Home

MUDRE MISLI

Budite dobri prema štreberima. Vrlo vjerojatno ćete jednog dana raditi za nekog od njih.

Bill Gates

Razlika između uspješne osobe i ostalih nije u nedostatku snage ili znanja, nego u nedostatku volje.

Vince Lombardi

Usuditi se: to je cijena napretka.

Victor Hugo

Ljudi grade previše zidova a premalo mostova!

Isaac Newton

Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoju razinu, a onda pobijediti na iskustvo.

Mark Twain


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


 
„Sigurno na željezničko-cestovnom prijelazu“ PDF Ispis E-mail
Subota, 14 Listopad 2017 10:36

13. listopada 2017. na  Zagreb Glavnom kolodvoru Fakultet prometnih znanosti i HŽ Infra uručili su sudionicima natječaja na temu „Sigurno na željezničko-cestovnom prijelazu“ priznanja i simbolične nagrade za najbolje radove.

Tijekom programa svečane dodjele nagrada na prostoru Glavnog kolodvora voditeljica projekta doc.dr.sc. Danijela Barić predstavila je projekt i aktivnosti koje se provode. Prikazat je edukativan video spot „Pruga nije mjesto za igru-Sigurnost u prometu započinje s tobom“ učenika osnovne škole iz Gunje, film o osobnoj priči hrvatskog paraolimpijca Mladena Tomića. Nakon svečane dodjele nagrada premijerno je prikazan kratki dokumentarni film „Problem?“ koji također senzibilizira najmlađe na potrebu poštivanja prometnih pravila.

Učenici su očito uložili puno truda kako bi pokazali promišljanja  vlastite sigurnosti u prometu.

 
Kako nas drugi vide - Na peronu br. 69 PDF Ispis E-mail
Srijeda, 11 Listopad 2017 15:36

na peronu br 69Planom restrukturiranja Infrastrukture utvrđen je strateški cilj modernizacije željezničke infrastrukture od 2012. do 2017. vrijedan 25,5 mlrd. kuna koji nije ostvaren (ostvareno svega 3,5 milijardi kuna). Ukupna vrijednost investicija potrebna za dostizanje kvalitete infrastrukture EU-a procijenjena je na 46 mlrd. kuna. Premda Infrastruktura (za razliku od drugih poduzeća) može povlačiti EU sredstva, ta se mogućnost slabo koristila. U istom je razdoblju ostvaren cilj smanjenja broja zaposlenih i troškova rada. Problem je što financijska produktivnost poduzeća nije rasla predviđenom dinamikom i niža je od postavljenog cilja za 2016. Niža financijska produktivnost rezultat je slabijeg rasta prihoda od očekivanog, zbog čega su umanjeni pozitivni učinci smanjenja broja zaposlenih.

Grupa HŽ Infrastruktura bilježi smanjenje prihoda do 2014. zbog smanjenja prihoda proračuna za održavanje željezničke infrastrukture, koji inače čini 50-60% prihoda. Značajan rast ukupnih rashoda poslovanja rezultat je povećanih materijalnih troškova i vrijednosnog usklađivanja potraživanja od 332 mil. kuna zbog oprosta duga društvima Putnički prijevoz i Cargo iz 2012. te značajnog iznosa rezerviranja (od čega se 68% odnosilo na otpremnine). U 2015. je na razini grupe ostvaren gubitak od 23 mil. kuna.

Infrastruktura i Croatia Express ostvaruju pozitivne financijske rezultate, dok su Pružne građevine slijedom programa restrukturiranja smanjile broj zaposlenika (za 933) uz korištenje poticajnih otpremnina te iskazale negativan rezultat na kraju godine. Potpisani su ugovori za izgradnju i rekonstrukciju dvaju projekata koji se financiraju iz EU-a, u ukupnom iznosu od 1,7 mlrd. kuna (HŽ Infrastruktura, 2015.).

Željeznička poduzeća u vlasništvu države nalaze se u složenoj financijskoj situaciji. Posljednjih deset godina uglavnom završavaju s gubitkom, ponekad i većim od milijarde kuna. Posljedica je to svjetske financijske krize, ali i neuspješnog restrukturiranja.

Proces restrukturiranja trebao se temeljiti na realnom planu s konkretnim i ostvarivim ciljevima utemeljenim na boljem predviđanju nadolazećih promjena. Umjesto toga, stječe se dojam da je od 2006. veći naglasak na formalno-pravnim promjenama zbog usklađivanja s EU-om nego na stvarnoj provedbi restrukturiranja. Ciljevi restrukturiranja od 2012. do 2016. nisu ostvareni, a likvidnost je danas lošija nego prije početka restrukturiranja.

izvor: Institut za javne financije, Restrukturiranje željezničkih poduzeća u vlasništvu Republike Hrvatske, 4. rujna 2017.

Privitak:
Download this file (Na peronu  69 ZA WEB.pdf)Na peronu 69 ZA WEB.pdf[ ]7011 Kb
 
Uz Svjetski dan dostojanstvenog rada PDF Ispis E-mail
Srijeda, 11 Listopad 2017 12:20

Povodom obilježavanja Svjetskog dana dostojanstvenog rada (7. listopada) ) u Kući ljudskih prava u Zagrebu održana je  11. listopada 2017.  rasprava o borbi za dostojanstvenu minimalnu plaću i veće plaće za sve radnike, u organizaciji Saveza samostalnih sindikata Hrvatske i Nezavisnih hrvatskih sindikata.

