Home Događaji


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Događaji
Održan prosvjed protiv ukidanja vlakova br. 824/825 PDF Ispis E-mail
Srijeda, 24 Rujan 2014 13:13

SPLIT, 23. rujna 2014. (Hina) - Splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja i splitski gradonačelnik Ivo Baldasar dali su danas potporu i obećali pomoći željezničarima koji su prosvjedovali splitskim ulicama protiveći se najavljenom ukidanju dviju noćnih željezničkih linija iz Splita u Zagreb i obratno.

"Odluka da se od 1. listopada ukine ta jedina noćna linija apsolutno je štetna i s tim se ne možemo pomiriti. Riječ je o više od 900 tisuća stanovnika ispod Karlovca, a tu mislim na Liku, Zadar, Šibenik i Splitsko-dalmatinsku županiju. To veliko područje ne smije ostati bez linije", istaknuo je župan Ževrnja.

Napomenuo je kako se tom linijom osim putnika prevoze i vozila, ali i turisti jer se linija u turističkoj zoni uklapa u europsku liniju. "Država svake godine s 500 milijuna kuna sufinancira nerentabilne linije, pa se pitamo zašto se ne može pronaći još 20 milijuna kuna da se sufinancira ova previše važna linija", kazao je.

Željezničarima je poručio kako je županija uz njih, izrazivši nadu da će ih resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić saslušati i prihvatiti njihove zahtjeve.

Nakon zgrade županije, dvjestotinjak prosvjednika je ulicama grada stiglo pred zgradu gradske uprave. Prvo je gradonačelnik Baldasar u svom uredu razgovarao s njihovim sindikalnim predstavnicima, a onda sišao među radnike.

"Nekoliko sam puta razgovarao i s predsjednikom Uprave HŽ-a, a zadnji put smo se čuli jučer. Iznio je svoje argumente koji su vezani za financije i tu završava cijela priča. Ovo drugo je stvarna politika. Radi se o tome hoće li ta linija dobiti dodatnu subvenciju da bi opstala ili neće. Linija je vrlo neprofitabilna, s malim brojem putnika i visokim udjelom troškova po putniku. Tu sada treba donijeti odluku hoće li ta linija dobiti političku potporu, pa da bude subvencionirana", kazao je.

Baldasar normalnim drži da Split cijelu godinu ima noćnu liniju koju smatra potrebnom, no nije siguran jesu li potrebne dvije noćne sezonske linije. Obećao je da će još jednom razgovarati s Upravom HŽ-a i Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture.

Tajnik sindikata prometnika vlakova Anto Iličić na to je gradonačelniku kazao kako mu iz HŽ-a ne govore istinu, jer da trošak vlaka nije takav kakvog ga oni prikazuju, s obzirom da se ostvaruju prihodi i pokriva pola troškova. "Uprava HŽ putničkog prijevoza vam ne govori istinu. Ovaj problem može riješiti ministar Hajdaš-Dončić. Mi tražimo od vas da izvršite politički pritisak da se to pitanje politički riješi, jer se Uprava služi obmanama kako bi ukinuli vlakove i prikazali da smanjuju troškove", poručio je Iličić.

Prosvjed su organizirali Sindikati strojovođa Hrvatske i Sindikat prometnika vlakova Hrvatske, budući da bi po najavama već od ove subote HŽ Putnički promet Split trebao ostati bez noćnog vlaka prema Zagrebu i obratno.

Ažurirano Srijeda, 24 Rujan 2014 17:01
 
Okrugli stol u Splitu - zaključci PDF Ispis E-mail
Petak, 12 Rujan 2014 16:50

11. rujna 2014. godine u Splitu, Gradska knjižnica "Marko Marulić", Ulica slobode 2,  održali smo okrugli stolu  na temu „Je li turističkoj strategiji Hrvatska 365 potreban HŽ Putnički prijevoz 365?“

U promišljanjima teme sudjelovali su istaknuti stručnjaci iz područja turizma i područja prometa:

  • prof. dr. sc. Lidija Petrić, Ekonomski fakultet u Splitu, Katedra za ekonomiku nacionalnog gospodarstva. Članica je Znanstvenog odbora za turizam pri Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti. Predaje stručne predmete iz područja turizma na svim razinama, od stručnih do poslijediplomskih studija.
  • Joško Stella, direktor Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije.
  • Ante Klečina, Savez za željeznicu, voditelj projekata integriranog prijevoza putnika.
  • dr. sc. Dražen Kaužljar, Klub inženjera prometa HŽ. Doktorirao na temu "Model upravljanja voznim redom u željezničkom prometu".

