Home

MUDRE MISLI

Budite dobri prema štreberima. Vrlo vjerojatno ćete jednog dana raditi za nekog od njih.

Bill Gates

Razlika između uspješne osobe i ostalih nije u nedostatku snage ili znanja, nego u nedostatku volje.

Vince Lombardi

Usuditi se: to je cijena napretka.

Victor Hugo

Ljudi grade previše zidova a premalo mostova!

Isaac Newton

Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoju razinu, a onda pobijediti na iskustvo.

Mark Twain


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


 
Uz prvi Sajam željezničke tehnologije i usluga PDF Ispis E-mail
Petak, 28 Travanj 2017 08:10

Čini se da poslovno umrežavanje i poslovno povezivanje postaje prioritetna ekonomska praksa. Valjda je to glavni razlog uspjeha inicijative za formiranje Klastera željezničkog sektora u jugoistočnoj Europi. Vrijedi napomenuti da smo ovim klasterom tek odškrinuli vrata suradnji tvrtki iz željezničkog sektora u jugoistočnoj Europi s tržištima EU, kao i da se ta suradnja treba i mora događati dvosmjernim a ne samo u korist globalnih svjetskih kompanija.

Zbog tih rekli bi viših ciljeva organiziran je 26. i 27. travnja 2017. u Beogradu Međunarodni sajam prometne tehnologije i usluga.

Svoju priliku u okviru ovog klastera traže i neke tvrtke iz Hrvatskog željezničkog proizvodnog područja. Upravo od njih smo zatražili izjave.

Na sajmu smo razgovarali s nizom sudionika iz željezničkog sektora a za ovu priliku izdvajamo razgovor s kolegom Vlatkom iz Makedonskih željeznica.

Nadamo se i čekamo prve velike rezultate naših tvrtki koje su izravna posljedica uključenja u Klaster željeznica JI Europe.

Ažurirano Subota, 29 Travanj 2017 04:44
 
Dotaknusmo li dno dna u HŽ Infrastrukturi? PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 24 Travanj 2017 16:26

cavar webPoštovani gospodine Plenkoviću, 

uredbu o kriterijima za provedbu javnog natječaja za imenovanje predsjednika i članova uprava trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za Republiku Hrvatsku bilo bi potrebno izuzeti za izbor u HŽ Infrastrukturi. Ili napokon napraviti nekog reda u ovom poduzeću. Licemjerno je propisivati bilo kakve uvjete bilo za članove uprave HŽ Infrastrukture ili bilo koje drugo radno mjesto. Više nisu važni niti stručna sprema, niti radno iskustvo, niti poznavanje stranih jezika ili rada na računalu. Nisu važne niti upravljačke vještine. Jedino je važno zvati se Ćavar.

Nismo mi u Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske vjerovali u to dok nismo došli do najnovijeg Popisa imenovanih nadređenih radnika u HŽ Infrastrukturi. I tada smo vidjeli do sada neviđeno. Iako smo mislili da ne može gore, opet nas je uprava HŽ Infrastrukture iznenadila pa je tako Damir Ćavar, kolega s Građevinskog fakulteta našeg člana uprave Ivana Kršića dobio čak dva radna mjesta nadređenog radnika:

  • Direktor sektora za održavanje
  • Voditelj odjela za provedbu investicija u Sektoru za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova.

Uvažavamo sva znanja direktora Damira Ćavara, ali ovo je sad već prešlo svaku mjeru i do temelja uzdrmalo poslovanje HŽ Infrastrukture i to zbog:

  • degradiranja svih ostalih stručnjaka koji nisu u prijateljskim odnosima s članom uprave HŽ Infrastrukture
  • narušavanja poslovnih aktivnosti zbog ulaska direktora jednog sektora u poslovanje drugog sektora
  • kršenja propisa jer nam nije jasno kako jedna osoba može imati dva različita ugovora o radu u istom poduzeću.

