Home Događaji


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Događaji
Povezivanje i suradnja željezničke industrije Jugoistočne Europe i Hrvatske PDF Ispis E-mail
Subota, 28 Siječanj 2017 18:47

27. siječnja 2017. u HGK-u u Zagrebu održana je konferencija u organizaciji Klastera za željeznice Jugoistočne Europe (RCSEE) i Mreže za poslovnu podršku (BSN), u suradnji s HGK i Savezom za željeznicu, a u B2B razgovorima sudjelovalo je stotinjak tvrtki iz zemalja regije i Hrvatske. Na Wikipediji možemo pročitati da je kratica B2B kratica za engleski Business-to-business. B2B povezuje sve sudionike u poslovnom procesu koji prethode krajnjim korisnicima (dobavljači, posrednici, distributeri, itd.).
U uvodu konferencije politika je dala svoju ne baš prvorazrednu podršku. Tako je iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture načelnica Sektora željezničkog prometa gospođa Snježana Josipović izrekla nekoliko načelnih, općepoznatih tvrdnji o željeznici koja može biti generator razvoja željezničke industrije - ustvari ništa. Slično je govorila i slično je rekla ništa Janja Groš direktorica Poslovnog područja Razvoj i investicijskog planiranja HŽ infrastrukture. Dakle govorila je o ulaganjima u poboljšanje željezničke mreže, a dojam je da ni sama nije znala što želi reći. Državni tajnik Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić pohvalio se novim Zakonom o javnoj nabavi, koji je u primjeni od 1. siječnja 2017., u kojem je kriterij najniže cijene zamijenjen kriterijem ekonomski najpovoljnijom ponudom, ali nije baš uvjerljivo opisao kako će se birati ekonomski najpovoljnija ponuda.
Uočljivo je bilo da iz uprava željezničkih tvrtki nije bilo nikoga, naročito se isticao nedolazak našeg člana uprave gospodina Ivana Kršića…
Nasuprot političara poslovni sudionici bili su puno konkretniji – iskoristili su prilike, razgovarali su…
Mi objavljujemo video priču o ovom važnom događaju za koji vjerujemo da će ga slijedeći put podržati politička prva liga. Tad ćemo znati da postoji i volja da se pomogne željeznici da postane okosnica razvoja naše, ali i susjednih država.

Ažurirano Subota, 28 Siječanj 2017 18:50
 
Odustali od sigurnosti PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 04 Prosinac 2016 07:25

Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava incident definira kao svaki događaj koji je povezan s odvijanjem željezničkog prometa koji utječe na sigurnost željezničkog sustava, a koji nije nesreća ili ozbiljna nesreća.

U ovoj priči incident se dogodio 5. listopada 2016. vrijeme oko 23:30. Vlak 69702 juri iz Botova prema Koprivnici. Strojovođa uočava da branici na ŽCP-u br. 28 - Danica nisu spušteni. Koči, no proveze se preko prijelaza s oko 40 km/h.  Srećom, nije bilo vozila u cestovnom prometu, tako da se nije dogodila ni nesreća, ni ozbiljna nesreća

Ista priča ponavlja se i 6. listopada 2016. Vlak je 89885 incident se događa oko 15:30 sati, no na sreću ni ovom prilikom nije bilo cestovnih vozila.

U oba slučaja radnici Dionice SS i TK Koprivnica, nakon zaprimljenih obavijesti o prolasku vlakova preko neosiguranog ŽCP-a, nisu postupili sukladno odredbama Upute HŽI 432, odnosno Pravilnika HŽI 400. Tražili smo odgovor na pitanje zašto po saznanju za neispravnost uređaja opasnu po sigurnost prometa isti nije isključen iz rada. Kako je to moguće? Vrlo lako. U UŽIP-u tvrde: ako bi se strogo držali pravilnika onda bi mnoge ŽCP-e trebalo proglasiti nepouzdanima za rad.

I to je strašna i porazna istina koju od svih nas taje u UŽIP-u. Njima je sigurnost igra. I to nitko ne sankcionira: ni uprava, ni ministar, ni Agencija za sigurnost željezničkog prometa.

