Home

MUDRE MISLI

Budite dobri prema štreberima. Vrlo vjerojatno ćete jednog dana raditi za nekog od njih.

Bill Gates

Razlika između uspješne osobe i ostalih nije u nedostatku snage ili znanja, nego u nedostatku volje.

Vince Lombardi

Usuditi se: to je cijena napretka.

Victor Hugo

Ljudi grade previše zidova a premalo mostova!

Isaac Newton

Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoju razinu, a onda pobijediti na iskustvo.

Mark Twain


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


 
„Knin-sjecište željezničkih pravaca“ PDF Ispis E-mail
Srijeda, 03 Svibanj 2017 12:43

Već smo javljali da je 28. travnja 2017. godine u Kninu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore održan okrugli stol pod nazivom „Knin-sjecište željezničkih pravaca“.

Ispred ministarstva mora, prometa i infrastrukture skupu se obratio državni tajnik za infrastrukturu, gospodin Tomislav Mihotić. Pričao je o petom i desetom koridoru koji su jako bitni za željeznicu ali naše skromno mišljenje je da su navedeni koridori promašena tema za ovaj skup. Također je naglasio da se  ozbiljniji promet takozvanom „Unskom“ prugom može očekivati tek kada BiH uđu u EU što i nije tako izgledno u skorije vrijeme. Tako je  državni tajnik poslao jasnu poruku što misli o revitalizaciji ove pruge. Uz to je napomenuo kako su potrebna velika financijska sredstva kako bi se pruga dovela u funkciju kao i problem konfiguracije pruge koja na nekoliko mjesta prelazi iz jedne države u drugu.

Nastavak otkrivanja tople vode odradio je Ratko Almer, direktor Sektora za pristup infrastrukturi HŽI. Počastio nas je suhoparnim podacima o broju vlakova nekada, a koliko malo ih je danas i iznio tezu da kada dođu tereti da će biti i vlakova na što su se predstavnici triju luka gledali u čudu. Također je povlačio paralele dizel vuče sa elektro vučom otkrivajući toplu vodu izjavom da je dizel vuča nepovoljnija od elektro vuče.

Nadali smo se da će ovaj sjajan niz nastaviti član Uprave HŽI Ivan Kršić i kazati o planovima ulaganja i održavanja ali nažalost nismo bili počašćeni. Tako smo za razliku od Almera koji je govorio pa je potvrdio svoje elementarno nepoštivanje domaćina, ali i isto takvo (elementarno) nepoznavanje struke kojom rukovodi ostali za pokoju blistavu izjavu prvog čovjeka HŽ Infre. On je prešutio cijeli okrugli stol. Neprocjenjivo.

Na otvaranju drugog panela pod nazivom „Potreba revitalizacije unske pruge“ riječ je dobio direktor zadarske luke koji je kazao da nije problem u teretima nego u stanju pruge i željezničkih kapaciteta uz opasku da je unska pruga za 80 kilometara kraća trasa nego lička pruga a samim time i ekonomski isplativija. Riječ je dobio i predstavnik šibenske luke gospodin Marijan Bilić komercijalni direktor koji je jasno poručio da su zainteresirani za otvaranje Unske pruge ali da mora biti iskren i ne gaji nadu u njeno skoro otvaranje za promet. Također je kazao da operater za prijevoz na žalost ni danas ne može zadovoljiti njihovim potrebama zbog nedostatka vučnih i vučenih sredstava. Skupu su bili prisutni i predstavnici ŽFBIH ŽRS koji su iznijeli podatke da je pruga pod njihovim upravama ispravna i spremna za promet sve do državne granice sa Republikom Hrvatskom.

Treći panel pod nazivom „Integrirani prijevoz putnika“ je predstavio predstavnik tvrtke Mobilita Evolva govoreći o integriranom prijevozu putnika u razvijenim željeznicama. Primijetili smo nazočnost predstavnika HŽPP koji se nisu javljali za riječ. Završnoj raspravi su se uključili i predstavnici našega sindikata. Okrugli stol je završio oko 15 sati a organizatori su nas izvijestili da će zaključke donijeti naknadno te o svemu obavijestiti sve zainteresirane.

Sjajno pripremljena obraćanja državnog tajnik za infrastrukturu  i direktora Sektora za infrastrukturu zabilježili smo i u našem videu kao i reakcije predstavnika srednjodalmatinskih luka:

Ažurirano Srijeda, 03 Svibanj 2017 12:56
 
Čestitamo Međunarodni praznik rada PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 01 Svibanj 2017 07:31

karanfilPrvi svibnja simbol je borbe za radnička prava i izraz radničke solidarnosti.

Nažalost, danas nas sve više podsjeća na podjele, a sve manje na važnost zaštite radničkih prava, na važnost radničke solidarnosti i dostojanstva.

