Home Događaji


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Događaji
Video izvješće o prikupljanju potpisa 1. lipnja 2015. PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 01 Lipanj 2015 18:29

Prikupljanje potpisa za „referendum o referendumu“ privuklo je pozornost javnosti. Kolegice i kolege su na svim važnijim lokacijama u RH. Naše kamere zabilježile su nekoliko kadrova u Varaždinu, Splitu i Osijeku.

 
Priča o odgovornosti PDF Ispis E-mail
Subota, 04 Travanj 2015 08:35

Što se događa na željeznici kad radnik svoj posao obavljala odgovorno, stručno i u skladu s pravilima struke te prema pisanim i usmenim uputama nadređenih radnika?

Pokušat ćemo ispričati kroz stvaran događaj.

Dakle, dogodi se izvanredni događaj kao onaj od 11. rujna 2014. u 18:46 na pruzi M604 između kolodvora Labin Dalmatinski i Kaštel Stari, pri vožnji vlaka br. 523 (Zagreb GK - Split) u km 301+294 kad je došlo do iskliznuća vlaka uslijed naleta na odronjenu stijenu veličine oko 5 m3 koja se nalazila u usijeku s lijeve strane pruge.

Policijski službenici PU Splitsko-dalmatinske očitali su brzinomjemu traku vlaka 523, te utvrdili da je brzina pri udaru lokomotive u odron iznosila 38 km/h.

Isklizla lokomotiva podignuta je pomoćnim vlakom dana 14. rujna 2014. u 5,45 sati.

Na temelju  istražnih činjenica i okolnosti ustanovljenih tijekom očevida i istraživanja istražno povjerenstvo utvrdilo je  29. listopada 2014. u svom Istražnom izvješću ld-3 HŽI br. 4551 da je odgovornost za ovaj događaj nastupio vremenskom nepogodom - višom silom.

Kakva viša sila? Gdje je odgovornost radnika – pitaju u vrhu HŽ Infre?

I pronađu dežurnog krivca. Radniku iz početka ove priče koji svoj posao obavljala odgovorno, stručno i u skladu s pravilima struke daju pismeno upozorenje na obveze iz radnog odnosa i mogućnost otkaza Ugovora o radu s praćenjem rada od 60 dana.

Sve divno i krasno. Oni oprani, a radnik?

Za ovu priliku upitajmo se kad je netko od tih na najvišim položajima mario za išta drugo osim za što duži opstanak na vrlo dobro plaćenoj funkciji na koju je imenovan? I danas svi nabrojani su na svojim položajima vjerojatno s uvjerenjem da su svoje propuste prekrili velom zaborava svih nas. A upozoreni radnik tek je kolateralna žrtva njihovog opstanka.

 
Okrugli stol u Rijeci 23. ožujka 2015. PDF Ispis E-mail
Srijeda, 01 Travanj 2015 06:23

23. ožujka 2015. održali smo u Rijeci zajedno s Hrvatskom akademijom tehničkih znanosti, Centar za prometno inženjerstvo HATZ-a okrugli stol na temu Nužnost izgradnje nizinske, dvokolosiječne i elektrificirane željezničke pruge Rijeka – Zagreb – Botovo kao dijela Koridor XI: Baltic – Jadran, odnosno Route C-65. Posebno smo ponosni jer nam je pokrovitelj bila Hrvatska akademija tehničkih znanosti.

Ovaj okrugli stol organizirali smo kao niz priprema za reviziju Strategije prometnog razvoja koja se treba dogoditi do 31. prosinca 2016.  Raspravama na okruglim stolovima, mi u Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske, želimo se argumentirano uključiti u konačni oblik Strategije prometnog razvitka RH.

Dakle, namjera nam je ovim i slijedećim okruglim stolom afirmirati društvenu elitu koja je potpuno marginalizirana (akademici, znanstvenici, stručnjaci, top menadžeri) i prepustiti joj mjesto za govornicom kako bi dobili odgovor zašto Luka Rijeka, unatoč nekim geografskim prednostima, nije u prednosti pred lukama u sjevernoj Europi poput Rotterdama, Antwerpena, Hamburga. Za servisiranje luke s kopnene strane željeznički prijevoz je nezamjenjiv i prioritetan.

Dakle, tema je više no interesantna, a zaključci okruglog stola snažni i obećavajući:

Ažurirano Srijeda, 01 Travanj 2015 06:26
 
NAŠICE – rasporedni kolodvor koji to nije PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 15 Veljača 2015 15:28

Ako vas ovaj naslov zbunjuje, i nas također. A kao i ne bi kada smo svjedoci da se kada je to u nečijem interesu, tko ima moć, propisi mogu tumačiti i ovako i onako. Mislili smo napraviti idiličnu video priču o kolodvoru Našice i kolodvoru Našice – cementara u zimskim uvijetima, međutim, dočekali su nas problemi.

I to stari:

  • problem krađa željezničke opreme

i novi:

  • razvijanje željezničke tehnologije pošto-poto bez radnika.

Priča je u našem videu:

 
Snjegoborba naša svagdašnja PDF Ispis E-mail
Ponedjeljak, 29 Prosinac 2014 11:31

Organizatore snjegoborbe u HŽ Infri obično iznenadi snijeg koji pada krajem prosinca. Tako je svake godine. Reklo bi se ista ekipa radi iste pogreške. Ako taj problem sagledamo kroz trošak čini se da se HŽI odlučila za zastoje u prometu. Sat-dva ili koliko bude. U kolodvorima koji su predviđeni za križanja vlakova nije predviđen dovoljan broj radnika koji bi očistili skretnice i omogućili izvršenje namjeravanih vožnji. Ali to nije ništa novo. Tako je svake godine.

Drugi, jednako velik problem je i u sredstvima za čišćenje. Za ne povjerovati je da branjeni kolodvor ne može odraditi posao jer nema metli za čišćenje snijega.

Isto ili slično je i kod prijevoznika. Ukoliko se dogodi kvar lokomotive ili garniture uglavnom ih se ostavlja stajati. Čemu panika, ljudi moji – kao da poručuju iz HŽ PP i HŽ Carga. Snijeg je, zima je. I drugdje su zastoji.

I tako prođe prvi snježni nalet. Najbolje u svemu je da nam najviše pomaže dobri Bog – snijeg je prestao padati. A naše prenemaganje čekat će neku drugu priliku da izbije na površinu.

 
«Početak«1234567»Kraj»

Stranica 3 od 7
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!