 
Obilježen Međunarodni dan svjesnosti o opasnostima na željezničko-cestovnim prijelazima PDF Ispis E-mail
Petak, 10 Lipanj 2016 14:46

Međunarodni dan svjesnosti o opasnostima na željezničko-cestovnim prijelazima (ILCAD – International Level Crossing Awareness Day) obilježava se u četrdeset zemalja diljem svijeta. Danas, 10. lipnja uigrana ekipa iz HŽ Infre na ŽCP-u „Remetinec“ održala je akciju „Vlak je uvijek brži“. Akciju u zagrebačkome naselju Remetincu podržao je i legendarni Ćiro Blažević, koji je s policijom i timom HŽ Infre zaustavljao vozila te razgovarao s vozačima, biciklistima i pješacima o tome koliko su svjesni opasnosti koje prijete prilikom prelaženja preko pruge. Podijeljeni su promotivni materijali te su vozači upozoreni na nužan oprez i poštivanje postavljene prometne signalizacije prilikom prelaženja preko pruge.  Ove su godine ciljana publika prigodnih akcija koje se provode u cijelome svijetu umirovljenici i osobe sa senzornim i mobilnim ograničenjima, a glavna je poruka ovogodišnje preventivne kampanje: „Ne precjenjujte svoje mogućnosti uz prugu“.

(izvor: http://hzinfra.hr/hz-infrastruktura-i-ilcad)

 
Kvar ŽCPa "Križ" PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 21 Ožujak 2016 16:18

Nedavno smo izvještavali o šokantnoj činjenici da se kvar uređaja za čiju ugradnju smo platili 16 milijuna € ni nakon šest mjeseci ne otklanja uz obrazloženje da uprava HŽ Infre odbija platiti dobavljaču za zamjenske dijelove.

Žalosti činjenica da to postaje pravilo, nikako izuzetak da se kvar SS uređaja ne otklanja u propisanim rokovima.

Dakle, dana 19. ožujka 2016. u 14 sati i 10 minuta  ŽCP Križ tipa Siemens Eleksa proglašen je neispravnim i uvedena je vožnja vlakova na nalog. Kvar još uvijek nije otklonjen.

Nema dileme da ovaj primjer pokazuje da je željeznički sustav danas plod slučajeva: slučajnog voznog reda, slučajnih putnika, slučajnih tereta, slučajnog odabira opreme, ali zato  nikakve odgovornosti za nanesene štete.

U primjeru popravka ŽCP Križ zatražena je pomoć Siemensa, a oni nam šalju svog stručnjaka s dijelovima iz Beča. Jasno da je za šarolikost izbora opreme koju ugrađujemo nemoguće osigurati dovoljan broj stručnih radnika koji će ju održavati. A i s dijelovima je isto. Preskup je to sport.

Neprocjenjivo. Za pokrivanje svih šteta postoji državni proračun i tepisi političkih pokrovitelja imenovanih menadžera.

A od nas traže da štedimo na plaćama kako bi pokrivali njihove greške i promašaje.

 
Uskoro će otvoriti prugu PDF Ispis E-mail
Subota, 30 Siječanj 2016 08:28

Dana 19. siječnja 2016. godine u 12:59 sati kolodvor Ivanić-Grad prošao je vlak 46914. Vlak se zaustavio kod ulaznog signala ,,A“ kolodvora Prečec iako je imao postavljen ulaz u kolodvor Prečec. Nedugo potom pruga je zatvorena do daljnjega, a prijevoz putnika organiziran je autobusima. Tu obično nastupaju problemi. Zbog nekoliko mailova nezadovoljnih putnika zaputili smo se u Ivanić Grad razgovarati s putnicima i čuti te primjedbe na organizaciju prijevoza.  Vlakovi su dolazili i odlazili, a putnici su iz njih ulazili u spremne autobude i pravac Dugo Selo. Čini se da ovom prilikom nije bilo poznate željezničke neorganiziranosti. Naprotiv, ovdje su prometaši pokazali zavidno dobru organizaciju prihvata putnika.

Ostatak priče je u našem videu:

 
«Početak«1234567»Kraj»

Stranica 2 od 7
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!