Prvi svibnja značio je svo ovo vrijeme postojanja Lijepe naše jasno sindikalno izražavanje poruke da za pošten rad radnik treba dobiti poštenu plaću.

SPVH ne odstupa od svetog cilja zaštite najranjivijih kako bi sačuvali dostojanstvo i mir na radnim mjestima. Tu se obraćamo i zagovaramo zaštitu sv. Josipa Radnika čiji blagdan danas obilježavamo.

U takvom okruženju svim članicama i članovima SPVH, kao i posjetiteljima ove stranice čestitamo 1. svibnja Međunarodni dan radnika.

 
Uz prvi Sajam željezničke tehnologije i usluga PDF Ispis E-mail
Petak, 28 Travanj 2017 08:10

Čini se da poslovno umrežavanje i poslovno povezivanje postaje prioritetna ekonomska praksa. Valjda je to glavni razlog uspjeha inicijative za formiranje Klastera željezničkog sektora u jugoistočnoj Europi. Vrijedi napomenuti da smo ovim klasterom tek odškrinuli vrata suradnji tvrtki iz željezničkog sektora u jugoistočnoj Europi s tržištima EU, kao i da se ta suradnja treba i mora događati dvosmjernim a ne samo u korist globalnih svjetskih kompanija.

Zbog tih rekli bi viših ciljeva organiziran je 26. i 27. travnja 2017. u Beogradu Međunarodni sajam prometne tehnologije i usluga.

Svoju priliku u okviru ovog klastera traže i neke tvrtke iz Hrvatskog željezničkog proizvodnog područja. Upravo od njih smo zatražili izjave.

Na sajmu smo razgovarali s nizom sudionika iz željezničkog sektora a za ovu priliku izdvajamo razgovor s kolegom Vlatkom iz Makedonskih željeznica.

Nadamo se i čekamo prve velike rezultate naših tvrtki koje su izravna posljedica uključenja u Klaster željeznica JI Europe.

Ažurirano Subota, 29 Travanj 2017 04:44
 
Dotaknusmo li dno dna u HŽ Infrastrukturi? PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 24 Travanj 2017 16:26

cavar webPoštovani gospodine Plenkoviću, 

uredbu o kriterijima za provedbu javnog natječaja za imenovanje predsjednika i članova uprava trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za Republiku Hrvatsku bilo bi potrebno izuzeti za izbor u HŽ Infrastrukturi. Ili napokon napraviti nekog reda u ovom poduzeću. Licemjerno je propisivati bilo kakve uvjete bilo za članove uprave HŽ Infrastrukture ili bilo koje drugo radno mjesto. Više nisu važni niti stručna sprema, niti radno iskustvo, niti poznavanje stranih jezika ili rada na računalu. Nisu važne niti upravljačke vještine. Jedino je važno zvati se Ćavar.

Nismo mi u Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske vjerovali u to dok nismo došli do najnovijeg Popisa imenovanih nadređenih radnika u HŽ Infrastrukturi. I tada smo vidjeli do sada neviđeno. Iako smo mislili da ne može gore, opet nas je uprava HŽ Infrastrukture iznenadila pa je tako Damir Ćavar, kolega s Građevinskog fakulteta našeg člana uprave Ivana Kršića dobio čak dva radna mjesta nadređenog radnika:

  • Direktor sektora za održavanje
  • Voditelj odjela za provedbu investicija u Sektoru za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova.

Uvažavamo sva znanja direktora Damira Ćavara, ali ovo je sad već prešlo svaku mjeru i do temelja uzdrmalo poslovanje HŽ Infrastrukture i to zbog:

  • degradiranja svih ostalih stručnjaka koji nisu u prijateljskim odnosima s članom uprave HŽ Infrastrukture
  • narušavanja poslovnih aktivnosti zbog ulaska direktora jednog sektora u poslovanje drugog sektora
  • kršenja propisa jer nam nije jasno kako jedna osoba može imati dva različita ugovora o radu u istom poduzeću.

Ne znamo više do kad će izdržati Vaša granica strpljenja sa ovom anarhijom u HŽ infrastrukturi, ali poručujemo da je ovo ponižavajuće i sramotno za svakog poštenog željezničkog radnika.