Nakon dugogodišnje gospodarske krize u Hrvatskoj još traje socijalna kriza i radnici ne osjećaju ekonomski opravak unatoč rastu BDP-a. Hrvatska je i dalje na europskom dnu po plaćama radnika i zabrinjava rastući trend iseljavanja, rečeno je na skupu.

Ove godine, na razini Europske konfederacije sindikata, sindikalna borba usmjerena je na povećanje plaća, bolja i kvalitetnija radna mjesta. U uvodu rasprave istaknuto je kako je u Hrvatskoj vrijeme za promjenu gospodarske i socijalne politike, jer su se dosadašnje zasnivale na niskim plaćama i uštedama na radnicima, a pokazale su se pogrešnima.

Korisno je napomenuti da je ova EU kampanja o potrebi rasta plaća najavljena krajem 2016. upravo u vrijeme kad su dva poznata žuta sindikata svojim zauzimanjem smanjila plaće željezničkih radnika… sramote ne smijemo zaboravljati.

 
Umirovljenički osvrt na željeznicu u RH -dio 2. PDF Ispis E-mail
Petak, 29 Rujan 2017 17:23

Za one koji su propustili pogledati 1. dio razgovora s mr. sc. Ivanom Svetopetrićem kratka napomena: gospodin Ivan Svetopetrić otišao je sa željeznice u 57-oj godini života i sa 37 godina radnog staža. Sam reče da je to učinio iz jednog prostog razloga: otišao je onda kad je sam želio a ne onda kad netko drugi želi.
Nama je gospodin Svetopetrić bio i ostao željeznički autoritet vrijedan poštivanja i u svakom razgovoru moglo se puno naučiti upravo o željeznici za koju često mislimo da sve o njoj znamo.
Na žalost, gospodin Svetopetrić otišao je u mirovinu prilično rano, tako da se jedna lijepa željeznička priča gotovo zaustavila. Nasljednike nije odgojio, pa smo siromašniji za vidike s kojih je on gledao željezničko sutra. Ovom prilikom svima nama o željeznici je progovorio s umirovljeničke distance.

 
Pošto kila mozga? PDF Ispis E-mail
Srijeda, 27 Rujan 2017 16:53

206_no_brainU tijeku su pregovori za 4. Aneks KU HŽ Infrastrukture d.o.o. u kojima poslodavac i sindikati potpisnici KU imaju namjeru (između ostalog) dodatak plaće u visini od 25% na cijenu sata rada (tzv. paušal) za radnike građevinskog i elektrotehničkog sektora ugraditi u cijenu sata rada. Radi se o dodatku na plaću kojeg spomenuti radnici ostvaruju kada obavljaju posao izvan radionice na udaljenosti do 30 km od radionice. Iz njihove perspektive to je dobro.

Namjeravanim izmjenama KU navedena grupacija radnika dodatak će ostvarivati trajno, bez zadovoljavanja dosadašnjeg uvjeta - obavljanje rada izvan radionice na udaljenosti do 30 km. To nedvojbeno znači da će im cijena sata rasti za 15 do 20 %. Na godišnjoj razini to iznosi 12 do 15 milijuna kuna.

Istovremeno, poslodavac ili bolje rečeno „naši“ u prometnom sektoru poduzimaju sve aktivnosti kako bi dodatke na plaću radnicima prometnih poslova sveli na minimum (uvođenje prekida rada, ukidanje noćnog rada, ukidanje rada subotom i/ili nedjeljom, smanjenje broja izvršitelja na pojedinim radnim mjestima…). I na taj način umanjuju plaću radnicima prometnog sektora za 15 do 25%. Razgovarate li s bilo kojim skretničarom, prometnikom, vlakovođom, manevristom čut ćete da to nikako nije dobro.

Nije li očigledno različito postupanje prema radnicima istog poslodavca?

Postavlja se pitanje u čijem interesu i za koga pregovaraju oni koji u ovim pregovorima predstavljaju radnike prometnog sektora? Ili još preciznije: zastupa li itko interese radnika prometnih poslova?

Hoće li se poslodavac usuditi otvoriti Pandorinu kutiju potpisivanjem ovakvog nepravednog aneksa?

Pitanje je to to na koje ćemo, čini se, vrlo brzo dobiti odgovor.

Ažurirano Srijeda, 27 Rujan 2017 17:05
 
«Početak«12345678910»Kraj»

Stranica 1 od 145
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!

Anketa

Podržavate li da se kolektivni pregovori za novi KU HŽ Infre vode u tajnosti?
 

Versi

PRAGOVI

Na toj zemljici oni ležijo,

na sebi dve doge šinje držijo

i nikomo nikaj ne velijo.

 

V protoletje dok raste cvetje

i kamen i veter z njimi se smeje,

dok nas protoletno sončece greje.

 

V leti od vročine oni se smodijo,

pes, srna fkrej od njih bežijo.

 

V jesen mrzli dejžđek ih hmivle,

v zimi beli i debeli snegec pokrivle.

 

Oni tam ležijo otkriti, dobro podbiti

i dobro s hrđovimi šrajfima zabiti.

Josip Kamenić