Ključna aktivnost uključenja HŽ Putničkog prijevoza u strategiju Hrvatska 365 upravo će se očitovati kroz prometovanje vlakova broj 824/825 (prolaze kroz pet županija i obuhvaćaju gravitacijsko područje od 900.000 stanovnika) tijekom cijele godine.

Cilj  navedenih  zaključaka   je  pokušaj  i  napor   da  se   Hrvatske   željeznice  što  tješnje  povežu   sa   hrvatskom   turističkom  ponudom   i  da  na  taj način     željeznica   u  potpunosti   oživotvori   svoju  ulogu   pokretača   privrednog  razvoja  Hrvatske.


Nakon okruglog stola održali smo i konferenciju za medije. Evo videa:

Ažurirano Petak, 12 Rujan 2014 17:12
 
Velika Gospa u Ugljanu 2014. PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 17 Kolovoz 2014 18:23

Velika Gospa je zaštitnica mjesta Ugljan, blagdan Ugljanaca i nas gostiju. Kako smo ga proslavili?

Nakon sv. mise uslijedila je procesija s kipom Gospe lurdske kroz glavne ulice mjesta, a nakon procesije organizirana je narodna fešta. Naše odmaralište uključilo u feštu dijeleći besplatno veliki kotao graha sa šunkom i slasne sendviče. Za poticaj otvaranju apetita podijelili smo i nekoliko litara slavonske šljive. Zato i ne čudi da je zainteresiranih bilo puuunooo. Naše sudjelovanje i u ovogodišnjoj proslavi blagdana Velike Gospe u Ugljanu imalo je i humanitarni karakter – prikupljali smodobrovoljne priloge za dječji vrtić u Ugljanu.

Ostatak priče je u našem videu:

Ažurirano Nedjelja, 17 Kolovoz 2014 18:31
 
Vježba zaštite i spašavanja u okviru projekta Dravis3 PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 06 Srpanj 2014 09:24

U petak, 4. srpnja 2014. održana je međunarodna vježba zaštite i spašavanja Botovo-Legrad 2014. u kojoj su sudjelovati specijalistički timovi spasilačkih službi iz Republike Mađarske i Republike Hrvatske.

Za razliku od nas na željeznici gdje menadžment onemogućava trening postupanja u slučaju izvanrednih događaja, ovdje je prikazan projekt jačanja i teritorijalnog proširenja prekogranične Hrvatsko - Mađarske suradnje u zajedničkom planiranju upravljanja katastrofama te uvježbavanje koordinacije u zajedničkom djelovanju operativnih snaga u međunarodnoj suradnji.

Tema vježbe: Istjecanje i sanacija opasnih tvari (amonijak), gašenje požara na lokomotivi, spašavanje unesrećenih i njihova evakuacija. Naravno, bilo je tu i drugih vježbi koje nemaju izravnu vezu sa željeznicom. Željezničari su se uključili sredstvima za na kojima su se izvodile vježbe.

A mi smo zabilježili vježbe „Istjecanje amonijaka iz cisterne“, „Zapaljenje motora vučne kompozicije na mostu Botovo“, „Evakuacija povrijeđenih putnika iz vlaka na nepristupačnom mjestu“.

Pogledajmo naš video:

Ažurirano Nedjelja, 06 Srpanj 2014 09:26
 
Radovi na sanaciji pruge Drenovci – Gunja PDF Ispis E-mail
Četvrtak, 26 Lipanj 2014 08:57

Dana 16. lipnja 2014. obišli smo dio poplavljenog područja u Slavoniji, s namjerom da vidimo kako napreduju radovi na oštećenom dijelu pruge Drenovci – Gunja. Vlakovi iz Vinkovaca prometuju do kolodvora Drenovci, a dalje je promet u prekidu.

Pruga između kolodvora Drenovci i stajališta Gunja je oštećena na preko trideset mjesta, a oštećenja su dužine od 5 do 40, a na jednom mjestu oko 120 metara.

Pruga je očišćena od stabala, komada drveta, namještaja i drugog smeća koje je nanijela voda. Manja oštećenja saniraju ili su već djelomično sanirana da bi se omogućila prohodnost radi navoženja nasipnog materijala koji je potreban za sanaciju najvećeg oštećenja  dužine oko 120 metara, gdje je voda u potpunosti odnijela pružni nasip. Sada se na ovom mjestu izvode radovi na pripremi terena za dovoz nasipnog materijala.

Ostatak priče je u našem videu:

Ažurirano Četvrtak, 26 Lipanj 2014 09:01
 
«Početak«1234567»Kraj»

Stranica 5 od 7
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!