 
Komentar na novu organizaciju i sistematizaciju HŽ Infrastrukture PDF Ispis E-mail
Petak, 21 Travanj 2017 12:41

glava-u-pijeskuU Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske posebnu pozornost posvećujemo aktivnostima vezanim uz povećanje broja radnika u Sektoru za održavanje koji bi se trebali „vratiti" iz Pružnih građevina. Slažemo se da postoji veliki problem s poslovima održavanja u građevinskom i elektrotehničkom infrastrukturnom sustavu jer to nije ništa novo. Propadanje željezničke infrastrukture traje već više od 20 godina i nisu uvijek razlozi bili u nedostatku novca već upravo u nekvalitetnoj provedbi aktivnosti održavanja. Upravo zbog toga je 2012. godine tadašnja Uprava HŽ Infrastrukture krenula u traženje novih rješenja putem preustroja ovisnog društva Pružne građevine u funkcionalno i konkurentno poduzeće za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je bio i razlog zašto smo tada dali podršku odluci Uprave HŽ Infrastrukture. Isto tako se slažemo i da taj projekt nije zaživio, te da se aktivnosti održavanja željezničke infrastrukture i dalje loše provode, a stanje željezničke mreže je sve lošije. Najbolji primjer je nedavni izvanredni događaj iskliznuća vlaka (manevarskog sastava) u Zagreb RK. U slučaju tog izvanrednog događaja HŽ infrastruktura d.o.o. će morati, zbog lošeg stanja tračnica, osigurati milijunske iznose za pokrivanje šteta.

Ono gdje se s drugima ne slažemo je vraćanje radnika iz Pružnih građevina u Sektor za održavanje HŽ Infrastrukture bez pokretanja sankcija za one koji su izravno odgovorni za neuspjeh ovog projekta, a to su:

  • menadžment Upravljanja željezničkim infrastrukturnim podsustavima jer se maćehinski ponašaju prema Pružnim građevinama koje su zadužene za realizaciju aktivnosti u njihovoj nadležnosti
  • uprava Pružnih građevina je smijenjena, ali potrebno je provesti reviziju Pružnih građevina i utvrditi kolika je odgovornost u ovom neuspjehu direktora poslovnih jedinica Pružnih građevina
  • prethodna predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture koja je na nezakonit način blokirala Pružne građevine na međunarodnom natječaju za izgradnju dvokolosiječne pruge Dugo Selo - Križevci
  • predsjednica Nadzornog odbora Pružnih građevina koja nije poduzela ništa u zadnje dvije godine kako se Pružne građevine ne bi našle u tako lošoj situaciji.

Vrijeme je da se napokon shvati kako HŽ Infrastruktura nije nikakvo građevinsko poduzeće i da naša osnovna djelatnost nije građenje i održavanje željezničke infrastrukture. Naša osnovna djelatnost je upravljanje i gospodarenje željezničkom infrastrukturom u funkciji stvaranja prijevozne u sluge.

Željeznička infrastruktura po kojoj ne voze vlakovi nikome nije potrebna. Ali zato se vraćamo na Pružne građevine koje su poduzeće ustrojena za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je poduzeće koje ima liderske osobine na tržištu jugoistočne Europe i na Upravi HŽ infrastrukture je sada strateška odluka:

  • jačanjem Pružnih građevina stvoriti lidera u ovom dijelu Europe (preduvjet je zadržavanje radnika i strateške mehanizacije) ili
  • gušenje Pružnih građevina na razinu „seoske“ radionice nakon prelaska radnika i strateške mehanizacije.

Sada ste u prilici pokazati jeste li hrabri suvremeni menadžer koji u državnom poduzeću vodi brigu za poštivanje nacionalnih interesa ili niste.

Ako jeste:

  • pokrenut ćete sankcije prema svima odgovornima za loše stanje u procesima građenja i održavanja željezničke infrastrukture
  • aktivno ćete sudjelovati u razvoju Pružnih građevina kao liderskog poduzeća u ovom dijelu Europe.

HŽ infrastruktura ne smije biti „vreća bez dna“ u ovako teškoj situaciji za Republiku Hrvatsku. U slučaju da Uprava HŽ Infrastrukture ne pokrene sankcije prema navedenim odgovornim osobama, a jednostrano preuzme radnike Pružnih građevina nazad u sustav, bit i ćemo prisiljeni takvo neodgovorno ponašanje prijaviti Vladi RH.

 

napomena: ovaj dopis uputili smo članu uprave HŽI i resornom ministru 21. travnja 2017.

Ažurirano Petak, 21 Travanj 2017 12:45
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 4 od 143
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!

Anketa

Podržavate li da se kolektivni pregovori za novi KU HŽ Infre vode u tajnosti?
 

Versi

PRAGOVI

Na toj zemljici oni ležijo,

na sebi dve doge šinje držijo

i nikomo nikaj ne velijo.

 

V protoletje dok raste cvetje

i kamen i veter z njimi se smeje,

dok nas protoletno sončece greje.

 

V leti od vročine oni se smodijo,

pes, srna fkrej od njih bežijo.

 

V jesen mrzli dejžđek ih hmivle,

v zimi beli i debeli snegec pokrivle.

 

Oni tam ležijo otkriti, dobro podbiti

i dobro s hrđovimi šrajfima zabiti.

Josip Kamenić