Home Događaji


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Događaji
Rekonstrukcija mosta Ličanka PDF Ispis E-mail
Srijeda, 18 Prosinac 2013 04:17

Ličanka je hrvatska rijeka ponornica koja u svome gornjem toku protječe kroz Fužine te ponire na Ličkome polju kod Liča. Otud i ime mosta koji se upravo rekonstruira.

Rekonstrukcija starog mosta koja se sastojala u zamjeni rasponske čelične konstrukcije i ojačanju donjeg ustroja (ojačanje stupa i upornjaka), za koju je bila izrađena projektna dokumentacija, trebala je biti realizirana 1990. g., ali to su onemogućila ratna događanja u Hrvatskoj.

Nakon puštanja mosta u eksploataciju kategorija nosivost biti će „E5“ (25 t po osovini odnosno 8.8 t/m) što će omogućiti povećanje propusnosti pruge.

Ostatak priče je  u našem videu:

 
Quo vadis HŽ Cargo PDF Ispis E-mail
Petak, 13 Prosinac 2013 07:01

HŽ Cargo je u 2007. godini prevezao 17,8 milijuna tona robe, a danas se bori da ostvari 8 -  9 milijuna tona. Gubitak roba prvenstveno je u našim lukama i domaćem tržištu. HŽ Cargo je u vrlo teškoj situaciji i svi mi tražimo odgovor na pitanje: Kako dalje?

Otklonimo na kratko dilemu eventualnog stečaja. Procjenjujemo da će vlasnik, Vlada RH, vrlo teško  pribjeći stečajnom postupku, iako su uvjeti vidljivi prije svega zbog činjenice da su gotovo sve kratkoročne i dugoročne obveze HŽ Carga (cca. 1.083,87 mil. HRK) pokrivene jamstvima RH, te je u slučaju stečajnog postupka, a zbog nepostojanja ugovorenih razlučnih prava opasnost prijevremene naplate velika, a time i nepotreban financijski  udar na proračun RH.

Poseban probleme HŽ Cargu napravila je podjela jedinstvenog HŽ.  Uspostavila je budžetsko formiranje troškova vuče vlakova. Nije se uspjelo u iskazivanju cijena i računa po vrsti, trasi, relaciji i količini vuče, već se poslovalo na način da je godišnji „ugovoreni“ iznos bio podijeljen na 12 mjesečnih računa što je znatno otežavalo tržišno orijentirano poslovanje željezničkog teretnog prijevoza. Bez obzira kako je poslovao HŽ Cargo Vuča vlakova naplaćivala je „ugovoreni“ iznos. Tako je HŽ Cargo tonuo, a Vuča je uzletjela  u oblake.  VV uzimala je HŽ Cargu 60% prihoda. I malom Ivici jasno je da je to  dugoročno neodrživo.

Najavljuje se smanjenje broja radnika na opasno netransparentan način. I na neargumentiran način. Ako pogledamo iza sebe, tj. ako napravimo analizu rada teretnih vlakova s osnova kretanja vlakova lako je izračunati koliko se čega krije ispod površine koju nitko ne želi zatalasati. A svi se kunu u potrebu očuvanja HŽ Carga.

Uz ovo HŽ Cargo je pred privatizacijom koju predvodi ministar koji to radi prilično loše. Za očekivati je da će zbog njegovog „načina“ uslijediti proceduralne privatizacijske pogreške i eventualni odštetni zahtjevi ne manji od 100 – 200 milijuna €.

Uz te neprilike pred HŽ Cargom je i liberalizacija tržišta željezničkih usluga. Ostatak priče je u našem videu:

 
«Početak«1234567»Kraj»

Stranica 7 od 7
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!