Zapanjujuće razoran oblik neznanja i nečovječnosti plasira gosp. Matasić. I neistina. Zar ostali članovi uprave HŽ Infre podržavaju takve istupe?

Istine radi objavljujemo lako provjerljiv podatak o plaći prometnika vlakova s najvišom cijenom sata rada (od 38,58 kn na Zagreb Gl. kol.), koji ima 30 godina radnog staža, koji tijekom jednog mjeseca ostvari normu od 174 sata, koji tijekom tog mjeseca odradi i 60 sati noćnog rada,  24 sata subotom, 24 sata nedjeljom, primit će neto plaću od 7240 kn, odnosno 9690 kuna bruto II. Bez otežanih uvjeta plaća mu iznosi 5660 kuna neto, odnosno 7720 kuna bruto II.