Ne znamo više do kad će izdržati Vaša granica strpljenja sa ovom anarhijom u HŽ infrastrukturi, ali poručujemo da je ovo ponižavajuće i sramotno za svakog poštenog željezničkog radnika.

 
Komentar na novu organizaciju i sistematizaciju HŽ Infrastrukture PDF Ispis E-mail
Petak, 21 Travanj 2017 12:41

glava-u-pijeskuU Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske posebnu pozornost posvećujemo aktivnostima vezanim uz povećanje broja radnika u Sektoru za održavanje koji bi se trebali „vratiti" iz Pružnih građevina. Slažemo se da postoji veliki problem s poslovima održavanja u građevinskom i elektrotehničkom infrastrukturnom sustavu jer to nije ništa novo. Propadanje željezničke infrastrukture traje već više od 20 godina i nisu uvijek razlozi bili u nedostatku novca već upravo u nekvalitetnoj provedbi aktivnosti održavanja. Upravo zbog toga je 2012. godine tadašnja Uprava HŽ Infrastrukture krenula u traženje novih rješenja putem preustroja ovisnog društva Pružne građevine u funkcionalno i konkurentno poduzeće za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je bio i razlog zašto smo tada dali podršku odluci Uprave HŽ Infrastrukture. Isto tako se slažemo i da taj projekt nije zaživio, te da se aktivnosti održavanja željezničke infrastrukture i dalje loše provode, a stanje željezničke mreže je sve lošije. Najbolji primjer je nedavni izvanredni događaj iskliznuća vlaka (manevarskog sastava) u Zagreb RK. U slučaju tog izvanrednog događaja HŽ infrastruktura d.o.o. će morati, zbog lošeg stanja tračnica, osigurati milijunske iznose za pokrivanje šteta.

Ono gdje se s drugima ne slažemo je vraćanje radnika iz Pružnih građevina u Sektor za održavanje HŽ Infrastrukture bez pokretanja sankcija za one koji su izravno odgovorni za neuspjeh ovog projekta, a to su:

  • menadžment Upravljanja željezničkim infrastrukturnim podsustavima jer se maćehinski ponašaju prema Pružnim građevinama koje su zadužene za realizaciju aktivnosti u njihovoj nadležnosti
  • uprava Pružnih građevina je smijenjena, ali potrebno je provesti reviziju Pružnih građevina i utvrditi kolika je odgovornost u ovom neuspjehu direktora poslovnih jedinica Pružnih građevina
  • prethodna predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture koja je na nezakonit način blokirala Pružne građevine na međunarodnom natječaju za izgradnju dvokolosiječne pruge Dugo Selo - Križevci
  • predsjednica Nadzornog odbora Pružnih građevina koja nije poduzela ništa u zadnje dvije godine kako se Pružne građevine ne bi našle u tako lošoj situaciji.

Vrijeme je da se napokon shvati kako HŽ Infrastruktura nije nikakvo građevinsko poduzeće i da naša osnovna djelatnost nije građenje i održavanje željezničke infrastrukture. Naša osnovna djelatnost je upravljanje i gospodarenje željezničkom infrastrukturom u funkciji stvaranja prijevozne u sluge.

Željeznička infrastruktura po kojoj ne voze vlakovi nikome nije potrebna. Ali zato se vraćamo na Pružne građevine koje su poduzeće ustrojena za građenje i održavanje željezničke infrastrukture. To je poduzeće koje ima liderske osobine na tržištu jugoistočne Europe i na Upravi HŽ infrastrukture je sada strateška odluka:

  • jačanjem Pružnih građevina stvoriti lidera u ovom dijelu Europe (preduvjet je zadržavanje radnika i strateške mehanizacije) ili
  • gušenje Pružnih građevina na razinu „seoske“ radionice nakon prelaska radnika i strateške mehanizacije.

Sada ste u prilici pokazati jeste li hrabri suvremeni menadžer koji u državnom poduzeću vodi brigu za poštivanje nacionalnih interesa ili niste.

