Home Događaji


 

 

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske

 

Trnjanska cesta 11f

Zagreb, 10000

tel.:  00385 1 378 31 71

fax.: 00385 1 457 60 07

e-mail: spvh@zg.t-com.hr

OIB: 85555259238

žiro-račun: 2360000-1101367698

 


Događaji
Radovi u kolodvoru Vrbovec PDF Ispis E-mail
Srijeda, 24 Svibanj 2017 07:32

Ovom prilikom govorimo o dionici pruge Dugo Selo-Križevci, konkretno o kolodvoru Vrbovec, o željezničkom infrastrukturnom projektu za koji je 85-posto sredstava osigurano iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Trenutno se izvode radovi u kolodvoru Vrbovec na izgradnji južnog dijela kolosijeka, radovi u budućem kolodvoru Gradec, te radovi na devijacijama na dijelu pruge Vrbovec-Križevci. Radovi se izvode u zatvoru pruge u vremenskom intervalu od 7:45 do 14 i 10 svaki dan osim nedjelje. Promet vlakova obavlja se do kolodvora Vrbovec odnosno Križevci nakon čega putnici prelaze na zamjenski prijevoz autobusima na relaciji Križevci-Vrbovec. Prosječna zakašnjenja zbog alternativnog prijevoza  su u oko 10 minuta. Interesantniji dio priče je u našem videu:

Ažurirano Srijeda, 24 Svibanj 2017 07:51
 
„Knin-sjecište željezničkih pravaca“ PDF Ispis E-mail
Srijeda, 03 Svibanj 2017 12:43

Već smo javljali da je 28. travnja 2017. godine u Kninu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore održan okrugli stol pod nazivom „Knin-sjecište željezničkih pravaca“.

Ispred ministarstva mora, prometa i infrastrukture skupu se obratio državni tajnik za infrastrukturu, gospodin Tomislav Mihotić. Pričao je o petom i desetom koridoru koji su jako bitni za željeznicu ali naše skromno mišljenje je da su navedeni koridori promašena tema za ovaj skup. Također je naglasio da se  ozbiljniji promet takozvanom „Unskom“ prugom može očekivati tek kada BiH uđu u EU što i nije tako izgledno u skorije vrijeme. Tako je  državni tajnik poslao jasnu poruku što misli o revitalizaciji ove pruge. Uz to je napomenuo kako su potrebna velika financijska sredstva kako bi se pruga dovela u funkciju kao i problem konfiguracije pruge koja na nekoliko mjesta prelazi iz jedne države u drugu.

Nastavak otkrivanja tople vode odradio je Ratko Almer, direktor Sektora za pristup infrastrukturi HŽI. Počastio nas je suhoparnim podacima o broju vlakova nekada, a koliko malo ih je danas i iznio tezu da kada dođu tereti da će biti i vlakova na što su se predstavnici triju luka gledali u čudu. Također je povlačio paralele dizel vuče sa elektro vučom otkrivajući toplu vodu izjavom da je dizel vuča nepovoljnija od elektro vuče.

Nadali smo se da će ovaj sjajan niz nastaviti član Uprave HŽI Ivan Kršić i kazati o planovima ulaganja i održavanja ali nažalost nismo bili počašćeni. Tako smo za razliku od Almera koji je govorio pa je potvrdio svoje elementarno nepoštivanje domaćina, ali i isto takvo (elementarno) nepoznavanje struke kojom rukovodi ostali za pokoju blistavu izjavu prvog čovjeka HŽ Infre. On je prešutio cijeli okrugli stol. Neprocjenjivo.

Na otvaranju drugog panela pod nazivom „Potreba revitalizacije unske pruge“ riječ je dobio direktor zadarske luke koji je kazao da nije problem u teretima nego u stanju pruge i željezničkih kapaciteta uz opasku da je unska pruga za 80 kilometara kraća trasa nego lička pruga a samim time i ekonomski isplativija. Riječ je dobio i predstavnik šibenske luke gospodin Marijan Bilić komercijalni direktor koji je jasno poručio da su zainteresirani za otvaranje Unske pruge ali da mora biti iskren i ne gaji nadu u njeno skoro otvaranje za promet. Također je kazao da operater za prijevoz na žalost ni danas ne može zadovoljiti njihovim potrebama zbog nedostatka vučnih i vučenih sredstava. Skupu su bili prisutni i predstavnici ŽFBIH ŽRS koji su iznijeli podatke da je pruga pod njihovim upravama ispravna i spremna za promet sve do državne granice sa Republikom Hrvatskom.

Treći panel pod nazivom „Integrirani prijevoz putnika“ je predstavio predstavnik tvrtke Mobilita Evolva govoreći o integriranom prijevozu putnika u razvijenim željeznicama. Primijetili smo nazočnost predstavnika HŽPP koji se nisu javljali za riječ. Završnoj raspravi su se uključili i predstavnici našega sindikata. Okrugli stol je završio oko 15 sati a organizatori su nas izvijestili da će zaključke donijeti naknadno te o svemu obavijestiti sve zainteresirane.

Sjajno pripremljena obraćanja državnog tajnik za infrastrukturu  i direktora Sektora za infrastrukturu zabilježili smo i u našem videu kao i reakcije predstavnika srednjodalmatinskih luka:

Ažurirano Srijeda, 03 Svibanj 2017 12:56
 
Uz prvi Sajam željezničke tehnologije i usluga PDF Ispis E-mail
Petak, 28 Travanj 2017 08:10

Čini se da poslovno umrežavanje i poslovno povezivanje postaje prioritetna ekonomska praksa. Valjda je to glavni razlog uspjeha inicijative za formiranje Klastera željezničkog sektora u jugoistočnoj Europi. Vrijedi napomenuti da smo ovim klasterom tek odškrinuli vrata suradnji tvrtki iz željezničkog sektora u jugoistočnoj Europi s tržištima EU, kao i da se ta suradnja treba i mora događati dvosmjernim a ne samo u korist globalnih svjetskih kompanija.

