Home

MUDRE MISLI

Budite dobri prema štreberima. Vrlo vjerojatno ćete jednog dana raditi za nekog od njih.

Bill Gates

Razlika između uspješne osobe i ostalih nije u nedostatku snage ili znanja, nego u nedostatku volje.

Vince Lombardi

Usuditi se: to je cijena napretka.

Victor Hugo

Ljudi grade previše zidova a premalo mostova!

Isaac Newton

Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoju razinu, a onda pobijediti na iskustvo.

Mark Twain


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


 
Uz izbor članova uprava PDF Ispis E-mail
Petak, 15 Rujan 2017 06:39

clockPismo koje smo uputili Premijeru, ministrima Goranu Mariću i Olegu Butkoviću te HINA-i:

Pred nama željezničarima je vruća jesen, a pred Vama političarima jedan od težih zadataka po pitanju željezničkog sustava. Potrebno je izabrati nove uprave željezničkih poduzeća. Do sada su to bile samo političke odluke, a ove odluke u velikoj mjeri će odlučiti o budućnosti željeznice u Republici Hrvatskoj. Prije nešto više od 10 godina jedinstveni je željeznički sustav podijeljen na četiri plus holding poduzeće. Nakon toga bilo je različitih organizacijskih vratolomija a ukupni rezultat je sve lošiji. Iako se Europskom prijevozom politikom očekuje povećanje željezničkog prometa za 30 do 50 posto u Hrvatskoj možemo reći kako je ukupan prihod od prijevoza manji oko 25% u odnosu na davnu 2007. godinu. Kad se iz pokazatelja izvukli prihodi iz Državnog proračuna stanje bi bilo još lošije. Osim financijskih ništa bolje nije ni s drugim pokazatelja:

  • teretni promet je u padu, a HŽ Cargo se nije osposobio za tržišnu utakmicu,
  • putnički promet je također u padu, a teško će se moći boriti kad se uskoro otvori tržište,
  • međunarodne pruge su pale sa 140 do 160 km/h na nekih 60 do 80 km/h,
  • regionalne i lokalne pruge su pred zatvaranjem,
  • iako se stalno ide sa smanjenjem broja radnika i restrukturiranjem poduzeća, troškovi radnika se ne smanjuju u tom opsegu jer se s jedne strane smanjenja rade nesustavno, a s druge strane se u poduzeća dovode nepotrebni i skupni radnici. 

 Jedini način da se ovo loše stanje zaustavi je da u skoro vrijeme izaberete stručne članove uprava željezničkih poduzeća koji će imati viziju i znanje kako željeznicu pokrenuti naprijed u razvojnom smjeru i u skladu s potrebama prijevozničkog tržišta. U suprotnom, ako se ponovo izaberu samo politički podobni članovi uprava, potpisat će te potpuno uništenje željeznice u RH.

Kako ovo upozorenje vide mediji?

https://lider.media/aktualno/biznis-i-politika/hrvatska/dosta-je-organizacijskih-vratolomija-sindikat-apelira-na-izbor-novih-uprava-zeljeznickih-poduzeca/

 

 
Umirovljenički osvrt na željeznicu u RH PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 07 Rujan 2017 14:31

Za one koji ne znaju gospodin Ivan Svetopetrić otišao je sa željeznice u 57-oj godini života i sa 37 godina radnog staža. Sam reče da je to učinio iz jednog prostog razloga: otišao je onda kad je sam želio a ne onda kad netko drugi želi. Naime, nije želio da kao mnogi drugi željezničari, koji su bili ugledni stručnjaci otiđe u mirovinu uvrijeđen i povrijeđen.

Čitajući po novinama, a i susrećući ga s vremena na vrijeme na peronima Zagreb GK znali smo da po odlasku u prijevremenu mirovinu nije sjedio skrštenih ruku, naprotiv nastavio je vrlo živahno raditi i djelovati. Rezultat tih aktivnosti je osnivanje udruge Centra za kvalitetu života  Forum  50+; osnovao je  socijalnu zadrugu  Senior servis,  udrugu dijabetičara u Velikoj Gorici te udrugu Zeleni transport -3E koja je i danas aktivna.

U i o željeznici je imao još puno za reći i čini se da je njegov prijevremeni odlazak vrlo veliki gubitak upravo za željeznicu. No, to je danas drugo vrijeme. Danas o željeznici može govoriti s distance a što je i učinio u ovom razgovoru.

Ažurirano Petak, 08 Rujan 2017 17:44
 
Pravo na novčanu naknadu po prestanku radnog odnosa PDF Ispis E-mail
Srijeda, 16 Kolovoz 2017 08:14

banana1webZbog dilema koje su se javile uz listu potencijalnog tehnološkog viška u HŽ Infri o pravu na novčanu naknadu sa Zavoda za zapošljavanje po prestanku radnog odnosa HŽI nam je odgovorila slijedeće:

HŽ Infrastruktura d.o.o. je kao poslodavac obavijestila Hrvatski zavod za zapošljavanje, Područni ured Zagreb, da je započeo postupak utvrđivanja i zbrinjavanja kolektivnog viška radnika, na način da se sukladno poslodavčevim aktima i zakonskim odredbama sada provodi faza utvrđenog potencijalnog viška radnika kojima je ponuđen sporazum o prestanku ugovora o radu prema utvrđenim uvjetima.