Ako jeste:

  • pokrenut ćete sankcije prema svima odgovornima za loše stanje u procesima građenja i održavanja željezničke infrastrukture
  • aktivno ćete sudjelovati u razvoju Pružnih građevina kao liderskog poduzeća u ovom dijelu Europe.

HŽ infrastruktura ne smije biti „vreća bez dna“ u ovako teškoj situaciji za Republiku Hrvatsku. U slučaju da Uprava HŽ Infrastrukture ne pokrene sankcije prema navedenim odgovornim osobama, a jednostrano preuzme radnike Pružnih građevina nazad u sustav, bit i ćemo prisiljeni takvo neodgovorno ponašanje prijaviti Vladi RH.

 

napomena: ovaj dopis uputili smo članu uprave HŽI i resornom ministru 21. travnja 2017.

Ažurirano Petak, 21 Travanj 2017 12:45
 
Sramota PDF Ispis E-mail
Srijeda, 19 Travanj 2017 05:58

plenkovic 3 webPoštovani gospodine Plenkoviću,

iako Sindikat prometnika vlakova Hrvatske svoj rad temelji i gradi na tradicionalnim vrijednostima hrvatskog društva, trudimo se prihvaćati i suvremene trendove kojima smo okruženi. Nismo u startu protiv promjena već smo za smisleno i učinkovito unaprjeđenje željezničko sustava, a posebno HŽ Infrastrukture d.o.o. Na žalost, svjedoci smo da je jedina sustavna aktivnost koja se provodi u HŽ Infrastrukturi d.o.o. njeno stalno uništavanje. Bez obzira na sve dosadašnje dopise koje smo Vam uputili s upozorenjima o štetnim djelovanjima menadžmenta HŽ Infrastrukture d.o.o., stvari se i dalje ne mijenjaju. Bahatost se nastavlja s prvim izmjenama već nakaradne organizacije i sistematizacije HŽ Infrastrukture d.o.o.. I to na sljedeći način:

  • uvodi se novo radno mjesto: pomoćnik direktora Sektora za promet – u situaciji gdje se pod restrukturiranjem smatra smanjenje broja izvršnih radnika, prvenstveno prometne struke, uprava HŽ Infrastrukture d.o.o. besramno povećava još jedno menadžersko mjesto za novog uhljeba
  • uvodi se novo radno mjesto: pomoćnik direktora Sektora za razvoj, pripremu i provedu investicija i EU fondova – ne samo da se pokrenula odgovornost za loše provođenje investicija i ugradnju nepouzdanih uređaja ovaj sektor se također nagrađuje još jednim menadžerskim mjestom za novog uhljeba
  • uvodi se novo radno mjesto: zamjenik direktora Sektora Nekretnina – i kao šlag na vrhu torte dolazi i nagrada za najgore poslovno područje – Nekretnine u kojima su se nezakonito otpuštali radnici, rasprodavale zgrade, kupovala nepotrebna zemljišta i otjerali poslovni partneri iz poslovnih prostora. Umjesto pokretanja krivične odgovornosti i ovaj sektor je nagrađen menadžerskim mjestom za novog uhljeba.

Mi željezničari, izvršni radnici, koji su u prošlosti dali veliki doprinos realizaciji velikog prijevoznog rada, koji smo dali doprinos stvaranju Republike Hrvatske (bilo kao branitelji ili radnici koji su obavljali svoju službu pod neprijateljskim napadima), koji smo dali svoj doprinos u ponovnoj uspostavi prometa na cijeloj željezničkoj mreži RH ne možemo danas šutjeti i žmiriti na ovo besramno uništavanje. Za nas Uskrs kao najveći katolički blagdan nije strah i prešućivanje ovog sustavnog uništavanja. Za nas je Uskrs vjera da ćemo se izboriti za bolju željeznicu. Da svima u RH bude bolje, pa i tim uljebima koji se sad već broje na desetke u HŽ Infrastrukturi d.o.o. Kako bi nam svima bilo bolje, iskreno očekujemo i od Vas, kao Premijera da napokon počistite ovaj nered koji je nastao u HŽ Infrastrukturi d.o.o. te da u naše poduzeće postavite stručne i hrabre menadžere jer su se uhljebi pokazali kao izuzetno loš i štetan izbor.

napomena: ovo pismo poslano je predsjedniku Vlade RH 18. travnja 2017.