Zbog tih rekli bi viših ciljeva organiziran je 26. i 27. travnja 2017. u Beogradu Međunarodni sajam prometne tehnologije i usluga.

Svoju priliku u okviru ovog klastera traže i neke tvrtke iz Hrvatskog željezničkog proizvodnog područja. Upravo od njih smo zatražili izjave.

Na sajmu smo razgovarali s nizom sudionika iz željezničkog sektora a za ovu priliku izdvajamo razgovor s kolegom Vlatkom iz Makedonskih željeznica.

Nadamo se i čekamo prve velike rezultate naših tvrtki koje su izravna posljedica uključenja u Klaster željeznica JI Europe.

Ažurirano Subota, 29 Travanj 2017 04:44
 
Povezivanje i suradnja željezničke industrije Jugoistočne Europe i Hrvatske PDF Ispis E-mail
Subota, 28 Siječanj 2017 18:47

27. siječnja 2017. u HGK-u u Zagrebu održana je konferencija u organizaciji Klastera za željeznice Jugoistočne Europe (RCSEE) i Mreže za poslovnu podršku (BSN), u suradnji s HGK i Savezom za željeznicu, a u B2B razgovorima sudjelovalo je stotinjak tvrtki iz zemalja regije i Hrvatske. Na Wikipediji možemo pročitati da je kratica B2B kratica za engleski Business-to-business. B2B povezuje sve sudionike u poslovnom procesu koji prethode krajnjim korisnicima (dobavljači, posrednici, distributeri, itd.).
U uvodu konferencije politika je dala svoju ne baš prvorazrednu podršku. Tako je iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture načelnica Sektora željezničkog prometa gospođa Snježana Josipović izrekla nekoliko načelnih, općepoznatih tvrdnji o željeznici koja može biti generator razvoja željezničke industrije - ustvari ništa. Slično je govorila i slično je rekla ništa Janja Groš direktorica Poslovnog područja Razvoj i investicijskog planiranja HŽ infrastrukture. Dakle govorila je o ulaganjima u poboljšanje željezničke mreže, a dojam je da ni sama nije znala što želi reći. Državni tajnik Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić pohvalio se novim Zakonom o javnoj nabavi, koji je u primjeni od 1. siječnja 2017., u kojem je kriterij najniže cijene zamijenjen kriterijem ekonomski najpovoljnijom ponudom, ali nije baš uvjerljivo opisao kako će se birati ekonomski najpovoljnija ponuda.
Uočljivo je bilo da iz uprava željezničkih tvrtki nije bilo nikoga, naročito se isticao nedolazak našeg člana uprave gospodina Ivana Kršića…
Nasuprot političara poslovni sudionici bili su puno konkretniji – iskoristili su prilike, razgovarali su…
Mi objavljujemo video priču o ovom važnom događaju za koji vjerujemo da će ga slijedeći put podržati politička prva liga. Tad ćemo znati da postoji i volja da se pomogne željeznici da postane okosnica razvoja naše, ali i susjednih država.

Ažurirano Subota, 28 Siječanj 2017 18:50
 
Odustali od sigurnosti PDF Ispis E-mail
Nedjelja, 04 Prosinac 2016 07:25

Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava incident definira kao svaki događaj koji je povezan s odvijanjem željezničkog prometa koji utječe na sigurnost željezničkog sustava, a koji nije nesreća ili ozbiljna nesreća.

U ovoj priči incident se dogodio 5. listopada 2016. vrijeme oko 23:30. Vlak 69702 juri iz Botova prema Koprivnici. Strojovođa uočava da branici na ŽCP-u br. 28 - Danica nisu spušteni. Koči, no proveze se preko prijelaza s oko 40 km/h.  Srećom, nije bilo vozila u cestovnom prometu, tako da se nije dogodila ni nesreća, ni ozbiljna nesreća

Ista priča ponavlja se i 6. listopada 2016. Vlak je 89885 incident se događa oko 15:30 sati, no na sreću ni ovom prilikom nije bilo cestovnih vozila.

U oba slučaja radnici Dionice SS i TK Koprivnica, nakon zaprimljenih obavijesti o prolasku vlakova preko neosiguranog ŽCP-a, nisu postupili sukladno odredbama Upute HŽI 432, odnosno Pravilnika HŽI 400. Tražili smo odgovor na pitanje zašto po saznanju za neispravnost uređaja opasnu po sigurnost prometa isti nije isključen iz rada. Kako je to moguće? Vrlo lako. U UŽIP-u tvrde: ako bi se strogo držali pravilnika onda bi mnoge ŽCP-e trebalo proglasiti nepouzdanima za rad.

I to je strašna i porazna istina koju od svih nas taje u UŽIP-u. Njima je sigurnost igra. I to nitko ne sankcionira: ni uprava, ni ministar, ni Agencija za sigurnost željezničkog prometa.

 
«Početak«1234567»Kraj»

Stranica 1 od 7
 

U SJEĆANJE

kreso vukovar 2008

Čovjek  može postići  svašta  u životu:  karijeru, osvojiti  medalje, ugrabiti moć,  zaraditi novce, sagraditi kuće,  imati puno djece…

Ipak, najviše što možemo postati,  biti,  je  ecce  homo… biti čovjek. To je bio Krešo. Jednostavno.  I zato  kada se budemo sjećali Kreše sjećat  ćemo se Čovjeka.

Ecce homo,  ecce  Krešo!