Home Događaji


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Događaji
Protiv ukidanja direktnih vlakova PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 13 Prosinac 2015 16:12

U tri godine željeznički prijevoz putnika iz Virovitice i Bjelovara doveden je iz superiornog u potpuno inferioran položaj, a od pet faktora kojima se može iskazati konkurentnost, prijevoz vlakom je konkurentan samo u vremenu putovanja. Svi ostali faktori, na koje HŽ Putnički prijevoz može gotovo samostalno utjecati, su katastrofalno gori: cijena; pouzdanost; dodatne usluge tijekom putovanja; udobnost.

Nakon takvog postupanje uprave HŽ Putničkog prijevoza koja je svojim djelovanjem doslovno otjerala veliki broj putnika, pravo je čudo da se uopće itko vozi vlakom na ovoj relaciji. A sada, ukidanjem 6 od 8 direktnih vlakova za i iz Zagreba otjerat će i one rijetke koji su ostali vjerni vlakovima.

Zato je danas u Bjelovaru  i održana konferencija za medije s koje donosimo najznačajnije poruke.

Najvažniji zahtjev je da Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, kao predstavnik vlasnika, naredi Upravi HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. da se Virovitica i Bjelovar neodgodivo povežu direktnim vlakovima sa Zagrebom na način kako je to bilo uređeno voznim redom do 7. rujna 2015. godine, od čega će imati koristi i građani gradova Križevaca i Vrbovca s okolicom.

Ažurirano Nedjelja, 13 Prosinac 2015 16:21
 
I tvoj nam je glas važan PDF Ispis E-mail
Subota, 14 Studeni 2015 12:16

Postoji nekoliko načina sudjelovanja radnika u odlučivanju kod poslodavca. Jedan od tih načina je sudjelovanje predstavnika radnika u radu nadzornog odbora. U tijeku su izbori za predstavnika radnika u NO HŽ Infre. Našim videom pozivamo vas, ukoliko imate pravo glasovati na ovim izborima da ne propustite priliku sami odlučiti.

 
Video izvješće o prikupljanju potpisa 1. lipnja 2015. PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 01 Lipanj 2015 18:29

Prikupljanje potpisa za „referendum o referendumu“ privuklo je pozornost javnosti. Kolegice i kolege su na svim važnijim lokacijama u RH. Naše kamere zabilježile su nekoliko kadrova u Varaždinu, Splitu i Osijeku.

 
Priča o odgovornosti PDF Ispis E-mail
Subota, 04 Travanj 2015 08:35

Što se događa na željeznici kad radnik svoj posao obavljala odgovorno, stručno i u skladu s pravilima struke te prema pisanim i usmenim uputama nadređenih radnika?

Pokušat ćemo ispričati kroz stvaran događaj.

Dakle, dogodi se izvanredni događaj kao onaj od 11. rujna 2014. u 18:46 na pruzi M604 između kolodvora Labin Dalmatinski i Kaštel Stari, pri vožnji vlaka br. 523 (Zagreb GK - Split) u km 301+294 kad je došlo do iskliznuća vlaka uslijed naleta na odronjenu stijenu veličine oko 5 m3 koja se nalazila u usijeku s lijeve strane pruge.

Policijski službenici PU Splitsko-dalmatinske očitali su brzinomjemu traku vlaka 523, te utvrdili da je brzina pri udaru lokomotive u odron iznosila 38 km/h.

Isklizla lokomotiva podignuta je pomoćnim vlakom dana 14. rujna 2014. u 5,45 sati.

Na temelju  istražnih činjenica i okolnosti ustanovljenih tijekom očevida i istraživanja istražno povjerenstvo utvrdilo je  29. listopada 2014. u svom Istražnom izvješću ld-3 HŽI br. 4551 da je odgovornost za ovaj događaj nastupio vremenskom nepogodom - višom silom.

Kakva viša sila? Gdje je odgovornost radnika – pitaju u vrhu HŽ Infre?

I pronađu dežurnog krivca. Radniku iz početka ove priče koji svoj posao obavljala odgovorno, stručno i u skladu s pravilima struke daju pismeno upozorenje na obveze iz radnog odnosa i mogućnost otkaza Ugovora o radu s praćenjem rada od 60 dana.

Sve divno i krasno. Oni oprani, a radnik?

Za ovu priliku upitajmo se kad je netko od tih na najvišim položajima mario za išta drugo osim za što duži opstanak na vrlo dobro plaćenoj funkciji na koju je imenovan? I danas svi nabrojani su na svojim položajima vjerojatno s uvjerenjem da su svoje propuste prekrili velom zaborava svih nas. A upozoreni radnik tek je kolateralna žrtva njihovog opstanka.

 
Okrugli stol u Rijeci 23. ožujka 2015. PDF Ispis E-mail
Srijeda, 01 Travanj 2015 06:23

23. ožujka 2015. održali smo u Rijeci zajedno s Hrvatskom akademijom tehničkih znanosti, Centar za prometno inženjerstvo HATZ-a okrugli stol na temu Nužnost izgradnje nizinske, dvokolosiječne i elektrificirane željezničke pruge Rijeka – Zagreb – Botovo kao dijela Koridor XI: Baltic – Jadran, odnosno Route C-65. Posebno smo ponosni jer nam je pokrovitelj bila Hrvatska akademija tehničkih znanosti.

Ovaj okrugli stol organizirali smo kao niz priprema za reviziju Strategije prometnog razvoja koja se treba dogoditi do 31. prosinca 2016.  Raspravama na okruglim stolovima, mi u Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske, želimo se argumentirano uključiti u konačni oblik Strategije prometnog razvitka RH.

Dakle, namjera nam je ovim i slijedećim okruglim stolom afirmirati društvenu elitu koja je potpuno marginalizirana (akademici, znanstvenici, stručnjaci, top menadžeri) i prepustiti joj mjesto za govornicom kako bi dobili odgovor zašto Luka Rijeka, unatoč nekim geografskim prednostima, nije u prednosti pred lukama u sjevernoj Europi poput Rotterdama, Antwerpena, Hamburga. Za servisiranje luke s kopnene strane željeznički prijevoz je nezamjenjiv i prioritetan.

Dakle, tema je više no interesantna, a zaključci okruglog stola snažni i obećavajući:

Ažurirano Srijeda, 01 Travanj 2015 06:26
 
«Početak«1234567»Kraj»

Stranica 3 od 7
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!