 
Izmjene i dopune Zakona o željeznici - Na peronu br. 63 PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 13 Travanj 2017 05:28

naslovnica br 63neobično je da se ovih dana u saborskoj raspravi nalazi Zakon o željeznici, a da se u javnosti jako malo govori o transformaciji željeznice iz 19. stoljeća koja jesmo u iluziju opisanu „tržišna željeznica“ koja po ničemu nismo.

U uvodnoj ocjeni Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o željeznici (P.Z.E. br. 107) netočno je navedeno da:

„Za provedbu ovog Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.“

Naime, da bi se uredila željeznička infrastruktura u prihvatljivo stanje nužno je osigurati osjetno veće iznose sredstava stoga što nije osigurana ni administrativna razina za uređenja, a kamoli izvori financiranja za tehničku razinu uređenja željezničke infrastrukture.

Koristimo priliku posebno važnim podsjetiti Vas da je Europska unija na ministarskoj konferenciji u Szczecinu održanoj 28. lipnja 2010. g., proglasila Luku Rijeka i Route C-65 svojim strateškim prometnim koridorom za operativno povezivanje sa zemljama Bliskog, Srednjeg i Dalekog Istoka, kao najvećim tržištem na svijetu na kojem živi i djeluje 2/3 svih svjetskih potrošača/proizvođača.

Prijedlog novog Zakona o željeznici stoga je smrtna kazna za željeznički promet ako se ne prihvate slijedeće izmjene:

  1. obavezna hitna izrada Hrvatske europske prometne politike do 2050. godine temeljene na Europskoj prijevoznoj politici;
  1. obavezna hitna izrada Strategije razvitka željezničkog prometa do 2030. godine temeljene na:
  • nužnosti izgradnje dvokolosiječne, elektrificirane nizinske pruge na koti 200 m/nv  Rijeka – Zagreb – Botovo kao dijela Koridora XI: Baltic – Jadran, odnosno Route C-65, te modernizacija postojeće željezničke pruge na istoj relaciji koja je puštena u promet 1873. g.
  • nužnost izgradnje višenamjenskog plovnog kanala Vukovar - Šamac i modernizaciju hrvatske unutarnje plovidbe
  • žurnoj izgradnji matičnog kontejnerskog terminala "Zagrebačko pristanište" u riječkoj luci te intermodalnih čvorišta u njegovom zaleđu (Miklavlje i Škrljevo - Kukuljanovo), u prvoj razvojnoj fazi, te izgradnja velikog matičnog terminala "Omišalj" na otoku Krku, s pripadajućim objektima prometne infrastrukture, u drugoj razvojnoj fazi.
  1. obavezna odgovornost u slučaju da upravitelj infrastrukture ne provode srednjoročne i godišnje planove Nacionalnog programa željezničke infrastrukture.

Cijeli tekst možete pročitati u novom broju Na peronu.

Privitak:
Download this file (Na peronu  63.pdf)Na peronu 63.pdf[ ]3964 Kb
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 3 od 142
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!

Anketa

Podržavate li da se kolektivni pregovori za novi KU HŽ Infre vode u tajnosti?
 

Versi

PRAGOVI

Na toj zemljici oni ležijo,

na sebi dve doge šinje držijo

i nikomo nikaj ne velijo.

 

V protoletje dok raste cvetje

i kamen i veter z njimi se smeje,

dok nas protoletno sončece greje.

 

V leti od vročine oni se smodijo,

pes, srna fkrej od njih bežijo.

 

V jesen mrzli dejžđek ih hmivle,

v zimi beli i debeli snegec pokrivle.

 

Oni tam ležijo otkriti, dobro podbiti

i dobro s hrđovimi šrajfima zabiti.

Josip Kamenić