Nadležni Zavod za zapošljavanje nas je povratno obavijestio da kao nositelj aktivnosti provedbe Nacionalnog plana za poticanje zapošljavanja za 2017. godinu predviđa i sudjeluje u provođenju odgovarajućih mjera, između ostalog i onih koje su namijenjene poslodavcima pred restrukturiranjem i radnicima u otkaznom roku, kao što su mobilni timovi koji osnivaju mobilne centre u kojima provode odgovarajuća savjetovanja.

Kako se u sadašnjoj fazi provođenja sporazumnog prestanka ugovora o radu radnici ne nalaze u radnopravnom statusu otkaznog roka, smatramo da ovoj mjeri za sada nema primjene.

Ostvarivanje prava na novčanu naknadu sa zavoda za zapošljavanje nakon prestanka radnog odnosa po sklopljenom Sporazumu prema uvjetima i postupku koji se sada provodi, uvjetovano je i okolnostima na strani svakog pojedinog radnika u smislu ispunjavanja potrebnih uvjeta prema mjerodavnim propisima, te upućujemo da se zainteresirani radnici pojedinačno obrate nadležnom Zavodu radi dobivanja odgovarajuće informacije.

 
Čarolija odmarališta na Ugljanu PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 10 Kolovoz 2017 08:05

Ovom prilikom preskačemo sjećanja kako je od zapuštenog, pokradenog, napuštenog i devastiranog željezničkog odmarališta na Ugljanu do funkcionalnog uređenja trebalo puno volje i rada. Našeg i ničijeg drugog.  Prvi gosti došli su 29. lipnja 2013., a otad se redaju tjedan za tjednom. Tako je i ove 2017. I tijekom tih dana nastaju lijepe i nezaboravne priče o skromnom, ali i čarobnom odmaralištu. Jednu od njih ispričat ćemo kroz snimke Davida i Tomislava Tonkovića iz ptičje perspektive.

 
Protiv olakog rasipanja novaca - otvoreno pismo PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 07 Kolovoz 2017 07:56

206_no_brainPoštovani predsjedniče Plenkoviću,
poštovani ministre Butkoviću,
ovih dana član uprave HŽ Infrastrukture objavio je u NN oglas o nabavi usluga tehničke i administrativne podrške u upravljanju projektom „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“. Spomenutim oglasom član uprave HŽ Infre ponudio je 15.000.000,00 kuna za voditelje projekta uz obrazloženje da je projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici željezničke pruge Križevci - Koprivnica - državna granica vrlo složen i kompleksan, s puno međusobno povezanih podsistema, odnosno pod projekata i elemenata koji se preklapaju te njegova provedba mora biti povjerena velikom timu stručnjaka raznih profila.

Spomenutim oglasom član uprave HŽ Infrastrukturi  objašnjava da se predmetni projekt sufinancira sredstvima EU te „primjećuje“ da su za kvalitetno upravljanje provedbe istog potrebna posebna znanja koja se dokazuju sudjelovanjem u pripremi/provedbi sličnih projekata, kao da ne zna da u HŽ Infrastrukturi d.o.o., u Sektoru za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova, redom rade stručnjaci kojima je uvjet rada u tom sektoru bogato iskustvo na vođenju projekata te posjedovanje certifikata.

Ovo je nečuvena uvreda sadašnjoj ekipi iz Sektor za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova koja vodi projekt izgradnje drugog kolosijeka na dionici pruge Dugo Selo – Križevci kao i svima onima koji su vodili projekt Daljinskog upravljanja prometom na dionici pruge Vinkovci – Tovarnik – dg ili projekt izmjene sustava električne vuče na dionicama Moravice – Rijeka – Šapjane te Škrljevo – Bakar.

Nadalje, to ne bi bilo dvojbeno da u HŽ Infrastrukturi nemamo Sektor za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova koji broji 156 stručnjaka koje plaćamo cca 30.000.000,00 kuna/godišnje. U drugim okolnostima takav briljantan tim mogao bi proizvoditi projekte za cijelu RH.

Nadalje, taj oglas ne bi bio dvojben da nije u tijeku savjetovanje o potencijalnom višku radnika među kojima ima radnika koji su vodili najsloženije projekte koji su se provodili u HŽ Infrastrukturi te imaju znanja jednaka kao i „Ovjereni direktor projekata / Razina A“ (Certified Projects Director / IPMA LEVEL A).
Svima nama poznato je da su poslovi voditelja projekta izrazito složeni, odgovorni, naporni i utjecajni i ne mogu se obavljati improvizacijama, zastarjelim iskustvom, vezama ili isključivo intuicijom. Ovakva nečuvena lakoća rasipanja milijuna kuna još jednom potvrđuje da HŽ Infrastrukturom upravlja čovjek koji nema znanja, niti kompetencije za tako složen i odgovoran posao.

Nadamo se i očekujemo da će Vlada RH i Skupština HŽ Infrastrukture zaustaviti provođenje ovog natječaja.

 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 3 od 145
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!

Anketa

Podržavate li da se kolektivni pregovori za novi KU HŽ Infre vode u tajnosti?
 

Versi

PRAGOVI

Na toj zemljici oni ležijo,

na sebi dve doge šinje držijo

i nikomo nikaj ne velijo.

 

V protoletje dok raste cvetje

i kamen i veter z njimi se smeje,

dok nas protoletno sončece greje.

 

V leti od vročine oni se smodijo,

pes, srna fkrej od njih bežijo.

 

V jesen mrzli dejžđek ih hmivle,

v zimi beli i debeli snegec pokrivle.

 

Oni tam ležijo otkriti, dobro podbiti

i dobro s hrđovimi šrajfima zabiti.

Josip Kamenić